Kentaur vs Zaldi is er verschil?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 13:38

Spenk schreef:
Dat deed ik ook niet maar je gaat over het algemeen toch steeds een stapje verder? Of wil je gewoon hetzelfde blijven doen? Hier kwam het echt van steeds verder in opleiding meer oefeningen etc.


Ja wil inderdaad wel een stapje verder steeds. Lol met je knol maar ook zeker wel iets verder willen. Ben alleen niet heel erg fanatiek dat ik 7 dagen in de week rijd. Meestal 4 dagen rijden en dan 2x longeren. Maar werk hem nooit in het zweet haha.

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Kentaur vs Zaldi is er verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:48

Ik heb zelf ook een kentaur zadel, de zit is groter dan de kussens die zijn een inch maat kleiner. Dus het is wel mogelijk.

Arthis

Berichten: 251
Geregistreerd: 02-02-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:44

Ik heb de zaldi mot en een kentaur elektra op mijn PRE's vind van mijn zaldi het leer mooier blijven was wel 1600. Plus je kan alles samenstellen en boom kan makkelijk smaller of breder worden gezet. De kentaur was 1300 maar kon niks kiezen miss is dat nu wel en kan ook weinig met de boom. Is al wel 4/5 jaar oud dit zadel dus nu misschien anders.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Kentaur vs Zaldi is er verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 20:46

Hm ja dat is wel goed om even mee te nemen. Zal het wel even bespreken met de zadelmaker. Want zou nu wel graag naar een zadel willen kijken die in ieder geval minstens 3 jaar mee verder kan. Best lastig om in te schatten hoeveel hij veranderen zal. Heb al wel bewust gewacht tot hij was afgevallen. Mijn paard was veel te zwaar dus daarvoor wilde ik eerst dat hij ging afvallen, want dat moest sowieso tot hij kan worden aangepast.

Als je een zadel volledig kan aanpassen vind ik stiekem ook wel heel leuk. Sterker nog dat was vroeger altijd wel mijn wens haha.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Kentaur vs Zaldi is er verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:50

Mijn kentaur is 5 jaar mee gegaan. Gekocht met 3 jaar ;)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 20:57

ivy_power89 schreef:
Mijn kentaur is 5 jaar mee gegaan. Gekocht met 3 jaar ;)



O kijk dit soort dingen lees ik graag haha. Dank je wel! En een paard groeit niet van het 1 op andere moment ook opeens 2 bomen denk ik nu haha. Kan niet wachten op vrijdag.

fjordjes

Berichten: 12031
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Kentaur vs Zaldi is er verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:00

Ik heb mijn kentaur al bijna 10 jaar

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Kentaur vs Zaldi is er verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 21:36

Ja moet misschien ook niet te moeilijk en te kritisch kijken haha. Omdat er zadels zijn met verwisselbare boom betekend niet dat zadels die dat niet hebben niet perse kort mee gaan. Maar van jou bericht wordt ik ook blij van fjordjes!