Wat is de juiste stangmaat t.o.v. de onderlegtrens?
Breder 36%  36%  [ 4 ]
Smaller 54%  54%  [ 6 ]
Gelijk 9%  9%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 11

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stang: breder of smaller dan de onderlegtrens?

 
Profiel   

Hoi! :)

Ik slinger het onderwerp weer aan. In het verleden zijn er hier al wat topics over geweest, maar hier werden vaak tegenstrijdige meningen gegeven. Ook zegt de ene bitleverancier wat anders dan de ander. Wellicht is er met de kennis van nu wel het juiste antwoord, en argumentatie.

Voor de onderlegtrens kies je de gebruikelijke maat, maar moet de stang smaller of breder zijn dan de onderlegtrens?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:39 



 
Profiel   

Voor mij hangt het af van de mond van het paard.
Bij de ene is de mond/kaak recht, bij een ander wordt het breder of smaller in de richting van de neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:54 



 
Profiel   

Ik denk niet dat er 1 goede manier is. Ieder paard en iedere ruiter heeft een andere voorkeur. Ik heb ze zelf met een (water) onderlegtrens in dezelfde maat als in hun trens hoofdstel en dan stang een maatje kleiner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:56 



 
Profiel   

Ik heb de stang 0.5cm kleiner. Dus geen hele maat. Bij de 2e keus qua stang(heb hem via bit fitting gekocht) waren stang en trens dezelfde maat geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 13:38 



 
Profiel   

Volgens mij is mijn stang ook een halve cm smaller dan mijn trens, of even breed, ik zal eens kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 13:39 



 
Profiel   

Mijn eigen stang (door bitfitter aangemeten) is ook 0,5cm smaller inderdaad. :)
Maar nu ik overweeg een nieuwe stang te nemen (ander merk, ander model/vorm) twijfel ik of ik dan maar standaard weer van dezelfde maat kan uitgaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 13:42 



 
Profiel   

Hier ook smaller maar ook wel eens gelijke maten gehad. Vaak een kwestie van uit proberen en dat is met bestellen dan toch weer een beetje lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 13:45 



 
Profiel   

Ik heb de stang in de "gewone" maat en de onderlegtrens een maatje groter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 14:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen