Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Öllöv softstep/durastep ijzers ervaringen.

 
Profiel   

Hoi, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de ijzers van Öllöv, zowel de softstep als de durastep. *D


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 19:38 



 
Profiel   

Ik ken ze niet, maar wat is het verschil met normale ijzers? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 19:56 



 
Profiel   

Tiquira_Jill schreef
Ik ken ze niet, maar wat is het verschil met normale ijzers? :D


Deze zijn met rubber omhult, de softstep 9mm, de durastep 12mm. Als je even googled vind je hun website met alle verdere info :D (weet niet of ik een rechtstreekse link mag plaatsen hier)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 20:02 



 
Profiel   

Interessant ik volg even :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 20:29 



 
Profiel   

Tiquira_Jill schreef
Interessant ik volg even :j


Ze hebben ook een insta pagina waar onder hun posts erg veel info te vinden is! Zo las ik net van iemand die had gereageerd dat ze dezelfde ijzers maar liefst 18 weken had kunnen houden, weliswaar om de 6 à 8 weken opnieuw erop gezet na bekappen, maar dat is toch al een heel verschil met gewone ijzers.. En er zou ook heel wat onderzoek naar gedaan zijn wat betreft schok absorptie, ze geven meer grip als het vriest en op gras enz... Voor zover ik dus kan vinden allemaal goede dingen, maar persoonlijke ervaringen zeggen vaak toch nog een tikkeltje meer, vandaar deze post :D :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:07 



 
Profiel   

Deze ijzers ken ik niet, maar de glushu heb ik wel gebruikt bij mijn Shetland merrie, die bestaan ook uit een aluminiumbasis met daaromheen rubber, alleen plak je deze onder. Daar glijden ze veel minder mee en geeft inderdaad veel meer grip dan gewone ijzers. Niet helemaal wat je bedoelde maar wellicht dat je hier toch iets aan hebt! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:17 



 
Profiel   

Meer grip kan ook meer vergen van de gewrichten.

Ik vermoed dat dit specifiek voor ijs en sneeuw is?
Dan is wat extra grip niet erg.

Maar ik zou er denk ik niet graag mee over asfalt willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:26 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Meer grip kan ook meer vergen van de gewrichten.

Ik vermoed dat dit specifiek voor ijs en sneeuw is?
Dan is wat extra grip niet erg.

Maar ik zou er denk ik niet graag mee over asfalt willen.



Volgens de website is er uitgebreid gezocht naar de juiste rubber, en zou deze dezelfde 'sliding phase' als een 'blote' hoef hebben, ook over asfalt :j

De durastep is in principe zelfs speciaal ontwikkeld voor paarden die dagelijks veel asfalt doen, zoals politiepaarden, koetspaarden, etc..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:28 



 
Profiel   

Deze ken ik ook niet.
Wel het "gewone" kunststof beslag. Zoals Easy walker en duplo. Maar dat is al jaren terug.

Ik vind rubber stroever klinken dan eigen voeten.
De kunststof waren wel gelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 22:46 



 
Profiel   

Even een Schopje omhoog.
Wie weet er eventueel een smid die dit doet? En ook in Zuid-Holland komt? Regio Drechtsteden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 18:47 



 
Profiel   

Ik heb deze ijzers sinds een week onder mijn paard, voorheen altijd barefoot. Lijkt het er goed op te doen. Ze was erg gevoelig op het harde en wilde niet iets wat de bloedsomloop zou beperken. Deze ijzers bevorderen de bloedsomloop. Er is uitgebreid (onafhankelijk) onderzoek naar gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 13:59 



 
Profiel   

Heb je eventueel foto’s?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:31 



 
Profiel   

Ik heb ze uiteindelijk ook een keer getest, opzich fijne ijzers maar helaas slijten ze imo veel te snel (vooral achteraan, na 5 weken bijna alle rubber weg en zelf de helft van het ijzer binnenin weg gesleten), waardoor ze mij de toch behoorlijke meerprijs niet waard waren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:37 



 
Profiel   

Oh bedankt voor de input!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:48 



 
Profiel   

Samantha89 schreef
Even een Schopje omhoog.
Wie weet er eventueel een smid die dit doet? En ook in Zuid-Holland komt? Regio Drechtsteden.


Heb je inmiddels iemand gevonden in Zuid Holland? Ben me rot aan het zoeken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 16:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen