Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:18

Ik vind juist de suede mooi, maar ik hou niet van glossy en juist wel van aardetonen. Ik vind dat 'gedempte' juist het mooie aan de sienna. Als je wat knallends wil kan je beter de loire nemen.

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:52

mooney schreef:
Ik vind juist de suede mooi, maar ik hou niet van glossy en juist wel van aardetonen. Ik vind dat 'gedempte' juist het mooie aan de sienna. Als je wat knallends wil kan je beter de loire nemen.

Hier hetzelfde :j Al vind ik een knallende tussendoor wel weer leuk, iets afwisseling. Alleen heb ik daar mijn PS en ES dekjes voor. Bij LeMieux zijn de suedes zo lekker simpel en chique!

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:07

Hoe wassen jullie je je Lemieux bont singel?

Haf_Woezel

Berichten: 462
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:04

Maartje_M schreef:
Had EJ niet ergens een tabel staan met hun kleuren gematched aan de LeMieux kleuren? Ik kom er nooit uit op hun website :=


nog niet tegen gekomen

Friesfanaat

Berichten: 1352
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:07

Maartje_M schreef:
Had EJ niet ergens een tabel staan met hun kleuren gematched aan de LeMieux kleuren? Ik kom er nooit uit op hun website :=


Bij horsefitshop vind ik hem wel. Onder 'maattabel', is alleen al een tijdje niet ge-update volgens mij..

https://www.horsefitshop.nl/zadeldek-le ... ieux%20sue

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:35

Thx, die zocht ik ja! Ik weet nooit of ze de mulberry of burgundy hebben, maar het is dus de mulberry en die moet ik niet hebben :+

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:36

Ik vraag me altijd al waarom ze het zichzelf zo moeilijk maken. Hun eigen kleuren verzinnen en dan vervolgens zo'n tabel eronder zetten zodat klanten kunnen kijken of dat wel echt de juiste kleur is.. Totaal niet gebruiksvriendelijk haha.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:07

Waarschijnlijk hebben ze voor uniformiteit in hun content systeem gekozen, waar op zich wat voor te zeggen is als je wil filteren op de website. Alleen, zet dan de echte kleur in de omschrijving ofzo

mala26

Berichten: 5011
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:37

Ik kwam deze tegen.

Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:29


Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:37

xSCWx schreef:
Bij Lemieux zelf is flinke korting, de watermelon Suede bv voor £20 wat neerkomt op €24, verzending £10. Dus voor ongeveer €40 dit dekje, tenzij je natuurlijk meer (of samen) besteld. https://www.lemieuxproducts.com/lemieux ... color=6671

Komt nog btw overheen he. En als je meer dan €150 besteed ook nog invoerrechten.

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:10

Spenk schreef:
xSCWx schreef:
Bij Lemieux zelf is flinke korting, de watermelon Suede bv voor £20 wat neerkomt op €24, verzending £10. Dus voor ongeveer €40 dit dekje, tenzij je natuurlijk meer (of samen) besteld. https://www.lemieuxproducts.com/lemieux ... color=6671

Komt nog btw overheen he. En als je meer dan €150 besteed ook nog invoerrechten.


Nee, als je bij LeMieux zelf koopt en het naar een land binnen Europa laat verzenden, komen er geen BTW en invoerrechten bij. Dat staat ook op de website zelf en is hier ook al eerder genoemd :j

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:22

Inderdaad
Citaat:
LeMieux exclusively offers a DDP (Deliver Duty Paid) courier service to Europe. This means tax, import and duty costs are charged when you place your order with us. We will then pay these on your behalf, in advance of your delivery.


With this service, you will not be charged any additional fees by your local tax office to receive your parcel, therefore speeding up customs clearance and minimising delays.

Ik ben wel een stuk goedkoper uit trouwens omdat ik de currency op Britse pond heb laten staan (geen idee dat je dit kon veranderen), zet ik hem naar euro om dan is het totaal duurder. Dus ben benieuwd of het nu wel goed gaat aankomen of dat ik alsnog de “missende btw” moet betalen. Ach, gaat ook niet om een mega bedrag dus ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 16-02-23 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21827
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:22

Ik heb het anders gewoon moeten betalen :+ maar misschien is het inmiddels verandert en betaald lemieux dat en zit het dus bij je prijs in. Neemt in ieder geval niet weg dat het eigenlijk nooit meer loont daar te bestellen want het is om en nabij de prijzen die je betaald als je het hier koopt met korting.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:28

Ik vind de nieuwe zomerkleuren (gelukkig) niet mooi!

Ik wacht nog steeds op mijn bestelde Loire van Paardenspullenshop… ik ben een beetje bang dat die niet meer gaat komen, 22 januari besteld en ik krijg op geen enkele manier contact met ze :(

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:33

Dat duurt inderdaad wel lang SuperLiesje, al moet ik zeggen dat mijn spullen vanuit daar ook pas na bijna 4 weken aankwamen. Dus ik zou het nog een week geven en anders toch weer proberen contact op te nemen of een klacht indienen oid.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:46

Balen inderdaad! Hopelijk ontvang je hem snel. :j

Die Sienna op de Haflinger staat echt prachtig!

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:50

Spenk schreef:
Ik heb het anders gewoon moeten betalen :+ maar misschien is het inmiddels verandert en betaald lemieux dat en zit het dus bij je prijs in. Neemt in ieder geval niet weg dat het eigenlijk nooit meer loont daar te bestellen want het is om en nabij de prijzen die je betaald als je het hier koopt met korting.


Oh, dat is raar. Ik heb er al meerdere keren besteld en nog nooit iets extra's moeten betalen.

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:38

SuperLiesje schreef:
Ik vind de nieuwe zomerkleuren (gelukkig) niet mooi!

Ik wacht nog steeds op mijn bestelde Loire van Paardenspullenshop… ik ben een beetje bang dat die niet meer gaat komen, 22 januari besteld en ik krijg op geen enkele manier contact met ze :(


Oh dat is gek, ik kom oorspronkelijk uit haar regio en heb nog nooit wat geks erover gehoord.
Ze heet Tjarda Krijger, weet niet of je evt. al via facebook contact met haar hebt gezocht?

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:12

Hypostore heeft op collecties 1 +1 gratis!! *\o/*

Ik heb de Loire Fig en Loire Dijon in mn winkelmandje, nu nog even nadenken of ik het ga doen. :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:20

Mijn bescheiden collectie ook nog eens bij elkaar gelegd nu bijna alles thuis is
Afbeelding
Afbeelding

Beige, zwart, navy, navy mesh, peacock, cotton green, rioja, cotton burgundy denk ik?, Chili red

Alleen de oak zit er niet bij, die ligt bij paard
De peacock en burgundy ga ik denk ik weg doen

Oretha

Berichten: 3446
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:22

Daannvd92 schreef:
Hypostore heeft op collecties 1 +1 gratis!! *\o/*

Ik heb de Loire Fig en Loire Dijon in mn winkelmandje, nu nog even nadenken of ik het ga doen. :+

Ik heb ook per ongeluk 2x een rhone dekje besteld

Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:07

De loire mink doet niet mee -O- met zo'n korting wilde ik hem wel hebben om mn collectie compleer te maken

Oretha

Berichten: 3446
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:44

Ik hoop nooit meer de Loire dekjes omdat deze bij mij snel gaan pillen.

Zijn er mensen die ervaring hebben of dit ook bij de Rhone dekjes gebeurd? Of zijn deze te vergelijken met de suède dekjes?

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:49

Oretha schreef:
Ik hoop nooit meer de Loire dekjes omdat deze bij mij snel gaan pillen.

Zijn er mensen die ervaring hebben of dit ook bij de Rhone dekjes gebeurd? Of zijn deze te vergelijken met de suède dekjes?


Ik heb de rhone petrol, maar heb geen last van het pillen (voelt evengoed wel heel anders als een suede).
Maar dat heb ik eigenlijk ook niet bij de loire.

Ik ben toch gezwicht voor de fig en dijon, hebben beide paarden weer een nieuw dekje. :')
Had ook al een melding dat ze zijn verzonden, jij ook?


Afbeelding