Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:15

Ik heb een witte cotton die ik wel eens uitleen en vervolgens in armzalige conditie terugkrijg en tot nu toe komt die iedere keer schoon uit de wasmachine.

Nickeltje

Berichten: 28255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:17

Dank, dit maakt de aankoop drempel nog wat lager.... :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:18

Juist, mijn witte is ook een cotton. Maar dus nog steeds superblij mee.

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 23:35

Ik moet zeggen dat zowel de witte cotton(spring uitvoering) als de witte suede (dressuur uitvoering) beide super netjes schoon te krijgen zijn! De spring ziet wat meer “viezigheid” aangezien de modder daar in de herfst wat meer rond stuitert tijdens een oefenrondje als een vaak netter dressuur terrein ;)

Maar over beide echt wel super tevreden! Voorheen een wit anky dek gehad en dat was echt een ramp om mooi te krijgen/houden

Celebi
Berichten: 3709
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 02:40

flintstones schreef:
Nou mijn Nieuw dekje is vandaag 'gedoopt'
Halve stal ging met de (grote) pony en Wilde nieuw dekje op
Nu ging ze met een vriendin op een groot paard buiten rijden
Paard gooide redelijk hoog op en ze hingen onder de modder, pony ruiter en tuig


Oeps.. Ik heb het ook wel gehad met de Fig. Wilde er graag de eerste keer mee rijden, was zo blij. Bleek de bak flink nat te zijn. Maar goed, dat kan. Toen wilde mijn instructeur dat ik expres door alle plassen ging galopperen als training. Aan het einde waren pony, ik, het zadel en zeker het dekje een en al blubber. Ach, de ergste blubber kon ik de volgende dag eraf vegen en de wasmachine heeft 'm weer mooi schoon gemaakt. :+

Getup

Berichten: 8292
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 09:22

Dat buitenrijden en met modder terugkomen is toch iets, wat gewoon kan gebeuren?
Misschien ben ik daar makkelijk in, maar een dekje is voor mij simpel weg een gebruiksvoorwerp. Even in de wasmachine en hij komt er als nieuw weer uit.

Heb de suede wit voor op concours en ziet er ook nog super uit na 2 jaar. Gooi m wel meteen in de was

Farjen

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:27

Als ik zie hoeveel mensen Lemieux gebruiken voor eventing, lijkt me een modderige buitenrit ook geen ramp :D
Maar ik zou ook balen hoor als ik een nieuw dekje had en kreeg het helemaal vies terug. Ik leen daarom ook amper nog iets uit, al iets teveel pech mee gehad :+

Flubberboot

Berichten: 2894
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:59

Ik leen ook amper iets uit, vandaar dat ik het niet tof zou vinden om iets vies terug te krijgen. Enige die wat mag lenen is mijn moeder en die weet hoe ik ben met mijn spullen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:01

Ik rij oa eventing en nu gebruik ik standaard de mulberry als kleur, voorheen wisselde ik af. ik hield dan wel rekening met de bodem om te bekijken welke kleur ik meenam. No way dat ik de dyon zou meepakken als het immens geregend had en het was zwart grond bijvoorbeeld. Die vlekken zijn een crime om eruit te krijgen. Dan nam ik de ink blue of hunter green wel mee

beegee
Berichten: 951
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:19

Om die reden heb ik buitenrit-dekjes en mooie dekjes :=. Als het echt heel modderig was, nam ik een van m’n goedkope dekjes mee zodat we lekker konden modderstampen. Bij droog weer gewoon met de LeMieux. Spullen zijn er om gebruikt te worden, maar zo’n mooi (en duur!) dekje onder de modder doet wel echt ff zeer :=

Elvieraa
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:22

Ik gebruik op het moment mijn lemieux dekjes totaal niet... := Mijn paard is echt ontzettend aan het ontharen en wil niet teveel haar op mn lemieux dekjes hahaha. Dus hou het op mn goedkope alternatief O:)

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:35

Tja ik heb alleen maar lemieux (ok ok niet liegen heb nog 1 eskadron liggen) maar moet zeggen, ik vind ze wel echt makkelijk wassen. Daarnaast(en dat is de reden dat ik vooral gek ben op de suede, die loires zijn wel gevoelig) blijven ze ook na veel wassen echt heel netjes.
Ik heb een donkerblauwe tresse suede (gekocht in 2015 zeg ik uit mn hoofd) en die is komt nog steeds na al die jaren en intensief gebruik gewoon elke keer weer netjes uit de was.

Dat hoef ik echt niet van de eskadron of anky te verwachten, die gaan lelijk pillen, gaan bij de sierkoorden raar krimpen en scheef trekken, worden vaal, en de ankys zien eruit na paar keer wassen als een ontplofte shetlander midden winter, zo fluffy worden die.

Overigens geld zelfde voor de ES of PS dekjes, al heb ik die zelf nog nooit gehad(tja je bent nu eenmaal gek op 1 merk of niet :o :+ ) als ik zie bij stalgenootjes hoe die er na jaar gebruik uitzien....

Celebi
Berichten: 3709
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 12:38

Ik heb speciaal voor regenachtige dagen of blubber dat ik een van mijn twee carbon mesh dekjes pak. Die zijn net even wat makkelijker schoon te vegen of te wassen. Ze zijn een stuk sneller droog namelijk. Of bij hele warme dagen of als we naar het water gaan. Maar voor de rest gewoon de suède dekjes hoor. Ze zijn inderdaad prima te wassen. Ze blijven heel mooi. Ze zijn er immers voor om te gebruiken hier. :)

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:23

Ik heb mijn watermelon Loire ingeruild voor een suède versie en koop geen loires meer (ondanks dat ik ze met sommige kleuren wel mooier vindt). Wat gaan die loires snel pillen zeg, het dekje is me ook te dik. De Lemieux hebben echt een hele fijne pasvorm, ik heb laatst nog een (ander merk) dekje weggegeven, bijna nieuw maar waarvan de hoekjes omhoog kwamen tijdens het rijden, denk door een minder goede pasvorm dus. Ik baal alleen wel echt dat de kleuren wisselen en als je dus een leuke oude kleur ziet, die niet meer te koop is.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 13-03-23 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 14:26

xSCWx schreef:
Ik heb mijn watermelon Loire ingeruild voor een suède versie en koop geen loires meer (ondanks dat ik ze met sommige kleuren wel mooier vindt). Wat gaan die loires snel pillen zeg, het dekje is me ook te dik. De Lemieux hebben echt een hele fijne pasvorm, ik heb laatst nog een dekje weggegeven, bijna nieuw maar waarvan de hoekjes omhoog kwamen tijdens het rijden, denk door een minder goede pasvorm dus. Ik baal alleen wel echt dat de kleuren wisselen en als je dus een leuke oude kleur ziet, die niet meer te koop is.

Ik ga in de toekomst dus alleen nog maar voor de suede versies. voorlopig ben ik blij met loires maar die zijn ook nog niet gewassen enzo dus daar kan je nog niks aan zien. De suedes zijn idd wel een stuk dunner. De sienna vond ik alleen wel echt een stuk mooier in loire dan suede moet ik zeggen. Ook liever voor de portemonnee haha

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:30

Twisters horseshop heeft ook online opheffingsuitverkoop met de code: Uitverkoop
Ook lemiex, zag oa nog een Oakgreen loire :j

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:34

Fig.
de wind was een goed excuus om het oornetje te testen.

Afbeelding

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:22

Saaams schreef:
Fig.
de wind was een goed excuus om het oornetje te testen.

[ [url=m/XB6x3x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat erg mooi!

xRoossie95

Berichten: 1377
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:42

maessie schreef:
Twisters horseshop heeft ook online opheffingsuitverkoop met de code: Uitverkoop
Ook lemiex, zag oa nog een Oakgreen loire :j


Is al niet meer beschikbaar :') Wel beter voor de portemonnee

Ze hebben wel de twilight nog

flintstones
Berichten: 134
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:09

Hij valt nog goed mee na het modder ritje
Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2894
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:09

Is dit na het wassen? Lijkt inderdaad mee te vallen!

flintstones
Berichten: 134
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:11

Nee niet gewassen aan de andere kant beetje vuiler maar niet erg
Is na de rit wel proper gemaakt

ava_krause

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-01-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:01

Plum <3

Afbeelding

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:30

ava_krause schreef:
Plum <3

[ [url=m/Wx2gk6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat een goed ondertredend achterbeen! En die kleur staat jullie goed!

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:11

Ik wilde al zeggen,paard trekt de aandacht weg van het dekje zeg!