Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flubberboot

Berichten: 2932
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 11:39

Ik vond het verschil wel meevallen. Er was ver wat verschil maar ik vond het niet mega.
Toch komt deze collectie hier niet. Ben iets meer fan van het design van de oude suedes.

Elvieraa
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:33

Yenni schreef:
Hoe hebben jullie je lemieux dekje opgeborgen? Ik ben de kast aan het herindelen nu het dekenseizoen eraan komt.
Ik denk erover om mijn lemieux dekjes (4 stuks) 1 x op te vouwen om zo meer plaats te crieëren. Maar lijden ze daar erg van?
2 worden er zeer regelmatig gebruikt. De andere 2 niet echt...

Hoe doen jullie dit?


Ik merk dat het best veel impact geeft als je Lemieux dekjes vouwt, je gaat de vouw lijnen namelijk zien na een tijdje. Zelf heb ik ze aan knijp haakjes ophangen aan een stang die bevestigd is aan mijn plafond :)

BranwenGC

Berichten: 385
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:40

Yenni schreef:
Hoe hebben jullie je lemieux dekje opgeborgen? Ik ben de kast aan het herindelen nu het dekenseizoen eraan komt.
Ik denk erover om mijn lemieux dekjes (4 stuks) 1 x op te vouwen om zo meer plaats te crieëren. Maar lijden ze daar erg van?
2 worden er zeer regelmatig gebruikt. De andere 2 niet echt...

Hoe doen jullie dit?


Hier hebben we ze opgeborgen in dimpa tassen van de ikea. Als tip gevolgd uit dit topic. Al creëer je daar niet meer ruimte mee. Ze liggen gewoon plat en blijven netjes, plus als het nodig is kan je ze makkelijk meenemen :)

Rianne1807
Berichten: 702
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:11

Daar zitten die van mij ook in, ideaal die tassen.

Rizette
Berichten: 4415
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:21

Er kunnen er zes in 1 tas

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:21

Dank, ik heb ze direct besteld! Wil ze al heel lang hebben die tassen maar vergeet het elke keer. :+

laura_estee

Berichten: 151
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:22

Friesfanaat schreef:
Ik heb ze in huis op kantoor liggen.

Of eigenlijk, de ruimte voor de dekjes is groter dan het kantoorgedeelte :+


Dit heb ik ook inderdaad :') Maar daar zal BranwenGC misschien niet zo veel aan hebben haha

BranwenGC

Berichten: 385
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:33

Afbeelding

DemiSisa

Berichten: 1057
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 13:54

BranwenGC schreef:
Yenni schreef:
Hoe hebben jullie je lemieux dekje opgeborgen? Ik ben de kast aan het herindelen nu het dekenseizoen eraan komt.
Ik denk erover om mijn lemieux dekjes (4 stuks) 1 x op te vouwen om zo meer plaats te crieëren. Maar lijden ze daar erg van?
2 worden er zeer regelmatig gebruikt. De andere 2 niet echt...

Hoe doen jullie dit?


Hier hebben we ze opgeborgen in dimpa tassen van de ikea. Als tip gevolgd uit dit topic. Al creëer je daar niet meer ruimte mee. Ze liggen gewoon plat en blijven netjes, plus als het nodig is kan je ze makkelijk meenemen :)


Die ikea tas ga ik even onthouden, wie weet dat ik daar wat dekjes in doe, dan kan die tas bovenop m'n kast liggen!

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:23

_karin_ schreef:
Pallatin schreef:
Is er iemand die een (rood)bruin paard heeft en foto’s met het Rhône dekje in blauw en de petroleum om te vergelijken? Ik vind ze beide mooi maar twijfel tussen de twee… heb al de huntergreen, light blue, peacock en sage in suede, dus de groentinten overheersen meer in de collectie :D


[ [url=m/FYorBn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kon zo snel alleen deze vinden, ik vind hem ergens toch wat saai donkerblauw en zou zelf eerder de petroleum kopen nu, maar als je al veel groen hebt is het juist misschien wel leuk.[edit] Ik zeg dit omdat ik heel veel groen heb, maar beide tinten werken volgens mij prima op mijn roodbruine beessie :-)

Bedankt Karin! Zo in t zonnetje is het toch een hele mooie kleur maar ik vind ze toch beide wat donker…ik ben er nog niet uit haha… :D

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:51

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar heb nog niet het antwoord op mijn vraag gevonden.
Ik twijfel over de Vector Balance en de Control en heb gelezen dat de Balance een voetplaat heeft die ingesteld is op 5° en de Control op 0°. Maar ik kan nergens echt vinden hoeveel verschil dat nou echt uitmaakt en wat nou het beste is voor je beenligging en dus voor je zit. Ergens vind ik het logischer klinken dat een beugel gewoon recht moet zijn en dan zou de Control dus "beter" zijn. Maar ik heb het idee dat de Balance het meeste verkoopt en die 5° voetplaat hebben ze ook niet voor de lol bedacht lijkt me.. :')
Iemand die hier toevallig meer over weet en kan helpen?

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:19

Ik ben gezwicht voor de spruce :')

Waidida
Berichten: 757
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:07

Figo88 schreef:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar heb nog niet het antwoord op mijn vraag gevonden.
Ik twijfel over de Vector Balance en de Control en heb gelezen dat de Balance een voetplaat heeft die ingesteld is op 5° en de Control op 0°. Maar ik kan nergens echt vinden hoeveel verschil dat nou echt uitmaakt en wat nou het beste is voor je beenligging en dus voor je zit. Ergens vind ik het logischer klinken dat een beugel gewoon recht moet zijn en dan zou de Control dus "beter" zijn. Maar ik heb het idee dat de Balance het meeste verkoopt en die 5° voetplaat hebben ze ook niet voor de lol bedacht lijkt me.. :')
Iemand die hier toevallig meer over weet en kan helpen?

Ik weet er niet heel veel over maar die kanteling is normaal gezien vooral om de spanning op je knieën en enkels te verminderen. Ik heb bv sprengers bow balances, die hebben een kantelend voetbed voor exact dezelfde reden. Nu merk ik voor dressuur niet heel veel verschil, al heb ik al een tijd niet meer met 'gewone' beugels gereden maar vooral met buitenritten waar ik wat korter zit voor verlichte zit goed te kunnen doen en als we in Frankrijk gaan rijden waar het vaker iets meer op en neer gaat en waar ik dus liever rechtsta ipv zitten en dan wat schikken met rug en nek opvangen. Dan merk ik een enorm verschil in mijn knieën, vroeger was ik tijdens de eerste middagpauze eigenlijk al een kreupele maar dan heb je nog anderhalve dag (ongeveer 6u) te gaan in het zadel. Dan doet dat wel erg veel want sinds ik die beugels meeneem gaat het veel beter.
Voor dressuur merk ik dus niet veel verschil, maar dat ik ook omdat je dan je hakken niet echt uitdrukt, wat je net iets meer hebt wanneer je kort zit, bv bij springen of buitenrijden, en dat heeft dan weer effect op je knieën en enkels. Maar als jij absoluut geen last hebt van je knieën is er niet veel voordeel met die 5°. Misschien wel als je veel springt, maar zoals ik zei ben ik geen ervaringsdeskundige met deze beugels. Ik weet ook niet of die 5° nu een wereld van verschil gaan maken

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:25

Waidida schreef:
Figo88 schreef:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar heb nog niet het antwoord op mijn vraag gevonden.
Ik twijfel over de Vector Balance en de Control en heb gelezen dat de Balance een voetplaat heeft die ingesteld is op 5° en de Control op 0°. Maar ik kan nergens echt vinden hoeveel verschil dat nou echt uitmaakt en wat nou het beste is voor je beenligging en dus voor je zit. Ergens vind ik het logischer klinken dat een beugel gewoon recht moet zijn en dan zou de Control dus "beter" zijn. Maar ik heb het idee dat de Balance het meeste verkoopt en die 5° voetplaat hebben ze ook niet voor de lol bedacht lijkt me.. :')
Iemand die hier toevallig meer over weet en kan helpen?

Ik weet er niet heel veel over maar die kanteling is normaal gezien vooral om de spanning op je knieën en enkels te verminderen. Ik heb bv sprengers bow balances, die hebben een kantelend voetbed voor exact dezelfde reden. Nu merk ik voor dressuur niet heel veel verschil, al heb ik al een tijd niet meer met 'gewone' beugels gereden maar vooral met buitenritten waar ik wat korter zit voor verlichte zit goed te kunnen doen en als we in Frankrijk gaan rijden waar het vaker iets meer op en neer gaat en waar ik dus liever rechtsta ipv zitten en dan wat schikken met rug en nek opvangen. Dan merk ik een enorm verschil in mijn knieën, vroeger was ik tijdens de eerste middagpauze eigenlijk al een kreupele maar dan heb je nog anderhalve dag (ongeveer 6u) te gaan in het zadel. Dan doet dat wel erg veel want sinds ik die beugels meeneem gaat het veel beter.
Voor dressuur merk ik dus niet veel verschil, maar dat ik ook omdat je dan je hakken niet echt uitdrukt, wat je net iets meer hebt wanneer je kort zit, bv bij springen of buitenrijden, en dat heeft dan weer effect op je knieën en enkels. Maar als jij absoluut geen last hebt van je knieën is er niet veel voordeel met die 5°. Misschien wel als je veel springt, maar zoals ik zei ben ik geen ervaringsdeskundige met deze beugels. Ik weet ook niet of die 5° nu een wereld van verschil gaan maken


Dankjewel voor je uitgebreide reactie! :j
Ik voel me nu alleen wel een beetje stom omdat ik ook al een aantal jaar de Sprenger Flexcite heb en nooit heb geweten dat die dus blijkbaar (net als de Bow Balance) ook een gekanteld voetbed heeft? :\ :') Ik kan er alleen niet echt iets over terugvinden in de omschrijving van de Flexcite, zie jij dat zo gauw ergens staan?
Ik heb verder geen last van mijn knieën of iets dergelijks, maar vind de Flexcite wel echt heerlijke beugels. Dus als die kanteling me bevalt kan ik het beste de Balance nemen omdat die dan gelijkwaardig aan de Flexcite zal zijn, toch? :)

Waidida
Berichten: 757
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 08:07

Jep de flexcite heeft ook het kantelend voetbed! Dat kantelen merk je eigenlijk niet bij dressuur in mijn opinie, pas als je kort gaat zitten merk je verschil. Dus dan moet je even uitmaken wat jij vooral wilt doen, wil je echt gaan springen en buiten rijden? Zeker en vast doen. Wil je echt enkel dressuur rijden en zit jij erg lang met je been? Dan heeft het niet echt een meerwaarde. Maar ik denk wel dat dit een beetje een verhaal is van baadt het niet dan schaadt het niet. Misschien merk je er nu geen verschil van maar kan het eventueel voor de toekomst wel je knieën beter houden, want paardensport is eigenlijk echt nefast voor je knieën. Mijn advies zou dus zijn:ga gewoon voor die met het gekantelde voetbed, zo kan je eventuele latere knieproblemen misschien wel vermijden

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:38

Ik heb voor 2 van mijn 3 paarden de vector balans beugels en ik moet heel eerlijk zeggen dat de ruime voetbed eerder opvalt dan dat het gebogen is. Want dat merk ik eigenlijk helemaal niet...

Als je echt knie problemen hebt en daar beugels voor zoekt zou ik toch voor andere beugels kijken.

BranwenGC

Berichten: 385
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:57

Celebi schreef:
Ik ben gezwicht voor de spruce :')


Foto! :D


Even inspringen op het beugel verhaal. Volgens mij is het verschil voelen tussen beugels ook heel persoonlijk. Sommige zweren bij het ene en ander weer ergens anders bij. Ik weet niet of je misschien wat kan testen ergens?

Mijn ervaring: Ik heb zelf een aantal keer ritten gedaan met sprenger beugels (wel erg oude). Daar merkte ik niets bijzonders aan. Daarentegen heb ik een keer nog geen 10 minuten met acavallo beugels gereden van een zadelmaker en dat was echt een verademing. Ik zat wel te kort toen trouwens voor een dressuurzadel. Dus wat Waidida zegt klinkt heel logisch. Zelf heb ik acavallo beugels gekocht daarom. Maar dat gekantelde voetbed blijft er zeker in.

annaxmaex

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-05-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:23

Fotocollectie zwart paard
French rose Loire
Heb ook de mist Loire nog zal van de week die erop leggen en foto makenAfbeelding
Afbeelding

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:47

BranwenGC schreef:
Foto! :D


Nou vooruit dan maar! :D


Afbeelding

De foto is veel meer blauw dan in het echt. Maar de kleur veranderd ook in ieder licht!

Ik zal 'm van de week op mijn paard gooien. Ben nu net thuis van stal en het pakketje kwam ook net binnen dus voor vandaag te laat. De broek had ik trouwens al eerder besteld maar dat is dus wel een perfect match.

laura_estee

Berichten: 151
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:57

Celebi schreef:
BranwenGC schreef:
Foto! :D


Nou vooruit dan maar! :D


[ [url=m/VOqMfP.jpg]Afbeelding[/url] ]

De foto is veel meer blauw dan in het echt. Maar de kleur veranderd ook in ieder licht!

Ik zal 'm van de week op mijn paard gooien. Ben nu net thuis van stal en het pakketje kwam ook net binnen dus voor vandaag te laat. De broek had ik trouwens al eerder besteld maar dat is dus wel een perfect match.


Zo als setje wel heel gaaf hoor! Ben benieuwd hoe het op je paard staat *\o/*

BranwenGC

Berichten: 385
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:03

Zeker een mooie set zo!

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:12

Dankjewel iedereen voor het delen van de ervaringen rondom beugels. Ik ga dan inderdaad voor de Vector Balance :j

Ik had de Racing Green en Spruce besteld bij Agradi omdat ik ze beiden toch eens graag op Figo wilde zien.
Maar helaas vind ik ze alletwee niet mooi, dus ze gaan weer retour.

Wel nog even wat vergelijkingsfoto's en weer 2 voor de fotocollectie :D

Links: Spruce, rechts: Racing Green (de Spruce is op de foto's een stuk blauwer dan in het echt)

Afbeelding

Afbeelding


Fotocollectie bruin

Spruce:

Afbeelding

Racing Green:

Afbeelding

Voor het geval het iemand opvalt, ik heb de Mint onder de dekjes liggen en die leek net een fractie groter te zijn en steekt er dus een heel klein beetje onderuit :')

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:00

Oehh die racing green is toch wel gaaf!

Celebi
Berichten: 3796
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:02

Spruce op mijn pony:

Afbeelding

Ben er echt blij mee. <3
En ik ben ook heel blij met de Ikea tassen:

Afbeelding

Figo88

Berichten: 2647
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:20

JenniferU schreef:
Oehh die racing green is toch wel gaaf!


Bij Agradi is hij nu € 48,- :j