Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotte002

Berichten: 1533
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:09

Ik ben van de week gezwicht voor de spruce bij dochorse, deze is gisteren binnen gekomen en vind het echt een hele mooie kleur , erg lastig op de foto te krijgen wand in het echt is ie echt mooi groen.
Afbeelding


Mocht hier iemand nog een Bontje zoeken van lemieux die van mij gaat de verkoop in , vorig jaar gekocht voor mijn 3 jarige, inmiddels heeft ze een mooi passend zadel dus Bontje is niet meer nodig

Bielsje

Berichten: 1402
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:37

Bij Lemieux zelf heb je "maar" 7,50 aan verzendkosten nu toch? Gezien ze de website nu zo hebben gespecificeerd naar de BeNeLux, kreeg ik het idee dat ze hier ergens nu een warehouse hebben en vanaf daar verzenden?

Kan het enorm verkeerd hebben maar dat gevoel kreeg ik een beetje toen ik niets op de website kon vinden erover :+

Contemplate
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:56

Bielsje schreef:
Bij Lemieux zelf heb je "maar" 7,50 aan verzendkosten nu toch? Gezien ze de website nu zo hebben gespecificeerd naar de BeNeLux, kreeg ik het idee dat ze hier ergens nu een warehouse hebben en vanaf daar verzenden?

Kan het enorm verkeerd hebben maar dat gevoel kreeg ik een beetje toen ik niets op de website kon vinden erover :+



Zie hieronder de uitleg op de site van Lemieux. Volgens mij komt het wel gewoon uit Engeland. Eventuele extra kosten zie je als je afrekent bij Lemieux, je weet dus van tevoren wat je kwijt bent. Ik vind dat echt heel fijn geregeld!
https://www.lemieux.com/nl/delivery-returns


LeMieux exclusively offers a DDP (Deliver Duty Paid) courier service to Europe. This means tax, import and duty costs are charged when you place your order with us. We will then pay these on your behalf, in advance of your delivery.

With this service, you will not be charged any additional fees by your local tax office to receive your parcel, therefore speeding up customs clearance and minimising delays.

Flubberboot

Berichten: 2918
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:57

Ik had maar 7,25 verzendkosten. Geen idee hoe en wat verder. Vond het wel een laag bedrag voor als het uit Engeland moet komen.

Bielsje

Berichten: 1402
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:26

Contemplate schreef:
Bielsje schreef:
Bij Lemieux zelf heb je "maar" 7,50 aan verzendkosten nu toch? Gezien ze de website nu zo hebben gespecificeerd naar de BeNeLux, kreeg ik het idee dat ze hier ergens nu een warehouse hebben en vanaf daar verzenden?

Kan het enorm verkeerd hebben maar dat gevoel kreeg ik een beetje toen ik niets op de website kon vinden erover :+


Zie hieronder de uitleg op de site van Lemieux. Volgens mij komt het wel gewoon uit Engeland. Eventuele extra kosten zie je als je afrekent bij Lemieux, je weet dus van tevoren wat je kwijt bent. Ik vind dat echt heel fijn geregeld!
https://www.lemieux.com/nl/delivery-returns


LeMieux exclusively offers a DDP (Deliver Duty Paid) courier service to Europe. This means tax, import and duty costs are charged when you place your order with us. We will then pay these on your behalf, in advance of your delivery.

With this service, you will not be charged any additional fees by your local tax office to receive your parcel, therefore speeding up customs clearance and minimising delays.


Maar dat komt allemaal niet overeen met de info op de productpagina, daarom krijg ik het gevoel dat er iets veranderd is. Vaak zijn de productpagina's namelijk bijgewerkt maar vergeten ze de FAQ is mijn ervaring :Y)

Afbeelding

Sorriso

Berichten: 4890
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 07:01

De Nederlandse Lemieux pagina wordt geleverd door JRS, een onafhankelijke distributeur. Die doet dan alleen weer niet mee met dezelfde fijne sale prijzen als de UK Lemieux webshop. Daardoor dus best vaak een stuk minder aantrekkelijk.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 07:27

Flubberboot schreef:
Laura_ schreef:
Volgens mij kan je dat "afkopen" maar volgens mij is in uk bestellen helemaal zo interessant niet meer

Nouja, het dekje wat ik wil is daar 30 euro goedkoper dan hier, vandaar de vraag. Ik weet wel dat het door de brexit minder interessant was om daar te bestellen. Maar hoeveel je er dan nog bij kan verwachten…


Ik heb het toen besteld en zelfs laten verzenden naar de zus van een stalgenootje die in Engeland woont. Onderaan de streep, scheelde het 3 euro met hier.. heb hem hier wel met 25% gekocht.

Zal ook wel liggen aan de wisselkoers.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:22

Hoi allemaal, ik zou nog heel graag de Pink Blush toevoegen aan mijn collectie (met de kleine vierkantjes)! Mocht iemand die te koop hebben, dan hoor ik het heel graag. Of als je hem ergens ziet verschijnen, wordt een seintje zeer gewaardeerd (die nu op MP staat reageert de verkoper niet meer, helaas). <3

(full dressuur trouwens)

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:00

Mocht iemand hier nog heeeeel graag de olive in full dressuur willen, stuur me even een PBtje.

Annabel

Berichten: 4870
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:32

Bij dochorse hebben ze Lemieux dekjes in de sale, en met een extra kortingscode nog goedkoper. Geloof dan €39! Heb de azure besteld :D

Hilde_
Berichten: 10747
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 15:15

Ohhhh waarom zeg je dat nou. Nu heb ik de Mesh Mulberry besteld voor €45. <3

Dees

Berichten: 18933
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:09

Hilde_ schreef:
Ohhhh waarom zeg je dat nou. Nu heb ik de Mesh Mulberry besteld voor €45. <3


Waar?

Hilde_
Berichten: 10747
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:18

Ook bij DocHorse! Met de extra code.

Rizette
Berichten: 4401
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:02

Naborah schreef:
Mocht iemand hier nog heeeeel graag de olive in full dressuur willen, stuur me even een PBtje.

Dat heb ik gedaan.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:57

Moderatoropmerking:
Gezien het topic ruimschoots de 500 pagina’s heeft gehaald *\o/* Is er een vrijwilliger die een nieuw topic wil aanmaken? Dan kan deze gesloten worden.

Niqui

Berichten: 2179
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:05

Als je via de Engelse Lemieux pagina bestelt, sturen ze het ook gewoon naar Nederland. De verzendkosten zijn dan hoger vanwege de extra kosten. Daarentegen zijn de prijzen vaak veel beter. Zeker als je het in Engelse ponden bestelt.

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:31

Ik bestel inderdaad altijd in ponden bij lemieux zelf :o

Oretha

Berichten: 3442
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:55

Hilde_ schreef:
Ohhhh waarom zeg je dat nou. Nu heb ik de Mesh Mulberry besteld voor €45. <3



Ik heb de grey mesh voor dezelfde prijs gekocht. Heb die eerder gehad en altijd spijt dat ik hem weg gedaan had.

mooney

Berichten: 7787
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:11

Coby zondag kan ik hem aanmaken!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:13

Moderatoropmerking:
mooney schreef:
Coby zondag kan ik hem aanmaken!

*\o/* *\o/* *\o/* Super !!!!!

Celebi
Berichten: 3748
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:16

Eigenlijk moeten we dan vanaf nu stil zijn. :+

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:20

Ssssst 8-)

Flubberboot

Berichten: 2918
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:24

Celebi schreef:
Eigenlijk moeten we dan vanaf nu stil zijn. :+

Tot zondag? :') Gaat hem niet worden

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15464
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:35

Flubberboot schreef:
Celebi schreef:
Eigenlijk moeten we dan vanaf nu stil zijn. :+

Tot zondag? :') Gaat hem niet worden

Lekker doorkletsen :)
Zondag doen we dan de wissel.

BranwenGC

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:41

Coby schreef:
Celebi schreef:
Eigenlijk moeten we dan vanaf nu stil zijn. :+

Lekker doorkletsen :)
Zondag doen we dan de wissel.


Gelukkig maar :Y)