Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13183
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:45

Hier heel blij met het Rosé Loire dekje <3. Van de week even kijken hoe die op het paard staat.

Afbeelding

Afbeelding

Friesfanaat

Berichten: 1347
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:54

Heeft iemand nog belang bij een Rose Loire? Ik heb hem hier nog nieuw in de verpakking liggen, maar vind hem toch niet zo.

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:24

Weet iemand of de normale base layer minder strak bij je nek zit als de liberte? Ik heb een oak dekje gekocht, maar ik vind de liberte echt niet fijn zitten bij mn nek. Of iemand misschien een idee voor een andere die matcht met de oak green

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:39

Iemand hier belang bij een grijze Carbon mesh Full CC? Ziet er nog goed uit ,

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 08:46

RosaZorro schreef:
Weet iemand of de normale base layer minder strak bij je nek zit als de liberte? Ik heb een oak dekje gekocht, maar ik vind de liberte echt niet fijn zitten bij mn nek. Of iemand misschien een idee voor een andere die matcht met de oak green

De normale zit fijner vind ik dan de liberte. De liberte was te krap voor mij

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:22

Ik heb trouwens een 'klacht' ingediend over de hals van de Liberté met rits over dat deze zo strak is dat het niet dicht kan. Maar daar hadden ze nou echt nog niemand over gehoord. Dus mocht iemand met dezelfde ervaring zin hebben: stuur ze vooral ook een berichtje zodat hun volgende kleuren wellicht beter zitten. :')

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:28

Heeft iemand een foto van de Liberte Oak Roll Neck (coltrui/base layer met col) op of bij een Oak Loire Satin? Ik vraag me af of deze echt goed matchen.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:31

Celebi schreef:
Ik heb trouwens een 'klacht' ingediend over de hals van de Liberté met rits over dat deze zo strak is dat het niet dicht kan. Maar daar hadden ze nou echt nog niemand over gehoord. Dus mocht iemand met dezelfde ervaring zin hebben: stuur ze vooral ook een berichtje zodat hun volgende kleuren wellicht beter zitten. :')


Waar kun je dat heen sturen? Ik krijg hem idd ook alleen dicht als ik mezelf wil laten hemelen :+ en de rits prikt als ik m net te ver dicht doe. Bij mij zit die altijd half open.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:54

mcjv schreef:
Celebi schreef:
Ik heb trouwens een 'klacht' ingediend over de hals van de Liberté met rits over dat deze zo strak is dat het niet dicht kan. Maar daar hadden ze nou echt nog niemand over gehoord. Dus mocht iemand met dezelfde ervaring zin hebben: stuur ze vooral ook een berichtje zodat hun volgende kleuren wellicht beter zitten. :')


Waar kun je dat heen sturen? Ik krijg hem idd ook alleen dicht als ik mezelf wil laten hemelen :+ en de rits prikt als ik m net te ver dicht doe. Bij mij zit die altijd half open.


Ja precies, hier hetzelfde. Heb het gewoon via sociale media gemeld. Waren wel blij met de reactie omdat ze zonder commentaar ook niets konden veranderen. Maar ze hadden dit niet eerder gehoord, dus denk dat het voor ons als consument wel belangrijk is dat ze het model iets aanpassen. Stom genoeg heb ik de normale base layer die ik gekocht had nooit gepast omdat de kleur totaal niet overeen kwam met mijn dekje. Ben erg benieuwd of die wel dicht gaan. Mijn base layers van Kramer gaan overigens probleemloos dicht dus ik verwachtte niet dat ik een extreem dikke nek heb ofzo. :+

Wiwabalia

Berichten: 4698
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:45

Heeft er iemand goede ervaring met 1 van de onderleggers van Lemieux?

Mijn paard heeft 3 maanden stilgestaan en op een leeftijd van 18 jaar zijn de spieren dan een stuk minder. Zadel ligt goed alleen net ietsje te wijd aan de voorkant, maar wil hem niet helemaal laten aanpassen nu omdat ze weer volop gereden gaat worden en het er dan zo weer op zit.. wilde dit even tijdelijk oplossen door een bontje/pad eronder.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:51

Wiwabalia schreef:
Heeft er iemand goede ervaring met 1 van de onderleggers van Lemieux?

Mijn paard heeft 3 maanden stilgestaan en op een leeftijd van 18 jaar zijn de spieren dan een stuk minder. Zadel ligt goed alleen net ietsje te wijd aan de voorkant, maar wil hem niet helemaal laten aanpassen nu omdat ze weer volop gereden gaat worden en het er dan zo weer op zit.. wilde dit even tijdelijk oplossen door een bontje/pad eronder.


De kwaliteit is top. Heb de pad met 3 inlages gekocht een tijdje geleden en daarmee kun je de voorkant meer opvullen dan de achterkant. In jouw geval ideaal denk ik. Helaas heb ik de pad ook direct weer retour gedaan. Ik vond de uitsparing van de ruggengraat niet voldoende en ik kon mijn dekjes niet meer de kamer intrekken. Deze kwamen dus veel te laag te liggen en gingen enorm trekken achter mijn zadel. Zo zonde! Had graag een extra absorberend laagje tussen de oude rug van mijn pony en het zadel gehad.

goldyc

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:38

Ik heb de lemieux prosorb, die heeft 2 vakken voor inlagen. Kwaliteit is idd goed. Ik ben wel tevreden over de ruggegraatsvrijheid, ik kon mijn dekje vanzelfsprekend wel minder hoog de kamer intrekken dan zonder pad, maar het drukt nog steeds niet op haar schoft of ruggengraat voor zover ik kan nagaan. Ik gebruikte hem onder mijn dressuurzadel omdat mijn paard door lang stil te staan in bespiering veranderd was. Intussen heb ik hem in gebruik onder een ghost mandriana. Ik heb de pad laten nakijken door de passer in combinatie met het zadel en de pad is meer dan prima bevonden. Je krijgt er 2 paar inlagen bij, bij mij zitten momenteel enkel de dikste erin.

Friesfanaat

Berichten: 1347
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:21

Ik heb de 'gewone' bontonderlegger zonder inlages. Ook erg tevreden over :)

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:25

Afbeelding

Bij mij was dit het verschil zegmaar. M'n dekje kwam een stuk lager uit en dat werkte niet met de singelplek. Overigens heb ik nu zowel een ander zadel als een andere singel want beide waren niet helemaal oké in deze foto's, dus wellicht heb ik nu meer ruimte in de kamer. Maar dit was voor mij de reden om toch maar geen onderlegger te gebruiken. Echt jammer, zijn mooie dingen!

Marritx

Berichten: 666
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 19:42

Wij hebben hier ook een tijdje gebruik van gemaakt voor ons jonge paard. Wij hebben ook degene met inlages.
Wij zijn er heel tevreden over. Inmiddels gebruiken we hem niet meer omdat hij overbodig is
Afbeelding
Snap wel wat Celebi hierboven zegt, met veel dekjes was hij wat aan de lange kant

Wiwabalia

Berichten: 4698
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:29

Bedankt voor de reacties!

Ik ben echt die-hard Lemieux fan (alleen maar dekjes van Lemieux) dus verwacht dat een onderlegger van hetzelfde merk wel gaat passen. :j

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:38

Ik heb de pad met inlages voor paard dat achter de schoft wel eens invalt als hij minder werkt.
Vind het een hele fijne pad die netjes ligt op mn lemieux dekjes.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:49

Afbeelding

Hier ook een Lemieux onderlegger (ik ging voor 1 keer vreemd met het dekje :x )

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 21:51

mcjv schreef:
[ [url=m/Uu0Wkv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook een Lemieux onderlegger (ik ging voor 1 keer vreemd met het dekje :x )


Ohhh schandalig! Gelijk verbannen van het Lemieux topic 8)7

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:12

Welke maat onderlegger gebruiken jullie dan onder je 17,5 inch zadel?

Vind met bont mooi maar heb nu met mijn simpele bont onderlegger maat L dat die op de bontrand ligt.

Getup

Berichten: 8291
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:14

Ik heb ook zo'n onderlegger nodig, maar dan voor m'n pony met 15 inch zadeltje. Niet te vinden...

Verder heb ik al heel lang geen dekje meer gekocht, eigenlijk :7

charlotteehx
Berichten: 282
Geregistreerd: 30-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:19

Racheltjee schreef:
Hallo,
Val even binnen! Heb een tijdje geleden mijn eerste dekje gekocht van Lemieux en jeetjemina wat zijn dat prachtige dekjes!! Ook de kwaliteit! (Vindt hem zo mooi dat ik hem nog niet op het paard heb durven leggen! :')) ik heb de liore Oak en ik zat heel erg te twijfelen tussen de Oak en Rioja, absoluut geen spijt van mijn keus! Maar de kleur Rioja laat me nog niet los! <3 Heeft iemand tips waar die eventueel met een leuke korting te krijgen is? Of als iemand hem te koop heeft staan mag je me een berichtje doen! :))


Bij agradi! Als je ingelogd bent kun je ook nog de codes WKOM50, JARIG10 gebruiken voor extra korting

Suzannexx

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:35

Ik wil heel graag nog is zo'n glace dekje maar weet nog niet welke kleur. De Musk vind ik heel gaaf, maar de Sage ook (en de grijze en blauwe eigenlijk ook :') ) Keuzestresss :Y)
Heeft iemand foto's van een van deze dekjes op een bruin paard en/of een vos?

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:40

Suzannexx schreef:
Ik wil heel graag nog is zo'n glace dekje maar weet nog niet welke kleur. De Musk vind ik heel gaaf, maar de Sage ook (en de grijze en blauwe eigenlijk ook :') ) Keuzestresss :Y)
Heeft iemand foto's van een van deze dekjes op een bruin paard en/of een vos?


Ik heb de grijze glacé gepast, maar uiteindelijk heb ik de suède grijze gekocht. Vond ik net iets chiquer en passender voor de fotoshoot waarvoor ik ze toentertijd had gekocht.

Edit: beide blauwe kleuren van glacé zag ik in de winkel en ze zijn ook echt prachtig.. :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Celebi op 07-01-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzannexx

Berichten: 51
Geregistreerd: 15-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:43

Celebi schreef:
Suzannexx schreef:
Ik wil heel graag nog is zo'n glace dekje maar weet nog niet welke kleur. De Musk vind ik heel gaaf, maar de Sage ook (en de grijze en blauwe eigenlijk ook :') ) Keuzestresss :Y)
Heeft iemand foto's van een van deze dekjes op een bruin paard en/of een vos?


Ik heb de grijze gepast, maar uiteindelijk heb ik de suède grijze gekocht. Vond ik net iets chiquer en passender voor de fotoshoot waarvoor ik ze toentertijd had gekocht.

Edit: beide blauwe kleuren zag ik in de winkel en ze zijn ook echt prachtig.. :+

[ [url=m/kCI7Cj.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dankjewel! Vind t zeker niet misstaan hoor! :o