Flair kussen lek, hoe te repareren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yfke77

Berichten: 43
Geregistreerd: 18-01-13

Flair kussen lek, hoe te repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 15:26

Weet iemand wat ze in de leidingen van een flair systeem doen om de lucht niet te laten ontsnappen?Vaseline? En wat als je luchtkussen lek is. Hoe kan je die zelf maken? Of wie kan hem maken?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:34

Ik heb mijn kussens toen opgestuurd naar mijn fitter en die heeft er een nieuwe airbag in gedaan

yfke77

Berichten: 43
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Flair kussen lek, hoe te repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 15:39

Dank je wel voor je snelle reactie! Ik weet niet of het om het ventiel gaat, of het kussen zelf.. wellicht heb ik er een beetje te weinig afdichtingsspul in.. is dat vaseline?

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Flair kussen lek, hoe te repareren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 18:14

Dat afdichtingsspul is niet de zekering dat je lucht ontsnapt, hoor.
Je kan vaseline gebruiken of sudocreme, dat heeft nog een hogere dichtheid.

Ik reed al zeker 5 jaar zonder dat mysterieuze goedje in mijn slangetjes, niets aan de hand.

Ik zou de tip van Nouvel opvolgen, en mocht je geen vaste fitter hebben, even wow zelf contacten.

yfke77

Berichten: 43
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Flair kussen lek, hoe te repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 18:22

oke! bedankt! tja, ik heb zelf geen fitter... Ik zal eens kijken hoe ik WOW kan benaderen.. balen, dan ben ik hem vast een poos kwijt. :(

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:07

yfke77 schreef:
oke! bedankt! tja, ik heb zelf geen fitter... Ik zal eens kijken hoe ik WOW kan benaderen.. balen, dan ben ik hem vast een poos kwijt. :(

Probeer haar eens; https://www.facebook.com/profile.php?id=100015238871856 de verdelers zijn vaak sneller dan wow zelf.
En je hoeft alleen maar te weten welk kussen lek is, waarschijnlijk je paneltype doorgeven ( DWG, DS, DXWG, etc) en ze weet al wat je nodig hebt.
Durf je hem er zelf niet uit te halen dan? Dan test je hem het beste op lekkage.

yfke77

Berichten: 43
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Flair kussen lek, hoe te repareren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 21:55

ik heb er nog niet naar gekeken.. ik weet ook niet welk materiaal ik moet gebruiken om hem te plakken. het liefste doe ik het natuurlijk zelf.. is het gewoon bandenplaksel %)