Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Echt fijne longeersingel

 
Profiel   

Na jaren die goedkope stoffen dingen gebruikt te hebben. En nu weer eentje met verroeste gespen te hebben.
Wil ik nu eens een echte goede aanschaffen.

Ik gebruik de longeersingel best vaak voor zowel het werken aan de hand met bijzets, enkele longe met hulpteugels en de dubbele longe.

Nu vind ik die van barefoot erg mooi om te zien. Maar hoe zijn daar de ervaringen mee?

En welke singel gebruiken jullie en waarom?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 18:49 



 
Profiel   

Ik ben heel tevreden met die van Lammert Haanstra, gebruik ik vooral met dubbele longe. Sluit mooi aan, houdt de wervelkolom vrij en genoeg ringen om mee te werken. Past hier op d pony tot paard van 1,77.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 18:53 



 
Profiel   

Ik lees even mee want ben ook op zoek, had ook de busse professional gezien in leer, beetje zoals lammert haanstra maar met meer ringen maar geen reviews van te vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:03 



 
Profiel   

Ik hoor veel positieve geluiden over de lammert haanstra.

Ik twijfel alleen door dat het een heel ander model is dan dat ik gewend ben.
En vraag me af of 1 singelstoot wel zo fijn blijft liggen.
En of er genoeg ringen aan zitten.

Busse ziet er dan meer uit als een ouderwetse logeercirkel. Ik heb alleen nog nooit gebruik gemaakt van singel met opstaande ringen. Hoe is dat? Werkt dat echt fijner als platte ringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 18:54 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Dit is de barefoot op mijn ruin (1.50m). Ondanks de L-maat boom vind ik ‘m toch wat tegenvallerig qua schoftvrijheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 18:58 



 
Profiel   

De Barefoot is ook erg lastig qua levertijd, er is simpelweg te veel vraag naar....

Het idee van de lederen flappen onder de uiteindes van de pommel is dat die als een soort ingebouwde onderlegger fungeren. Als die korter zouden zijn aan de bovenkant dan krijg je het effect dat het randje als het ware in gaat graven tegen de zijkanten van de wervels aan.

Dat heb je in principe bij de doorsnee longeersingels ook, dat je door het aansingelen het geheel naar elkaar toe trekt en je een beetje een notenkraker-effect krijgt tegen de zijkanten van de ruggenwervels.

De pommel "trek" je in zijn geheel naar beneden bij het aansingelen , die zijkanten willen niet naar elkaar toe en die flappen blijven er gewoon bovenop liggen maar knijpen niet tegen de zijkanten van de wervels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:06 



 
Profiel   

Pmarena, ik vind het randje van die flappen vrij hard en wat dun/smal. Het idee achter de flappen snap ik wel, maar eigenlijk zou je (of: ik) meer ruimte willen tussen de flappen. Of zou je er een pad onder moeten doen om die randjes weg te werken? Dat moet dan namelijk ook geen dun lapje zijn, dat helpt dan natuurlijk niet. En is het te dik, dan vult het de hele ruimte eronder en trek je de boel alsnog strak(ker) op de schoft, lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:12 



 
Profiel   

Ik kan je de longeersingel van Sabro.de aanraden, ikzelf heb deze inmiddels al een jaar of 10. Echt super kwaliteit en ook een mooi schoftje erin. Niet goedkoop alleen :o
https://sabro.de/pferde/longierausruest ... rgurt?c=15

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:13 



 
Profiel   

felicity schreef
Ik hoor veel positieve geluiden over de lammert haanstra.

Ik twijfel alleen door dat het een heel ander model is dan dat ik gewend ben.
En vraag me af of 1 singelstoot wel zo fijn blijft liggen.
En of er genoeg ringen aan zitten.

Busse ziet er dan meer uit als een ouderwetse logeercirkel. Ik heb alleen nog nooit gebruik gemaakt van singel met opstaande ringen. Hoe is dat? Werkt dat echt fijner als platte ringen?


Het aantal ringen vind ik dus ook twijfelachtig of je goed genoeg kan inspelen op elk paard, ik bedoel dus deze:
https://hypostore.nl/busse-longeersinge ... E-EALw_wcB


Naar deze kijk ik, de opstaande ringen kan je er ook af draaien en daardoor lijkt ie me wel veelzijdig inzetbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:24 



 
Profiel   

Bestaan er ook degelijke kunstof singels?
Met ruggengraatvrijheid en gespen die niet meteen roesten bij een beetje vochtig weer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:55 



 
Profiel   

Hilary schreef
[ [url=m/Bb7MEq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YnCwfq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de barefoot op mijn ruin (1.50m). Ondanks de L-maat boom vind ik ‘m toch wat tegenvallerig qua schoftvrijheid.


En nu wil ik toch de barefoot. Die spreekt mij zo erg aan. Kan er geen andere / grotere pommel in?

Maar ja niet te krijgen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 19:58 



 
Profiel   

Deze pommel is passend bij de rug van mijn paard. Maat kleiner knijpt, maat groter duwen de binnenste randen van de pommel in de rug.

Wbt kunststof: misschien een longeersingel van Zilco? https://www.tweespan.nl/zilco-longeersi ... 7HEALw_wcB

Ik vind het alleen jammer dat de kussens van die singel niet verstelbaar zijn (Zilco heeft ook schofttuigen met klittenbandkussens).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 20:10 



 
Profiel   

[HAR] longeersingel maat COB mét schoftvrijheid
Hier staat ook veel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 20:27 



 
Profiel   

Of een longeersingel van Ideal
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 19:52 



 
Profiel   

Die heeft maar 1 singelstoot blijft dat wel stabiel liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 06:05 



 
Profiel   

Die blijft heel stabiel liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 08:50 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de BR longeersingel Gentle? Gezien de prijs zal je bijna denken dat het goed zou moeten zijn
Zoals hierboven beschreven ben ik ook klaar met roestige ringen en kapotte singel storen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 09:16 



 
Profiel   

Ik heb ook sinds paar weken de lammert haanstra plus staartriem gekocht
Wat een verschil met andere goedkope singel
Mij is het de prijs wel waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:29 



 
Profiel   

linsje27 schreef
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de BR longeersingel Gentle? Gezien de prijs zal je bijna denken dat het goed zou moeten zijn
Zoals hierboven beschreven ben ik ook klaar met roestige ringen en kapotte singel storen :')


Heeft net zulke irritante singelstoten als een wintec, die rollen slecht en breken snel door.
Ik zou een Lammert kopen, ben je 25 euro meer kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 18:48 



 
Profiel   

Wij hebben zowel de lammert haanstra als de gewone “simpele”

Ik val toch elke keer terug naar de neopreen / simpele.
Wij longeren best veel en de singelstoot van de Lammer Haanstra was snel uitgescheurd.
Een nieuwe gekregen vanuit de winkel en binnen een paar weken hetzelfde.
We hebben er een kunststof singelstoot aan laten zetten en dat gaat goed!
Ook op mijn werk hebben ze er een kunststof singelstoot aan laten zetten.

Voor mij heeft deze singel ook te weinig ringen, maar is verder wel sterker en roest niet.
En de 2 opstaande ringen zijn best handig.

Is denk ik persoonlijke voorkeur welke je wel/niet fijner vind.

Edit;
De Ideal Longeersingel Extra, vind ik wel erg fijn! Maar ook erg prijzig
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 19:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen