Veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 01:32

meiske1577 schreef:
Ik dacht een tijdje geleden een beugel van het huismerk van Epplejeck gezien te hebben… kan hem nu even niet terugvinden. Iemand hier ervaring mee?


Die heb ik. Zijn eigenlijk hetzelfde als die van Horka. Enige minpunt vind ik zelf de kleine pennetjes die voor het klapmechanisme staat. Als mijn voet tegen de buitenrand komt, gaat het mechanisme open. Bij bijvoorbeeld Acavallo is een opstaand randje, waardoor je niet zo makkelijk het mechanisme activeert.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:00

Qimm schreef:
Farjen schreef:
Ik heb de xlite van safestyle, die waren nog geen 100 euro en ik gebruik ze nu zo'n 3 jaar
[ [url=m/6TUHEk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XZb6Vr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dit lijkt me wel fijn. Bij die mechanische ben ik toch bang dat ze door zand en vuil misschien te stroef gaan en ik ben gewoon echt niet netjes genoeg met m'n spullen om dat schoon te houden :')



Ik heb ook de safestyle, de andere versie. Die zijn wat zwaarder en vind ik daardoor ook fijner.
Als ze heel vuil zijn werkt het nog steeds (ik hou ook niks schoon). Het buigbare deel is namelijk van ruber en daardoor ook met een laag zand ee op buigbaar. Zit geen schanier of iets.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:23

Lithya schreef:
meiske1577 schreef:
Ik dacht een tijdje geleden een beugel van het huismerk van Epplejeck gezien te hebben… kan hem nu even niet terugvinden. Iemand hier ervaring mee?


Die heb ik. Zijn eigenlijk hetzelfde als die van Horka. Enige minpunt vind ik zelf de kleine pennetjes die voor het klapmechanisme staat. Als mijn voet tegen de buitenrand komt, gaat het mechanisme open. Bij bijvoorbeeld Acavallo is een opstaand randje, waardoor je niet zo makkelijk het mechanisme activeert.


Ik heb ze gisteren bij de Epplejeck even gezien, maar toch laten liggen. Ik vond het er voor mijn gevoel nog niet echt stevig uitzien. Het leek me dat het mechanisme niet lang mee zal gaan door het veertje wat erin zit. Kan me daar natuurlijk heel erg in vergissen :o

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:42

De EJ’s staan niet op de site of wel?

Denk dat ik even langs Decathlon ga om daar de nieuwe veiligheidsbeugels te bekijken.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:48

Ik heb van de week de Lemieux Vector Balance beugels besteld. Ik hoop ze ergens deze week binnen te krijgen en zal ik verslag doen van hoe ze bevallen :-).
https://www.lemieuxproducts.com/rider/r ... -aluminium

Ik heb nog wel getwijfeld tussen deze en de Flex-on Safe-on maar omdat de Flex-on op dit moment in het zwart niet leverbaar is (althans, ik heb ze niet kunnen vinden), heb ik voor de Lemieux gekozen (uiteindelijk in Ierland besteld, dat scheelde me toch nog 25,-). Volgens mij zitten er geen wezenlijke verschillen tussen die van Lemieux en Flex-on behalve op uiterlijk.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:55

_Anneruth schreef:
Ik heb van de week de Lemieux Vector Balance beugels besteld. Ik hoop ze ergens deze week binnen te krijgen en zal ik verslag doen van hoe ze bevallen :-).
https://www.lemieuxproducts.com/rider/r ... -aluminium

Ik heb nog wel getwijfeld tussen deze en de Flex-on Safe-on maar omdat de Flex-on op dit moment in het zwart niet leverbaar is (althans, ik heb ze niet kunnen vinden), heb ik voor de Lemieux gekozen (uiteindelijk in Ierland besteld, dat scheelde me toch nog 25,-). Volgens mij zitten er geen wezenlijke verschillen tussen die van Lemieux en Flex-on behalve op uiterlijk.


Mijn keuze is ook op deze Lemieux beugels gevallen. Ze zijn nu in de aanbieding bij drunensruiterhuis.

https://www.drunensruiterhuis.nl/beugel ... ntrol.html

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:58

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb ze gister besteld. Ben benieuwd wanneer binnen. Het 5 graden gedraaid voetbed lijkt me heel fijn.

Zie dat ze idd in Drunens 25 euro goedkoper zijn, maar de zwarte hebben leverdatum januari 2022.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:52

PSvanLot schreef:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb ze gister besteld. Ben benieuwd wanneer binnen. Het 5 graden gedraaid voetbed lijkt me heel fijn.

Zie dat ze idd in Drunens 25 euro goedkoper zijn, maar de zwarte hebben leverdatum januari 2022.


Zal waarschijnlijk nog even duren voor ik ze kan testen aangezien die van mij momenteel op boxrust staat. Misschien mag ik ze meenemen naar de manege om daar te gebruiken. Ik baal er altijd van dat bij veel zadels ongelijke beugelriemen aanhangen en ze geen veiligheids systeem hebben. Maar weet nog niet of dit mag.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:58

Mijn dochter rijd normaliter met de Compositi Reflex vanwege enkel problemen. Maar nu ze meer aan het springen en crossen is, wilde ik wel dat ze met veiligheidsbeugels ging rijden.
Nu zijn de schokdempende best prijzig.
Nu die van Horka gekocht en echt deze vind ze top. Met haar enkel gaat het prima. Springen, crossen maar ook bosritten van 4 uur. En niet meer last daarna dan met de Reflex.
Ze heeft deze https://www.daisypaardenshop.nl/a-61843 ... escription

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:22


PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:27

Plop1997 schreef:
PSvanLot schreef:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik heb ze gister besteld. Ben benieuwd wanneer binnen. Het 5 graden gedraaid voetbed lijkt me heel fijn.

Zie dat ze idd in Drunens 25 euro goedkoper zijn, maar de zwarte hebben leverdatum januari 2022.


Zal waarschijnlijk nog even duren voor ik ze kan testen aangezien die van mij momenteel op boxrust staat. Misschien mag ik ze meenemen naar de manege om daar te gebruiken. Ik baal er altijd van dat bij veel zadels ongelijke beugelriemen aanhangen en ze geen veiligheids systeem hebben. Maar weet nog niet of dit mag.


Vast wel. Zou geen reden kunnen bedenken waarom niet.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:28

_Anneruth schreef:
@PSvanLot en Plop1997. Ik had ze ook bij Drunens Ruiterhuis gezien maar inderdaad, zwart is slecht / niet te krijgen. Ik heb ook nog bij andere winkels gekeken.

Ik heb ze nu hier besteld: https://www.oldmillsaddlery.com/Mobile/ ... 49018.aspx


Top! Scheelt ook weer wat geld!

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:33

PSvanLot schreef:
_Anneruth schreef:
@PSvanLot en Plop1997. Ik had ze ook bij Drunens Ruiterhuis gezien maar inderdaad, zwart is slecht / niet te krijgen. Ik heb ook nog bij andere winkels gekeken.

Ik heb ze nu hier besteld: https://www.oldmillsaddlery.com/Mobile/ ... 49018.aspx


Top! Scheelt ook weer wat geld!


Ja ik heb ook nog een mooie kadobon van drunens ruiterhuis dus dan is dit een mooie gelegenheid. Dacht ergens gelezen te hebben dat de bij de zwarte de lak makkelijk kan beschadigen dus dat zou wel zonde zijn.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:34

ik heb zelf de flex on en die zijn best betaalbaar als je ze met een 25% korting haalt.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:52

Oehlala schreef:
ik heb zelf de flex on en die zijn best betaalbaar als je ze met een 25% korting haalt.

Dat scheelt inderdaad echt.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:57

Zie nu dat de Vector Balance variant van de Lemieux beugels die ik wilde halen in beide kleuren pas in Januari beschikbaar zijn. Nu word het toch even goed nadenken welke kleur ik dan wil. :+

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:04

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie gaan vinden van de LeMieux beugels!
Wat is nu het verschil tussen de Vector balance en control? Is dat puur die hoek van 5º? En rijd dat echt veel fijner? Als ik ze zou halen zou het puur voor dressuur zijn.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:08

Janntjuh schreef:
Ik ben heel benieuwd naar wat jullie gaan vinden van de LeMieux beugels!
Wat is nu het verschil tussen de Vector balance en control? Is dat puur die hoek van 5º? En rijd dat echt veel fijner? Als ik ze zou halen zou het puur voor dressuur zijn.


De balance beugels werden bij mij aangeraden voor mensen die moeite hebben met hakken uitdrukken of met knie/enkel problemen.
Heb zelf enkels die extra ondersteund moeten worden dus vandaar mijn keuze voor de balance ipv de control. Mijn enkels zijn hypermobiel en klappen te ver opzij waardoor er veel druk op komt. Het voetbed zou dit enigszins moeten corrigeren zodat ik niet meer zo veel pijn in de enkels krijg.

Als je geen problemen hebt met normale beugels dan zou ik gewoon de control pakken.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:15

Plop1997 schreef:
Janntjuh schreef:
Ik ben heel benieuwd naar wat jullie gaan vinden van de LeMieux beugels!
Wat is nu het verschil tussen de Vector balance en control? Is dat puur die hoek van 5º? En rijd dat echt veel fijner? Als ik ze zou halen zou het puur voor dressuur zijn.


De balance beugels werden bij mij aangeraden voor mensen die moeite hebben met hakken uitdrukken of met knie/enkel problemen.
Heb zelf enkels die extra ondersteund moeten worden dus vandaar mijn keuze voor de balance ipv de control. Mijn enkels zijn hypermobiel en klappen te ver opzij waardoor er veel druk op komt. Het voetbed zou dit enigszins moeten corrigeren zodat ik niet meer zo veel pijn in de enkels krijg.

Als je geen problemen hebt met normale beugels dan zou ik gewoon de control pakken.


Ik heb snel last van mijn enkel, knie en heupgewrichten. Ik rijd nu met de sprenger bow balance beugels en daar ben ik heel erg tevreden over! Maar nu ik weer een jonkie heb voel ik me na mijn laatste val niet helemaal zeker, de beugels klapte gelukkig om, maar ik blijf bang om te blijven hangen... Vandaar dat ik naar die van LeMieux kijk, volgens mij zijn er geen andere openklappende veiligheidsbeugels die ook dezelfde schockdemping van de sprenger beugels heeft.

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:18

Janntjuh schreef:
Ik ben heel benieuwd naar wat jullie gaan vinden van de LeMieux beugels!
Wat is nu het verschil tussen de Vector balance en control? Is dat puur die hoek van 5º? En rijd dat echt veel fijner? Als ik ze zou halen zou het puur voor dressuur zijn.


De balance beugels werden bij mij aangeraden voor mensen die moeite hebben met hakken uitdrukken of met knie/enkel problemen.
Heb zelf enkels die extra ondersteund moeten worden dus vandaar mijn keuze voor de balance ipv de control. Mijn enkels zijn hypermobiel en klappen te ver opzij waardoor er veel druk op komt. Het voetbed zou dit enigszins moeten corrigeren zodat ik niet meer zo veel pijn in de enkels krijg.

Als je geen problemen hebt met normale beugels dan zou ik gewoon de control pakken.[/quote]

Ik heb snel last van mijn enkel, knie en heupgewrichten. Ik rijd nu met de sprenger bow balance beugels en daar ben ik heel erg tevreden over! Maar nu ik weer een jonkie heb voel ik me na mijn laatste val niet helemaal zeker, de beugels klapte gelukkig om, maar ik blijf bang om te blijven hangen... Vandaar dat ik naar die van LeMieux kijk, volgens mij zijn er geen andere openklappende veiligheidsbeugels die ook dezelfde schockdemping van de sprenger beugels heeft.[/quote]

Nee klopt hier heb ik ook lang naar gezocht. Mijn keuze was eerst ook op de sprenger gevallen maar met een 3 jarige die nog zademak gemaakt moet worden wil ik toch echt gaan voor veiligheid. Het is een hele dure uitgave maar met 25% korting en twee kadobonnen van mn verjaardag is het wel te doen.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 11:08

Plop1997 schreef:
Zie nu dat de Vector Balance variant van de Lemieux beugels die ik wilde halen in beide kleuren pas in Januari beschikbaar zijn. Nu word het toch even goed nadenken welke kleur ik dan wil. :+


Ik heb de zwart/aluminium en de aluminium nog op voorraad voor €224,95. Wel van ieder nog maar 1, de zwarte zijn helaas uitverkocht momenteel.
https://www.limburgsruiterhuis.nl/beugels/

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:54

Janntjuh schreef:
Ik heb snel last van mijn enkel, knie en heupgewrichten. Ik rijd nu met de sprenger bow balance beugels en daar ben ik heel erg tevreden over! Maar nu ik weer een jonkie heb voel ik me na mijn laatste val niet helemaal zeker, de beugels klapte gelukkig om, maar ik blijf bang om te blijven hangen... Vandaar dat ik naar die van LeMieux kijk, volgens mij zijn er geen andere openklappende veiligheidsbeugels die ook dezelfde schockdemping van de sprenger beugels heeft.

Jawel de Flex-on Safe-on heeft ook zowel een shockdemping als een openklap systeem. https://www.flex-on.fr/etriers-safe-on/

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:30

Qimm schreef:
Oh dit lijkt me wel fijn. Bij die mechanische ben ik toch bang dat ze door zand en vuil misschien te stroef gaan en ik ben gewoon echt niet netjes genoeg met m'n spullen om dat schoon te houden :')


Ik zou me daar niet al te druk om maken. Als veiligheidsbeugels 'in actie' komen en open klappen, dan komt meestal je hele lichaamsgewicht erop. Dus ook als het stroef gaat als je 'm met je handen probeert open te trekken komt het nog niet in de buurt van te stroef voor een val.

Ik zou persoonlijk bv nog geen problemen verwachten als je het hooguit eens in de paar jaar eens bekijkt.

sspinoy
Berichten: 55
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:28

PSvanLot schreef:
_Anneruth schreef:
@PSvanLot en Plop1997. Ik had ze ook bij Drunens Ruiterhuis gezien maar inderdaad, zwart is slecht / niet te krijgen. Ik heb ook nog bij andere winkels gekeken.

Ik heb ze nu hier besteld: https://www.oldmillsaddlery.com/Mobile/ ... 49018.aspx


Top! Scheelt ook weer wat geld!


Let wel op de btw en invoerkosten boven de 150euro...

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:15

@sspinoy; als ik me niet vergis, heb je daar binnen de EU geen last van.