Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veiligheidsbeugels

 
Profiel   

Ik kom graag mijn bijdrage leveren aan dit topic.

Veel meegelezen, veel opgezocht, veel getwijfeld.

Vorige week zijn helaas mijn Kwik Out beugels stuk gegaan na "slechts" 3,5 jaar. De veer die onderin de beugel zit en voor het hele Kwik Out systeem zorgt, is bij beide beugels door midden gebroken.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Alle soorten veiligheidsbeugels ben ik bij langs gegaan.

Beugels met elastiek: simpel, effectief systeem. Maar vaak de ervaring dat je toch per ongeluk met je voet tegen het elastiek aan komt en los schiet. Ook blijf je continu het elastiek vervangen. Daarnaast ook verhalen gelezen en gehoord dat de beugel door midden brak.

Kwik Out beugels: Voor dat geld verwacht ik een beugel die langer mee gaat dan 3,5 jaar. Geen Kwik Out meer dus. Wel een goed, effectief systeem. Hier had ik wel de ervaring mee dat deze beugel begon te piepen.

Safestyle beugels: spraken mij enorm aan. Eigenlijk niks wat er stuk aan kan gaan. Lijkt het. Toch kan dit metaal ook "moe" worden en breken. Bovendien, door de vorm, bestaat het risico dat de beugel niet in balans hangt en je met je voeten dus steeds moet corrigeren (ivm in verleden gescheurde enkelbanden niet de beste keuze voor mij).

Freejump: Voelt als een goede beugel, goed systeem. Maar het feit dat het kunstof is houdt mij tegen. Ook kunstof kan breken. In de loop der jaren wordt kunstof hard en kan het breken/brokkelen.

En tot slot de Tech Stirrup: Hier was ik zeer over te spreken. Aluminium beugels, qua systeem ongeveer hetzelfde als de Kwik Out. Maar hierbij klapt alleen de bovenkant open van de beugel en gaat niet het voetbed mee, zoals bij de Kwik Out wel gaat. De beugel heeft een breed voetbed met scherpe spikes voor extra grip. Nu 1 keer mee gereden en zeer enthousiast. Wat voor mij ook erg belangrijk was, is dat de beugel geheel uit elkaar te halen is om onderdelen te vervangen. Dat kan met de Tech Stirrup ook eenvoudig. Deze beugel is geheel uit elkaar te halen met inbussleutels waardoor elk onderdeel vervangen kan worden. Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat.

[ img ]

Voor mij is kleur niet belangrijk. Ik wilde graag een beugel die functioneel en goed veilig is. En daarvoor ben ik geslaagd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:51 



 
Profiel   

Jeetje, dat die Kwik Out zo snel stuk zijn gegaan zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 20:50 



 
Profiel   

Cowgurll, blijf je dan niet alsnog hangen als die beugel maar een klein stukje opengaat ? Je valt naar beneden niet naar boven, dus ik zou alsnog bang zijn om te blijven hangen bij die van jouw foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 21:18 



 
Profiel   

Ik heb een hele tijd met de Safestyle gereden zowel de gewone als de lite. Fijne beugels maar met natter weer miste ik toch wat grip.

Nu heb ik de Alupro van Acavallo en de BR Lavarone. Vind ze beiden erg fijn. Overigens met geen van bovenstaande problemen gehad dat ze niet in balans gingen. Ook geen kraken of piepen wat sommigen blijkbaar hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 21:51 



 
Profiel   

Wow, die Kwik Outs zijn echt snel stuk gegaan.. Ik heb die van mij sinds ik op de pony reed, dus misschien al wel 20 jaar.. De garantie zal er intussen wel af zijn, maar misschien toch eens contact opnemen? Wellicht krijg je toch nog iets van een service van hun kant..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 02:43 



 
Profiel   

Ik heb al jaren de safestyle xlite. Heel tevreden over maar ik wil eigenlijk wel beugels die wat een breder voetbed hebben.
Maar ik kom amper beugels tegen die zo veilig zijn als de safestyle EN met een gedraaid ophangsysteem. Zo'n klik-mechanisme vind ik te riskant :=
Aan mijn springzadel hangen wel freejumps, maar ze zijn me net niet "veilig" genoeg.
Die saferiding vind ik interessant maar wat een prijzen :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 03:12 



 
Profiel   

Cookie222: Nee, de beugel klapt helemaal open zoals op onderstaande afbeelding te zien. Op het moment van de foto kwam ik een stel handen te kort om zowel een foto te maken als de beugel helemaal open te trekken, dus bij deze.

[ img ]

Texas02: Helaas heb ik de bon niet meer van de Kwik Out (leer voor de volgende keer!). Deze beugel komen bij Divoza vandaan. Wat service betreft erg slechte ervaring met Divoza.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 09:13 



 
Profiel   

Farjen schreef
Ik heb al jaren de safestyle xlite. Heel tevreden over maar ik wil eigenlijk wel beugels die wat een breder voetbed hebben.
Maar ik kom amper beugels tegen die zo veilig zijn als de safestyle EN met een gedraaid ophangsysteem. Zo'n klik-mechanisme vind ik te riskant :=
Aan mijn springzadel hangen wel freejumps, maar ze zijn me net niet "veilig" genoeg.
Die saferiding vind ik interessant maar wat een prijzen :oo


Als je goed zoekt zijn ze wel met een leuke korting te vinden! Ik heb ze zelf bij Tosoni Selleria gekocht. Wel vanuit Italië, maar scheelde best een hoop! Bij Hippostore (BE!) zijn ze nu met €130,- korting!

Zijn inderdaad verder nog steeds prijzig, maar vind ze het echt waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 10:37 



 
Profiel   

HopeDreamer schreef
Farjen schreef
Ik heb al jaren de safestyle xlite. Heel tevreden over maar ik wil eigenlijk wel beugels die wat een breder voetbed hebben.
Maar ik kom amper beugels tegen die zo veilig zijn als de safestyle EN met een gedraaid ophangsysteem. Zo'n klik-mechanisme vind ik te riskant :=
Aan mijn springzadel hangen wel freejumps, maar ze zijn me net niet "veilig" genoeg.
Die saferiding vind ik interessant maar wat een prijzen :oo


Als je goed zoekt zijn ze wel met een leuke korting te vinden! Ik heb ze zelf bij Tosoni Selleria gekocht. Wel vanuit Italië, maar scheelde best een hoop! Bij Hippostore (BE!) zijn ze nu met €130,- korting!

Zijn inderdaad verder nog steeds prijzig, maar vind ze het echt waard!


Goed dat je dat zei! Ik heb de S2 in Bronze gekocht voor 40% korting op Hippostore!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 12:18 



 
Profiel   

Ja, de service is helaas niet al te best van Divoza.. Misschien een berichtje naar de fabrikant ookal heb je geen bonnetje meer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:36 



 
Profiel   

HopeDreamer schreef
Farjen schreef
Ik heb al jaren de safestyle xlite. Heel tevreden over maar ik wil eigenlijk wel beugels die wat een breder voetbed hebben.
Maar ik kom amper beugels tegen die zo veilig zijn als de safestyle EN met een gedraaid ophangsysteem. Zo'n klik-mechanisme vind ik te riskant :=
Aan mijn springzadel hangen wel freejumps, maar ze zijn me net niet "veilig" genoeg.
Die saferiding vind ik interessant maar wat een prijzen :oo


Als je goed zoekt zijn ze wel met een leuke korting te vinden! Ik heb ze zelf bij Tosoni Selleria gekocht. Wel vanuit Italië, maar scheelde best een hoop! Bij Hippostore (BE!) zijn ze nu met €130,- korting!

Zijn inderdaad verder nog steeds prijzig, maar vind ze het echt waard!


Goed dat je dat zei! Ik heb de S2 in Bronze gekocht voor 40% korting op Hippostore![/quote]

Super tof! Dat is een stuk aangenamer die prijs zo. (Nouja, vergeleken met hoe die zonder korting is dan :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:03 



 
Profiel   

Mijn quick out is ondertussen ook 26 jaar. Kocht ik toen bij mijn 3,5 jarig paard. Dit jaar zou hij 29 zijn geworden.
Maar net nog weer mee gereden bij mijn 6 jarige.
Een ander paar heb ik 6 jaar terug verkocht. Net zo oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 19:18 



 
Profiel   

Safestyle hangt juíst in balans door de vorm :D (en het gedraaide oog)

Ik rij er al jaren mee, wil echt niet meer anders


Cowgurll schreef
Ik kom graag mijn bijdrage leveren aan dit topic.

Veel meegelezen, veel opgezocht, veel getwijfeld.

Vorige week zijn helaas mijn Kwik Out beugels stuk gegaan na "slechts" 3,5 jaar. De veer die onderin de beugel zit en voor het hele Kwik Out systeem zorgt, is bij beide beugels door midden gebroken.

[ [url=m/yv6lgW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hvuwAL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J95wEl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alle soorten veiligheidsbeugels ben ik bij langs gegaan.

Beugels met elastiek: simpel, effectief systeem. Maar vaak de ervaring dat je toch per ongeluk met je voet tegen het elastiek aan komt en los schiet. Ook blijf je continu het elastiek vervangen. Daarnaast ook verhalen gelezen en gehoord dat de beugel door midden brak.

Kwik Out beugels: Voor dat geld verwacht ik een beugel die langer mee gaat dan 3,5 jaar. Geen Kwik Out meer dus. Wel een goed, effectief systeem. Hier had ik wel de ervaring mee dat deze beugel begon te piepen.

Safestyle beugels: spraken mij enorm aan. Eigenlijk niks wat er stuk aan kan gaan. Lijkt het. Toch kan dit metaal ook "moe" worden en breken. Bovendien, door de vorm, bestaat het risico dat de beugel niet in balans hangt en je met je voeten dus steeds moet corrigeren (ivm in verleden gescheurde enkelbanden niet de beste keuze voor mij).

Freejump: Voelt als een goede beugel, goed systeem. Maar het feit dat het kunstof is houdt mij tegen. Ook kunstof kan breken. In de loop der jaren wordt kunstof hard en kan het breken/brokkelen.

En tot slot de Tech Stirrup: Hier was ik zeer over te spreken. Aluminium beugels, qua systeem ongeveer hetzelfde als de Kwik Out. Maar hierbij klapt alleen de bovenkant open van de beugel en gaat niet het voetbed mee, zoals bij de Kwik Out wel gaat. De beugel heeft een breed voetbed met scherpe spikes voor extra grip. Nu 1 keer mee gereden en zeer enthousiast. Wat voor mij ook erg belangrijk was, is dat de beugel geheel uit elkaar te halen is om onderdelen te vervangen. Dat kan met de Tech Stirrup ook eenvoudig. Deze beugel is geheel uit elkaar te halen met inbussleutels waardoor elk onderdeel vervangen kan worden. Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat.

[ [url=m/UT3XUA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mij is kleur niet belangrijk. Ik wilde graag een beugel die functioneel en goed veilig is. En daarvoor ben ik geslaagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 20:23 



 
Profiel   

sott schreef
HopeDreamer schreef
[

Als je goed zoekt zijn ze wel met een leuke korting te vinden! Ik heb ze zelf bij Tosoni Selleria gekocht. Wel vanuit Italië, maar scheelde best een hoop! Bij Hippostore (BE!) zijn ze nu met €130,- korting!

Zijn inderdaad verder nog steeds prijzig, maar vind ze het echt waard!


Goed dat je dat zei! Ik heb de S2 in Bronze gekocht voor 40% korting op Hippostore!


Dat waren gelijk de laatste, uitverkocht nu -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 20:39 



 
Profiel   

Farjen schreef
HopeDreamer schreef
[

Als je goed zoekt zijn ze wel met een leuke korting te vinden! Ik heb ze zelf bij Tosoni Selleria gekocht. Wel vanuit Italië, maar scheelde best een hoop! Bij Hippostore (BE!) zijn ze nu met €130,- korting!

Zijn inderdaad verder nog steeds prijzig, maar vind ze het echt waard!


Goed dat je dat zei! Ik heb de S2 in Bronze gekocht voor 40% korting op Hippostore!


Dat waren gelijk de laatste, uitverkocht nu -O-[/quote]

S1 is er nog wel! Alleen de kleur is daarvan dan weer niet zo bijzonder

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:18 



 
Profiel   

Zijn er ook ervaringen met de Acavallo Alupro stijgbeugels? Of de Alupro plus? Welke van de twee zou steviger/ duurzamer zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 15:01 



 
Profiel   

Als je onderin de pagina zoekt op "acavallo" kom je al meerdere ervaringen tegen.

De Aluplus is duurder, dus zal vast iets steviger zijn. Op de site staat:
"In vergelijking tot de Arena AluPRO bestaad bij de AluPLUS ook het voetbed en de scharnierend veiligheidsmechanisme van aluminium."


Ik het de Alupro en ben er heel blij mee. Stabiel, breed voetbed met grip & een fijn veiligheidsmechanisme.
Die heb ik gelukkig :+ nog niet hoeven testen, maar heel tevreden over de beugels verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 15:44 



 
Profiel   

Klopt het dat momenteel de enige stijgbeugels met hellend voetbed de flex-on safe-on zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:33 



 
Profiel   

De lemieux vector balance zijn ook hellend. Hier is het voetbed 5 graden gekanteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:51 



 
Profiel   

Ik heb met korting de Lemieux vector balance besteld.
Moest even wennen want ze zijn wel smal, maar wel heel aangenaam!
Inderdaad voetstuk is gekanteld :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 21:00 



 
Profiel   

Farjen schreef
Ik heb met korting de Lemieux vector balance besteld.
Moest even wennen want ze zijn wel smal, maar wel heel aangenaam!
Inderdaad voetstuk is gekanteld :j

[ [url=m/BDLZXA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben inderdaad benieuwd naar de groote. Voor mij maakt het niet zo veel uit met mijn maat 36 maar mijn vriend heeft maat 47 dus ik ben bang dat hij er niet in gaat passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 18:23 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Farjen schreef
Ik heb met korting de Lemieux vector balance besteld.
Moest even wennen want ze zijn wel smal, maar wel heel aangenaam!
Inderdaad voetstuk is gekanteld :j

[ [url=m/BDLZXA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben inderdaad benieuwd naar de groote. Voor mij maakt het niet zo veel uit met mijn maat 36 maar mijn vriend heeft maat 47 dus ik ben bang dat hij er niet in gaat passen.


Ik heb ze ook, schieten steeds minder open dus was echt kwestie van wennen, heb maat 41 en met mn rijlaarzen heb ik denk ik anderhalve cm aan de zijkant over

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 01:34 



 
Profiel   

Ik heb maat 40 en ze zijn nog niet open gegaan tijdens het rijden. Maar een 47 gaat dat niet redden denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 04:19 



 
Profiel   

Ik heb de br lavarone net binnen. Moet ze nog gaan gebruiken, dus ervaring volgt later

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:40 



 
Profiel   

Ik heb de Safe Riding met 40% korting gescoord bij Hippostore, en ben er super blij mee! Ik vind het juist zo fijn dat ze smaller zijn, met mijn klein voet, en vast zitten in de beugel is niet meer een risico.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen