Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veiligheidsbeugels

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik opzoek naar veiligheidsbeugels.
Nou zie ik een hele hoop voorbij komen maar ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!
Free jump is een no go.
Acavello heb ik mijn twijfels over ivm de punt die nog fors uitsteekt aan de zijkant?
Verder ben ik opzoek naar een beugel die mij meer ondersteuning kan bieden voor mijn been ligging.

Ik zou zeggen brandt los!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 10:40 



 
Profiel   

Ik ben overgestapt van veiligheidsbeugels (waren goed) met elastiek naar Flex-on Safe-on Mijn eisen waren 1. Veiligheid, volledig open zonder opstaand kantje. 2. Dempers 3. Verend materiaal, dus aluminium valt af 4. Voetbed met extra spikes voor meer grip. 5. Voetbed niet schuin maar oplopend, hakken naar beneden, is zonder verplaatsing beugelriem. Zie Youtube een 20 tal filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:03 



 
Profiel   

Ik ben net 2 dagen overgestapt op BR Lavaro. Ik ben er niet direct heel positief over. Het piepte nogal tijdens het rijden en geen idee waarom. Beetje wb40 heeft dat wel opgelost. Verder is het gat voor de beugelriem net iets te breed waardoor de beugel niet meer horizontaal hangt als je je voet niet perfect in het midden hebt.

Wel genoeg grip en ik vind ze ook goed er uit zien. Prijs ok als ze doen wat ze beloven. Maar goed, ik vind het dus eigenlijk wel wat tegenvallen door het scheef hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:09 



 
Profiel   

Ik gebruik al 20 jaar de kwik out beugels.
Ze zijn solide en doen hun werk.
Hey enige nadeel is dat je het voetbed niet vervangbaar is. Na 20 jaar is dat wat glad geworden maar bij agradi kun je een sticker kopen die de stroefheid terug brengt.
Verend zijn ze overigens niet maar daar gaat jouw vraag ook niet over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:18 



 

Ik heb de BR Lavarone beugels en ben er zeer tevreden over. In tegenstelling tot wat Charmaine ervaart heb ik juist geen last van piepende of scheef hangende beugels.

Ik vind ze heel mooi en door het brede voetbed vind ik ze ook heel fijn rijden. Geeft net dat beetje meer steun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:26 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Harnachement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:29 



 
Profiel   

Ik heb de Acavallo Arena Alupro sinds een kleine twee weken en ik vind ze heel fijn.
Ik heb niet echt een stille beenligging en ben vaak mijn beugel kwijt. Met deze ben ik, mede door het brede voetbed, mijn beugel niet meer kwijt.

Ik heb ook altijd snel last van mijn knieën met rijden en sinds deze beugels heb ik daar ook geen last meer van. Ze zijn ook niet zo zwaar, wat ik heel fijn vind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:43 



 
Profiel   

Acavallo arena heb ik. Ga ze bij de set van mn jonkie ooit weer kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 11:44 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! ben ik weer wat wijzer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-21 23:23 



 
Profiel   

Hier ook de acavallo, super fijn in gebruik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 05:46 



 
Profiel   

Ik heb al vele jaren de Kwik Out beugels van Sprenger, al zeker 20 jaar, misschien wel langer. Het zijn echt hele goede beugels, ze blijven goed. Heel tevreden mee! Ik zag hier verder naar boven een commentaar dat ze na 20 jaar glad geworden zijn, ik heb dat eigenlijk niet en ze worden veel gebruikt. 4x per week op dit moment, maar vroeger ook op meerdere paarden. Ik kan ze alleen maar aanbevelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-21 05:50 



 
Profiel   

Even een schopje...

Ik ben wel geïnteresseerd om veiligheidsbeugels aan te schaffen zonder daar gelijk een half maandloon voor kwijt te zijn :+

Wellicht zijn er tips welke juist wel of niet goed bevallen? De beugels moeten sowieso weersbestendig zijn en en niet te opvallend. Verder is wat extra steun altijd fijn dus een breed voetbad is wel prettig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:20 



 
Profiel   

Ik volg ook even mee, hier ook opzoek naar fijne en betaalbare veiligheidsbeugels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:22 



 
Profiel   

Hier ook benieuwd naar meer ervaringen voor veiligheidsbeugels tot +/- 150 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:31 



 
Profiel   

Ik heb de Sprenger Kwik Out beugels (volgens mij zijn ze nu van BR, maar die van mij zijn al vele jaren oud) en deze bevallen me nog steeds super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 21:10 



 
Profiel   

Ik heb ook al 30 jaar de quick outs. Toen de enige die open klapte. En ze doen het nog steeds.
Mocht ik er nu kopen zou ik deze kopen. Van Horka. Zelfde idee. Beter voetbed.
https://paardenspuljudithbeukema.nl/pro ... ar-zwart/#

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 21:17 



 
Profiel   

acavallo echt super beugels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 21:34 



 
Profiel   

Ik heb de xlite van safestyle, die waren nog geen 100 euro en ik gebruik ze nu zo'n 3 jaar
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 04:57 



 
Profiel   

Ik heb hier ook de acavallo alupro, super blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 06:20 



 
Profiel   

Farjen schreef
Ik heb de xlite van safestyle, die waren nog geen 100 euro en ik gebruik ze nu zo'n 3 jaar
[ [url=m/6TUHEk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XZb6Vr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh dit lijkt me wel fijn. Bij die mechanische ben ik toch bang dat ze door zand en vuil misschien te stroef gaan en ik ben gewoon echt niet netjes genoeg met m'n spullen om dat schoon te houden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 07:46 



 
Profiel   

Ik heb ook sinds kort de acavallo. Heel blij mee... rijden heerlijk, mooi breed voetbed.en veilig.

Hiervoor een paar weken met de horka star gereden. Wat een drama beugels. Ze piepen enorm tijdens het rijden en de lak bladderde eraf. Ik heb ze uiteindelijke terug kunnen sturen met garantie. Ze reden overigens wel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 08:12 



 
Profiel   

Ik heb ook de beugels van acavallo. Heel erg wennen na 6 jaar met van de simpele plastic beugels van compositie. Maar ik vond veiligheidsbeugels wel slim als ik een 3 jarige ging inrijden. Gelukkig de werking nog niet hoeven testen maar het brede voetbed en het grip is echt heerlijk van de beugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 10:12 



 
Profiel   

Ik dacht een tijdje geleden een beugel van het huismerk van Epplejeck gezien te hebben… kan hem nu even niet terugvinden. Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:11 



 
Profiel   

De goedkopere versies zijn van Horka en BR. Lijken me prima beugels. Met een beetje zoeken vind je die wel onder de 125 euro.

https://www.agradi.nl/horka-veiligheids ... lue-12.htm
https://www.agradi.nl/br-stijgbeugels-l ... n-12cm.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:19 



 
Profiel   

https://hypostore.nl/lemieux-vector-bal ... ugels.html

Ik heb zojuist deze besteld. Klinken heel erg interessant, maar wil ze wel eerst zien en voelen voordat ik tot aankoop over ga.

Er is inmiddels zoveel te koop, maar veel bedragen gaan nergens meer over.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 23:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen