Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veiligheidsbeugels

 
Profiel   

Brexit?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:17 



 
Profiel   

Qimm schreef
Brexit?

Ierland is niet uit de EU :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 12:25 



 
Profiel   

Oh het is Iers! My bad, ik las UK en nam aan dat het Engels was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 14:11 



 
Profiel   

Yep, Iers :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 15:09 



 
Profiel   

Heb vandaag gereden met de lemieux vector balance, smalle beugels inderdaad, maar nog ruim zat, geen last van mn enkel waar ik heel blij mee ben (heb ook winderen, superfijn maar dat ze geen veiligheidssysteem hebben ging me steeds meer tegen staan) maar ze klapten wel heel makkelijk open, met mn voet teveel naar die kant van de beugel met klapsysteem en hij ging al open, daarna hoorde je m dus zachtjes tikken, komt dat vaker voor met de systemen? Doos zat nog netjes in plastic dus kan niets mee gebeurd zijn :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 23:52 



 
Profiel   

Hey, dank je voor je review, Maddy_Paola. Bedoel je met smal als het gedeelte waar de bal van je voet op rust onder de voet of de breedte van de beugels zelf? Het lijkt me niet fijn als het klapsysteem zo makkelijk open gaat als bij jou en eerlijk gezegd hoop ik ook niet dat dat de bedoeling is.

Ik wacht nog steeds op mijn pakketje uit Ierland. Helaas trouwens moest ik wel inklaringskosten betalen. Ik had er nooit bij stil gestaan dat het bedrijf in Noord-Ierland is gevestigd en dat natuurlijk wel weer buiten de EU valt. Nu zijn het alsnog dure beugels geworden :') #leermomentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 07:23 



 
Profiel   

Ik ben enorm tevreden over de Ophena beugels!! Ze hebben me al meerdere keren gered van een lelijke val

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:34 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
Hey, dank je voor je review, Maddy_Paola. Bedoel je met smal als het gedeelte waar de bal van je voet op rust onder de voet of de breedte van de beugels zelf? Het lijkt me niet fijn als het klapsysteem zo makkelijk open gaat als bij jou en eerlijk gezegd hoop ik ook niet dat dat de bedoeling is.

Ik wacht nog steeds op mijn pakketje uit Ierland. Helaas trouwens moest ik wel inklaringskosten betalen. Ik had er nooit bij stil gestaan dat het bedrijf in Noord-Ierland is gevestigd en dat natuurlijk wel weer buiten de EU valt. Nu zijn het alsnog dure beugels geworden :') #leermomentje.


De breedte, het voetbed is juist 'langer' dan normaal en met spikes voor goede grip. Het open klappen gebeurde niet als mn voet wat verder naar de andere kant zat dus moet even goed opletten hoe ik mijn voet plaats, is even wennen.

Die brexit is ellende, bestelde nog wel mn dekjes en rijbroeken regelmatig in het vk maar dat doe ik dus ook niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 11:23 



 
Profiel   

Dank je, Maddy_Paola.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 17:28 



 
Profiel   

Vandaag moet ik ook zeggen, gingen naar t strand, 2e keer dat ik ermee reed, en had al veel minder ruzie met openklappen, moet denk gewoon weer even goede plaatsing van mijn voet zoeken
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 18:25 



 
Profiel   

Ik heb vandaag voor het eerst met de Vector Balance van Lemieux gereden. En ik herken wat je schrijft. Maddy_Paola. Bij mij ging de beugel ook 2x open doordat ik er waarschijnlijk tegenaan tikte. Ik hoop wel dat dat snel minder wordt, anders ga ik dat wel irritant vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 19:42 



 
Profiel   

Ik heb normale RVS Fillis beugels. En ook 1 paar van hetzelfde model in kunststof van Compositi. Nog geen problemen mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 09:44 



 
Profiel   

Misschien een stomme vraag (ik ben ook zoekende) waarom zijn de freejumps geen optie?
Ik heb een paar van compositi gehad die zijn gebroken in het midden van het voetbed (op de naad) tijdens het stappen bij een bosrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:49 



 
Profiel   

Leone schreef
Misschien een stomme vraag (ik ben ook zoekende) waarom zijn de freejumps geen optie?
Ik heb een paar van compositi gehad die zijn gebroken in het midden van het voetbed (op de naad) tijdens het stappen bij een bosrit.

Heb je wel nieuwe gehad? Ik heb nog niet gehoord dat Compositi breekt. Maar het is natuurlijk wel kunststof. Ik rij ook jonge paarden met Compositi. Ik heb de versie met het brede blokje, de reflex. Dus niet de standaard fillis uitvoering.
Ooit hat Compositi ook losse beugelblokjes die extra breed waren en die je op normale fillisbeugels kon schroeven zodat die ook 'veiligheidsbeugels' werden. Maar die maken ze helaas niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:58 



 
Profiel   

Ik zou niet weten waarom de Freejumps geen optie zijn. Ik heb ze zelf niet omdat ik ze niet mooi vindt maar smaken verschillen en ik ken mensen die ze heel fijn en mooi vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:10 



 
Profiel   

germie schreef
Leone schreef
Misschien een stomme vraag (ik ben ook zoekende) waarom zijn de freejumps geen optie?
Ik heb een paar van compositi gehad die zijn gebroken in het midden van het voetbed (op de naad) tijdens het stappen bij een bosrit.

Heb je wel nieuwe gehad? Ik heb nog niet gehoord dat Compositi breekt. Maar het is natuurlijk wel kunststof. Ik rij ook jonge paarden met Compositi. Ik heb de versie met het brede blokje, de reflex. Dus niet de standaard fillis uitvoering.
Ooit hat Compositi ook losse beugelblokjes die extra breed waren en die je op normale fillisbeugels kon schroeven zodat die ook 'veiligheidsbeugels' werden. Maar die maken ze helaas niet meer.


Nee had ze via via gekregen maar volgens mij heb je twee soorten compositi, bij het googlen leken ze het meest op die van shires die nu iets van 19 euro zijn dus daar mag je ook niet te veel van verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:11 



 
Profiel   

19 euro is een normale prijs voor standaardbeugels hoor. Een beugel hoort natuurlijk nooit te breken. Dus je mag zeker wel verwachten dat je ze veilig kunt gebruiken voor vele jaren. Maar als je ze gekregen hebt, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat het paard op de beugel gevallen is en dat daardoor het zwak geworden is. Dan weet je het niet. Zelfs metaal kan breken door verkeerde belasting.
Ik denk en vermoed dat zoiets met je beugels gebeurd is voordat jij ze had. Of ze simpel laten vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:25 



 
Profiel   

Ja eens geschiedenis niet bekent en daardoor ook kun je niets zeggen over de oorzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:27 



 
Profiel   

Leone schreef
Nee had ze via via gekregen maar volgens mij heb je twee soorten compositi, bij het googlen leken ze het meest op die van shires die nu iets van 19 euro zijn dus daar mag je ook niet te veel van verwachten.


Vroegah… in mijn jonge jaren (hoor mij :P )kwam het breken van een beugel echt wel voor. Oorzaak metaal moeheid.
Tegenwoordig ben ik bang dat spullen nog maar zo kort gebruikt worden omdat we meer meegaan in de hypes dat het bijna niet meer voorkomt.

Wellicht speelde ook zoiets bij jouw beugel… gewoon oud en versleten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:26 



 
Profiel   

Bij mij zijn de freejumps geen optie vanwege enkelbanden die ik aantal jaar terug heb gescheurd, moet vering in de beugel hebben om pijnvrij te rijden. Weet niet hoe t bij ts zit.

Gister weer met de lemieux gereden en nu geen enkele keer gehad dat ie zonder reden open klapte, heeft dus gewoon met goede plaatsing van mn voet te maken en was even wennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:27 



 
Profiel   

Klopt, Maddy_Paola. Ik heb gister buiten gereden en vandaag in de bak en geen enkele keer dat hij open ging. Inderdaad even wennen dat je je voet goed plaatst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:11 



 
Profiel   

Ik heb sinds een week de lemieux vector balance veiligheidsbeugels en ben heel blij ermee. Waren de investering tot nu toe meer dan waard *\o/*
Voorheen heel vaak mijn beugels kwijt doordat ik m'n benen optrok. Nu veel minder last van. De beugels hebben Goede grip, goede vering en fijn breed voetbed. De eerste keren even wennen en gingen de beugels allebei een keertje open tijdens het rijden. Na een week is dit niet meer gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:45 



 
Profiel   

Leone schreef
Misschien een stomme vraag (ik ben ook zoekende) waarom zijn de freejumps geen optie?
Ik heb een paar van compositi gehad die zijn gebroken in het midden van het voetbed (op de naad) tijdens het stappen bij een bosrit.


Hier zijn de freejumps geen optie door slechte ervaring met de beugel. Bij val toch erin blijven hangen omdat het bewegende deel echt niet open ging. Ook bleef tijdens het rijden door de open constructie de teugel er in hangen. Daardoor hennen wij gekozen voor een dichte veiligheidsbeugel. Mijn dochter vond ook het voetbed niet ideaal maar goed dat is persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:45 



 
Profiel   

Ik heb wel Freejumps als veiligheidsbeugel en ze van de week helaas ook mogen testen toen ik gelanceerd werd van m’n jonge paard. Gelukkig niet blijven hangen. Ik vind het brede voetbed met veel grip erg fijn, geeft me veel steun en stabiliteit

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:49 



 
Profiel   

Ik heb de beugels van Safe Riding, de S1. Zeer content van! Helaas ook al 2x mogen uittesten, en ze klappen makkelijk open, gaan zowel opzij als in het rond open. Echt heel veilig dus! Hebben ook lichte demping, en het mechanisme in de beugel is gewoon echt top! Zijn wel echt aan de prijs, maar wel goedkoper dan o.a. Winderen.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen