Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen gezocht Hildalgo

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar ervaringen met het merk hidalgo (voornamelijk het dressuur of spring zadel). Ik zag op facebook een paar posts voorbij komen dat mensen dit merk aanraadde voor jonge paarden. Vooral omdat het geen ijzeren boom heeft, zou het "meegroeien". Echter wil je natuurlijk wel genoeg stabiliteit, daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Verder zag dat ze twee soorten zadels hebben: LEATHERTREE en PFT. Ik ben ook benieuwd wat de voordelen en nadelen zijn tussen deze twee soorten bomen. Dus mocht je meer weten over deze zadels, laat graag iets horen :D

https://hidalgo-sattel.com/en
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 11:51 



 
Profiel   

Ik heb er zoeen gehad voor één van mijn ponys toen ik nog ponylessen gaf, wel een barok model.Ik was niet erg gecharmeerd over de kwaliteit, eerlijk gezegd. Nogal goedkoop geverfd leer dat vrij stug aanvoelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:07 



 
Profiel   

Ik heb een London spezial ds sinds ruim 2 jaar. Helaas nog niet veel er mee gereden. Het zweetblad is korter dus voor mij ideaal. In het begin wel vrij hard wordt minder naarmate je m meer gebruikt.
Ik had hiervoor een kent and masters ik merk qua stabiliteit geen verschil. Pony loopt veel beter onder de Hidalgo. Ik heb er verschillende kunnen uitproberen omdat mijn instructrice ze verkoopt (flexibelezadels.eu).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 13:09 



 
Profiel   

Ik heb iets van 1,5 jaar terug een weekje een Hidalgo Venice Spezial te testen gehad. Vond het een erg mooi zadel! Ik zat er zelf alleen niet zo fijn in, ik vond het zadel vrij hard en erg vlak, wat stom is want ik zit graag vrij in een zadel. Mijn paard vond het zadel ook niet heel fijn en ons andere paard daar paste het zadel zelfs met 2 onderleggers niet op ivm hoge schoft. Mijn paard is overigens wel gewend aan boomloos: ik heb al jaren een Ghost Roma die ik afwissel met mijn boomzadel. De Ghost past overigens wel ook op het paard met de hoge schoft, de Hidalgo (met de standaardkussens) dus niet.

Als je interesse hebt in (semi-)boomloze zadels, er loopt een topic over: [HAR] [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5
Misschien dat je daar nog wat informatie kunt vinden!

En er zijn meerdere zadelpassers met verschillende boomloze merken, dan kun je ze eens testen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 13:55 



 
Profiel   

Wij hebben een Hidalgo Venice en een Venice 2. Beiden bevallen erg goed. Zit stevig. Ik zit zelf namelijk in veel zadels niet fijn op mn draver maar in de hidalgo heb ik veel steun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 14:01 



 
Profiel   

Heb nu al enige tijd een Hidalgo Valencia special. Vind het een heerlijk zadel. Maar het inrijden van een nieuw zadel is even doorbijten. Deze lag eerst op mijn oudere paard met eigen kussens en nu met andere kussens op onze 5 jarige. Zadel ziet er nogsteeds als nieuw uit en is in de special variant van hele goede kwaliteit.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 15:03 



 
Profiel   

Wie van jullie weet hoe je een Special kunt herkennen van de Hidalgo-lijn? Staat dat ergens op het zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:00 



 
Profiel   

SilvanoN schreef
Wie van jullie weet hoe je een Special kunt herkennen van de Hidalgo-lijn? Staat dat ergens op het zadel?


Staat ook wel in zadel bij nieuwere varianten maar best kan je denk ik met foto’s mailen naar Hidalgo zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:37 



 
Profiel   

sevke schreef
Ik heb er zoeen gehad voor één van mijn ponys toen ik nog ponylessen gaf, wel een barok model.Ik was niet erg gecharmeerd over de kwaliteit, eerlijk gezegd. Nogal goedkoop geverfd leer dat vrij stug aanvoelde.

Dit.
Ik heb hier ooit iemand aan huis gehad die de venice paste.
Er zaten al beschadigde plekjes op het leer van het passen.
Het leer zelf vond ik net karton.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen