Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zwarte (schimmel?) puntjes in dekje

 

De titel zegt het helaas al…
Ik heb een van mijn dekjes een tijdje terug uitgeleend aan (kleinkinderen van) de eigenaar van mijn verzorgpaardjes.

Nu heb ik gister mijn dekje terug gehaald omdat ik hem van het weekend nodig heb voor de springles.
Zonder er na te kijken heb ik het in de wasmachine gedaan, maar naderhand zag ik dat er allemaal zwarte (schimmel) puntjes inzitten.
Weet iemand wat dit kan zijn?
En of ik het eruit kan krijgen?

Klikoën wil ik eigenlijk niet, want ik heb er bijna 3 maanden voor moeten sparen (k krijg helaas maar weinig zakgeld :+ )

Mocht het er niet uit gaan, Is het dan slim om aan de eigenaren een vergoeding te vragen? Het laatste wat ik wil is mijn paardjes kwijtraken over een dekje van 3 tientjes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:02 



 
Profiel   

Geen idee.. wil je een foto maken?

En je kunt het ze toch vragen? Of ze het vochtig hebben weggelegd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:06 



 

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Die puntjes zitten bijna overal.
Ook zie ik er nu net een hoop roestvlekjes in zitten.

Tja, het heeft op stal gelegen, vlgm hebben de daar geen kast ofzo. Ik denk dat het op de strobaal gelegen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:16 



 
Profiel   

Dat is schimmel... en nee dat gaat er niet uit... jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:22 



 
Profiel   

Wij noemen dat ook wel 'het weer zit erin'' ... kun je er helaas niet uitwassen :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:25 



 
Profiel   

Dat noem je " t weer erin hebben" komt door te vochtig en verkeerd opbergen en krijg je er niet meer uit. Zou zeggen dat je t jammer vind maar geen vergoeding eisen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:27 



 
Profiel   

Ach wat zonde, dat je daar ook 3 maanden voor gespaard hebt, dat is volgens mij schimmel ja, je zou het kunnen aankaarten hoor, maar ik denk niet dat er veel mee gedaan word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:28 



 
Profiel   

Oh ja dat is schimmel.

Maar er niets van zeggen houd wel in dat ze er zomaar mee weg komen.
Je hebt er hard voor gespaard

Waar heb je hem besteld eigenlijk? Zo’n dekje zie je niet snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:36 



 
Profiel   

Dat is, zoals de anderen ook zeggen, 'het weer'. Je kunt eens googlen, dan kom je tips tegen om het uit de stof te kunnen krijgen. Wie weet helpt 1 van die tips.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:41 



 

Anomien schreef
Oh ja dat is schimmel.

Maar er niets van zeggen houd wel in dat ze er zomaar mee weg komen.
Je hebt er hard voor gespaard

Waar heb je hem besteld eigenlijk? Zo’n dekje zie je niet snel.


Ik heb hem via een doorverkopen uit de buurt Het merk is in ieder geval equine couture. Maar deze print maken ze helaas niet meer… :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 20:49 



 
Profiel   

Ik heb dit een tijd terug ook gehad met een oud rood dekje. Ik heb deze toen ingespoten met Shout vlekverwijderaar en dit laten intrekken en vervolgens gewassen in de wasmachine. Volgens mij waren de zwarte vlekjes daarna wel minder zichtbaar, tot weg. Het is alweer even terug, maar ik kan morgen wel eventjes kijken wat ook alweer het resultaat was

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:18 



 

Ik heb het dekje op aanraden van oma in een 20 liter emmer met een kilo zout en een halve liter schoonmaak azijn gedaan! Fingers crossed dat het werkt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:34 



 
Profiel   

Wat jammer dat je iets uitleent en het dan in deze staat terug krijgt. Ik zou wel melden dat je teleurgesteld bent dat je het dekje niet in nette staat hebt terug gekregen en dat je hiervan baalt omdat je er lang voor gespaard hebt en het voor jou ook niet zomaar even te vervangen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:43 



 
Profiel   

Ik gebruik hier Maja zeep( schrijf ik dat goed) voor op advies schoonmoeder. ( Heb er al veel vlekken mee uit gekregen).

Ik heb een x een van voetbalteam vriend een vergeten tas gehad.
Zag er nog erger uit dan het dekje.

Aan het boenen geweest met Maja zeep ( niet uitspoelen en laten intrekken) en met een nagel borsteltje zachtjes in boenen of gewoon met stuk zeep en 60 graden intensief met wat steradent tabletten in de trommel en dan wassen.

Ik hoop dat je met een van de tips resultaat hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 21:53 



 
Profiel   

Ah dat vind ik wel echt sneu voor je! Ik zou het wel even op een rustige manier zeggen dat het niet zo netjes/nat is opgeborgen waarschijnlijk en dat 'het weer' erin zit. Het is echt geen punt om even iets van elkaar te lenen, maar het moet wel in dezelfde staat terugkomen als dat je het hebt uitgeleend, vind ik.

Laat je ons weten of het er uit gaat? Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 22:35 



 
Profiel   

Mocht je het er niet uit krijgen, ik zie er eentje te koop op marktplaats

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 23:03 



 

Ik heb het net uit het azijn zout mengsel gehaald, en de vlekken lijken minder/ weg te zijn *\o/* **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:37 



 
Profiel   

Jammer dat het een gekleurd dekje is. Uit witte kleding/dekjes kan je het heel makkelijk verwijderen door een beetje HG schimmel- en weerplekken reiniger te gebruiken en het daarna gewoon te wassen.

Misschien dat weken in baking soda ook helpt? Wel even goed kijken of dat niet bleekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:48 



 
Profiel   

Koetje_boe schreef
Ik heb het net uit het azijn zout mengsel gehaald, en de vlekken lijken minder/ weg te zijn *\o/* **\O/**


Nou dat vind ik nu fijn te lezen!
Je zou dit ook kunnen herhalen.

Durf zo niet te zeggen wat dit proces doet met de kleur van je Dekje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:49 



 

Anomien schreef
Koetje_boe schreef
Ik heb het net uit het azijn zout mengsel gehaald, en de vlekken lijken minder/ weg te zijn *\o/* **\O/**


Nou dat vind ik nu fijn te lezen!
Je zou dit ook kunnen herhalen.

Durf zo niet te zeggen wat dit proces doet met de kleur van je Dekje



De kleur is nog helemaal hetzelfde!
Het staat nu in de volle zon, dat zou volgens oma ook nog moeten helpen!

Als het er dan nog niet uit is ga ik het met een vlekkencitroentje en dasty inboenen

Is het weer niet gevaarlijk voor paarden? En kan het ook niet zomaar op andere dingen overslaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen