Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Achterkant zadel wipt ietwat omhoog

 
Profiel   

Hoi! De titel zegt het al, de achterkant van mijn zadel wipt wat omhoog (alleen als ik draaf) ik weet dat er andere topics over dit onderwerp zijn maar die zijn al erg oud en kan jk dus niet zelf meer een foto plaatsen. Hier heb ik een foto van het zadel en ik heb evt ook filmpjes. Ik heb het zadel pas sinds vandaag en er komt binnenkort een zadelmaker (ga er daarvoor ook niet op rijden, dit was gewoon even 2 minuten om te kijken hoe hij ligt als er iemand op zit) maar was even benieuwd wat jullie er vanaf een beeldscherm van zien. Als jullie een filmpje fijn vinden geef het dan even aan dan zet ik hier even een link in. Ik heb hiervoor altijd een boomloos zadel gehad dus weet niet helemaal hoe en wat met een gewoon zadel bij een eigen pony.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:08 



 
Profiel   

Nee die ligt niet helemaal goed inderdaad.. de voorkant lijkt wat te smal te zijn, die ligt hoger als de achterkant, en daardoor niet mooi in balans. Goed dat je hem eerst even laat aanpassen voor je gaat rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:10 



 
Profiel   

Hier nog even een foto[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:11 



 
Profiel   

Dit past op geen enkele manier.
Ik zou voorlopig het boomloze zadel weer gebruiken want ik ben bang dat je deze niet passend gaat krijgen, al is het maar vanwege de lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:14 



 
Profiel   

Dit zadel lijkt inderdaad niet goed te liggen. Hij kantelt naar achter, wat waarschijnlijk betekent dit dat het kopijzer (boom) te smal is.
Tevens lijkt het zadel te lang te zijn voor je paard. Hij ligt te ver naar voren, lijkt nu op de schouder te liggen. Maar denk dat als je het zadel verder naar achter legt dat hij dan op de plek komt waar het zadel niet mag komen. Waar je aan een te smalle boom nog vaak wat kan doen, kan je aan een te lang zadel helaas niks doen.
Maar vanuit de foto (als niet-zadelprofessional) is dit natuurlijk lastig te beoordelen. Lijkt me goed om er iemand bij te halen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:16 



 
Profiel   

Dit is echt een hele grote NEE.

Niet meer op je pony leggen. Dit zadel past niet en zal nooit gaan passen. Je kan hem beter weer terug brengen en de zadelpasser vragen of hij een dressuurzadel voor je heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:19 



 
Profiel   

Zoals aan aangegeven past dit zadel absoluut niet, kijk eens op youtube, daar zijn redelijke filmpjes die het redelijk goed uitleggen, je kunt een goede zadelpasser laten komen en zelf zeker ook even alles nagaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:23 



 
Profiel   

Helaas zadel op marktplaats gekocht dus dat wordt dan weer verkopen, wel rekening mee gehouden maar jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:25 



 
Profiel   

Heel erg bedankt allemaal! Is het de moeite nog waard om hier een zadelpasser bij te halen of dat niet eens meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:28 



 
Profiel   

Myponyhoward schreef
Heel erg bedankt allemaal! Is het de moeite nog waard om hier een zadelpasser bij te halen of dat niet eens meer?

Een zadelpasser gaat dit zadel niet goed krijgen. Je kunt beter kijken voor een ander zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:31 



 
Profiel   

Koop geen zadel zomaar via marktplaats. Dat werkt niet. Laat een zadelmaker komen net wat tweedehands zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:32 



 
Profiel   

Myponyhoward schreef
Heel erg bedankt allemaal! Is het de moeite nog waard om hier een zadelpasser bij te halen of dat niet eens meer?

Het zadel is helaas gewoon te lang... Je kan vragen of je zadelmaker toevallig ook tweedehandszadels verkoopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:35 



 
Profiel   

Oke! En zadelpassers kunnen toch ook zadels van je overkopen? Dan zou ik evt kunnen vragen of hij zadels koopt van klanten en zo ja of hij deze dan wil overkopen en tweedehands zadels om te passen mee wil nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:38 



 
Profiel   

Welk merk zadel is dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:46 



 
Profiel   

Dit is het zadel [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:51 



 
Profiel   

Myponyhoward schreef
Dit is het zadel [ [url=m/Ut9j7b.png]Afbeelding[/url] ]


Deze zadels zijn echt 'slecht' :')
Of je moet net dat ene geval zijn dat het toevallig past.


Ik heb daar ook ooit 1 zadel vandaan (dacht goedkoop en volgens hun paste het). 2 jaar later een osteopaat erbij gehad die toevallig zadelpasser was en die vervloekte het zadel.

Dus liever 1 zadelpasser laten kijken en daarna een zadel zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 22:57 



 
Profiel   

Myponyhoward schreef
Oke! En zadelpassers kunnen toch ook zadels van je overkopen? Dan zou ik evt kunnen vragen of hij zadels koopt van klanten en zo ja of hij deze dan wil overkopen en tweedehands zadels om te passen mee wil nemen

Doen ze alleen niet allemaal en je krijgt een stuk minder ervoor dan wanneer je zelf verkoopt.

Als je zelf op goed geluk een zadel van internet koopt, is de kans heel klein dat het past. Laat inderdaad gewoon een zadelmaker komen en koop via daar een zadel (of laat je desnoods informeren over wat zou kunnen passen, maar dat zou die alsnog een 2e keer moeten komen om te kijken of het daadwerkelijk past)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 23:00 



 
Profiel   

Oké bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 23:03 



 
Profiel   

Het zwaartepunt/ diepste punt ligt overzicht achterop het zadel. Niet in midden. De beugelriem tov zadel hangt ook niet recht tov zadel en ziet er ook al onaantrekkelijk uit. Beter verder kijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 23:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen