Graasmasker afschuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Graasmasker afschuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 01:33

Mijn bolle moet minder eten en mag overdag de wei op met graasmasker. Echter schuurt hij die af. Ik heb een halstermodel met keelriem. Ik heb zn halster eroverheen gedaan als extra safety tegen mn jonkie die aan alles trekt.
Wat kan ik nog meer doen?
Ik hoorde iets over vlechten in de voorpluk? Tips?

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Graasmasker afschuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 06:55

Hier doe ik indd een pluk uit de voorpluk en 2 uit de manenkam en dan vast vlechten.
Soms aan beide kanten want 1 vd 2 is echt een houdinin.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:04

Misschien een ander masker proberen dat hem fijner zit?

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 07:17

Ik heb bij de mijne een vlecht en dan heb ik boven in de vlecht een stukje touw geknoopt. Gewoon een dun touwtje die kan knappen bij heel veel druk. Als ik het masker omdoen knoop ik het touwtje achter de oren om het halster/masker deel. Dan hoeft niet elke keer het vlechtje eruit. Maar de mijne is niet op zoek om hem af te krijgen, af en toe met goed rollen kwam hij over 1 oor waardoor hij af kon.

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Graasmasker afschuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 14:14

Manenkam heeft niet lang genoeg haar om te vlechten maar heb vanmorgen vlecht in zn voorpluk gedaan met een touwtje inderdaad. Hopelijk laat hij hem om vandaag. Al kan ik me prima voorstellen met die hitte dat dat gaat kriebelen en wat lastiger ademt dan zonder hoewel er gaten genoeg inzitten.

Skessa_
Berichten: 10625
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:34

Ik heb hetzelfde probleem en een mailtje gestuurd naar paardeerlijk.

Ze schreven dit oa terug: Kijk bij je huidige graasmasker of je de afstelling kunt optimaliseren waardoor het afwerpen moeilijker gaat. Zet bij voorkeur de bakstukken op zijn langst en kort het kopstuk in zodat het masker op de juiste hoogte hangt. Stel de keelriem daarbij aangesloten af achter de kaak. Dus maak ook het onderste lusje zo lang mogelijk. Verder kun je er voor kiezen om de manen onder het kopstuk weg te knippen en kort te houden. Zo ligt het kopstuk meer verzonken achter de oren. En als laatste kun je evt een knotje maken van manen om het kopstuk heen. ( liever geen vlecht ivm de veiligheid) dit voorkomt gemakkelijk afglijden over de oren.


Ik doe nu een pluk van de voorpluk en een plukje daar achter met een stiekje vast, tot nu toe laat ze hem zitten.


Afbeelding

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Graasmasker afschuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 17:00

Aw so cute skessa <3

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Graasmasker afschuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 23:26

Oh my :') hij neemt me al kwalijk dat hij dat ding op moet...

Ik heb vanmorgen een vlechtje gemaakt en met eenklein touwtje het masker vast gemaakt. Zat nog prima vanavond. Hopelijk was het geen toevalstreffer.