Goede UV-werende eczeemdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Goede UV-werende eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 12:01

Dag lieve bokkers,

Helaas helaas blijkt mijn merrie zomereczeem te hebben :'(
Vorig jaar schuurde ze al, maar lag door een ziekte haar lever overhoop waardoor we toen niet zeker waren wat de exacte oorzaak van de jeuk was. Preventief heb ik toen een goedkoop eczeemdeken aangeschaft om te kunnen opgooien als ze dit jaar weer zou gaan schuren.

Helaas is ze dus inderdaad een paar weken geleden beginnen schuren en heb ik dan meteen het deken opgelegd, maar ik ben nu niet zo tevreden van de kwaliteit, de stof is nogal dik en warm, waardoor ze nu met deze hete dagen flink staat te zweten.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede vervanger die ook met heet weer gewoon kan opblijven zonder dat ze dan veel te warm krijgt. Na wat leeswerk begrijp ik dat UV-werende dekens daar wel goed voor zijn, maar ik zie door het dekenbos de dekens even niet meer, dus graag advies welke dekens jullie erg tevreden van zijn en die dus niet te warm zijn!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Goede UV-werende eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:05

Met een eczemer is het ook belangrijk om op de voeding te letten. Vermijden van suikers / gras is daarin heel belangrijk. Zelf vind ik de dekens van bucas en rambo erg prettig.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 12:10

MarlindeRooz schreef:
Met een eczemer is het ook belangrijk om op de voeding te letten. Vermijden van suikers / gras is daarin heel belangrijk. Zelf vind ik de dekens van bucas en rambo erg prettig.


Daar ben ik me zeker ook wel van bewust en ben volop op zoek naar een plekje voor haar waar dit beter geregeld is, helaas niet zo eenvoudig te vinden in de buurt.
Daarnaast is het vorig jaar ook begonnen toen ze op een paddock stond met zeer goed hooi, laag in suikers en ook niet op gras kon.

En welke dekens specifiek, want daar zit nl. mijn probleem, als ik bucas en rambo google heb ik nog keuze uit 10 verschillende dekens en ik weet echt even niet welke ik daar nu van moet kiezen :+ Dus een concrete naam/type/uitvoering zou wel echt handig zijn!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:15


Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:16

Een eczeemdeken is gewoon ontzettend warm met dit weer dat voorkom je niet. Bucas heeft wel de buzz of X light misschien dat dat wat is.

xhannaw

Berichten: 125
Geregistreerd: 22-02-15
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:19

Ik heb 2 dekens voor mijn merrie met zomereczeem.
1. Rambo Sweet Itch hoody. Deze stevig en werkt voor mijn merrie goed. Enige nadeel dat deze nog wel dik is. Ik heb sinds dit jaar deze gekocht:
2. Amigo ripstop hoody. Deze is een stuk lichter en heeft geen buikflap. Deze heeft mijn merrie ook niet nodig.

Ik heb mijn merrie nu aan voer wat natuurlijk is. Dit jaar bijna geen last meer van zomereczeem. Ze staat nu overdag met deken 2 op en 's nachts zonder! En heb haar nog niet zien schuren *\o/*

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:31

Ik heb de amigo vamoose (derde al inmiddels ) blijft goed liggen.Ik gebruik m tegen verbranding in felle zon .Is lekker koel .Wel maatje groter kopen valt klein.
Ik heb NIET de drie in een die lijkt me warm.Gewoon de vliegen/uv werende deken.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Goede UV-werende eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:15

Misschien de horseware rambo sweet itch? Ik ken een PRE en een ander paard met brede schouders en het ligt bij beiden top.

Voor mijn fijne arabier met smalle schouders heb ik de amigo bug buster vamoose, goed deken maar die zou ik dus niet kiezen voor een PRE met brede schouders, hij valt vrij smal uit.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:02

De Rambo sweet itch vind ik te warm en schuurt bij mijn paard op de borst. De Bucas schuurde helaas weer over de buik omdat de sluitingen daarvan aan de binnenkant zitten.

Ik heb nu voor de tweede keer een masters eczeemdeken en die ligt heel fijn. Mooi elastiek op de schoft zodat je geen druk plekken krijgt en lekker luchtig.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-21 15:42

Jets schreef:
De Rambo sweet itch vind ik te warm en schuurt bij mijn paard op de borst. De Bucas schuurde helaas weer over de buik omdat de sluitingen daarvan aan de binnenkant zitten.

Ik heb nu voor de tweede keer een masters eczeemdeken en die ligt heel fijn. Mooi elastiek op de schoft zodat je geen druk plekken krijgt en lekker luchtig.


Wauw, wat een prijsverschil ook met de rambo en bucas dekens .. denk dat ik die van masters eens een kans ga geven!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Goede UV-werende eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:33

Ik heb zoiets gehad. Maar twijfel welk merk ik had. https://www.divoza.com/nl/pagony-uv-eczeemdeken

Beviel redelijk goed. Pony had geen eczeem, maar extreem veel last van beestjes en gewone vliegendekens bedekte te weinig.

Hij viel wel klein en ging best snel kapot. Maar die zomer werkte het wel. Daarne verhuisd en minder/andere beestjes.