Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Tips zadel/merk volbloed hoge schoft

 
Profiel   

siskeh schreef
CapeS schreef


Ik had inderdaad rondgekeken, een was wel al bijna 10 jaar oud, wat vinden jullie is dat gangbaar voor een zadel, zit daar nog genoeg leven in?

En dat zadel had een drop panel maar er stond niet net zoals bij de kent en masters HW op het zweetblad? Is het dan nog wel high wither? Ik weet wel dat drop panels speciaal voor hoge schoft is.

Een andere nieuwere vond ik dat is de classic dressage, ik kan helaas geen vzh zadels vinden.


ik vind oud absoluut geen probleem als je nog meedoen met de "laatste mode" dus voldoen aan de eisen van deze tijd, voldoende ruimte tussen tussenkanaal, geen "gekke" singelstootophanging etc.
ff uit mn hoofd gebruiken ze voor het high withers model ook niet de letters HW[/quote]

Op de site die ik vond wel, maar dat is een van die ouderen modellen dus. Fairfax zadels horen ook erg goed te zijn door de prolite laag had ik gelezen, ik heb lang een prolite gebruikt omdat door de slechte bespiering het veel comfortabeler is om een goede pad onder het zadel te hebben (werd mij tenminste verteld, heb de prolite ook van de zadelmaker) maar de drop panels moeten volgens mij wel echt omdat zijn schouders goed uitsteken en hij wel die typische deukjes nog heeft.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:24 



 
Profiel   

Thorowgood is ook weer vergelijkbaar met Kent and Masters, volgens mij zelfde fabriek. Die zijn overal aan te passen en hebben verwisselbaar kopijzer. Ook high wither volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:28 



 
Profiel   

beegee schreef
Thorowgood is ook weer vergelijkbaar met Kent and Masters, volgens mij zelfde fabriek. Die zijn overal aan te passen en hebben verwisselbaar kopijzer. Ook high wither volgens mij.


Ben alleen niet zo van de kunststof zadels, vandaar dat ik naar K&M kijk en faifax, maar idd zelfde bedrijf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:36 



 
Profiel   

Zijn er ook in leer hoor! Heb zelf ook de leren versie. Ook deels kunststof deels leer: zitting, wrongen, kussens en singelstoten allemaal leer en enkel het zweetblad is kunststof. Ideaal hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:37 



 
Profiel   

HDS is ook een high withers "versie" volgens mij
De fairfax die ik heb(COB versie, compleeeet anders) is ook ook met prolite, geeft wel wat meer demping, maar een padje kan natuurlijk ook.

Bij keuze heb ik ook liever fairfax of kent en masters ipv thorowgood :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:38 



 
Profiel   

siskeh schreef
HDS is ook een high withers "versie" volgens mij
De fairfax die ik heb(COB versie, compleeeet anders) is ook ook met prolite, geeft wel wat meer demping, maar een padje kan natuurlijk ook.

Bij keuze heb ik ook liever fairfax of kent en masters ipv thorowgood :D


Hij bevalt goed dus ? Ik zou het liefste inderdaad de HGP hebben vzh, maar die blijkt gewoon niet te bestaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:41 



 
Profiel   

Thorowgood High Wither lag op de mijne het beste :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:08 



 
Profiel   

McGregor schreef
Thorowgood High Wither lag op de mijne het beste :)


Wat voor een rug heeft ze? Ik heb tot nu toe de K&M original ivm de rondere boom, de S-line is rechter. Hoe zit dat met thorowgood? Met Fairfax zijn ze ook wat ronder volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:09 



 
Profiel   

Wij hebben een crosby zadel. Heerlijk zadel, zit als een huis en blijft erg mooi... of het past op jouw engelse volbloed weet ik niet... we hebben een freiberger...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:31 



 
Profiel   

Neon schreef
Wij hebben een crosby zadel. Heerlijk zadel, zit als een huis en blijft erg mooi... of het past op jouw engelse volbloed weet ik niet... we hebben een freiberger...


https://www.collegiatesaddlery.com/cros ... ock-saddle
deze heeft een winkel in mijn buurt (wel een eindje rijden) zou dit geschikt zijn? kan niks over deze zadels vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 19:47 



 
Profiel   

Tsja die heb ik.... maar wij hebben een Freiberger :D dat is een licht trekpaard... dat verschilt nogal van jouw Engels Volbloed kwa bouw..

Je zou het aan de verkoper moeten vragen... de zadels zijn aanpasbaar... maar ja... ik heb geen idee welke maten jouw Paard en welke maten het zadel heeft.. mijn paard ( nu 4, was 3 toen het zadel kwam) heeft wel wat schoft... en daar is ook ruimte voor bij dit zadel.. ook heeft het veel schoudervrijheid maar er valt verder echt niks zinnigs over te zeggen... of dit past op jouw EV


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:03 



 
Profiel   

Ik dacht altijd dat Wintec en Thorowgood een rechte boom hebben , dus alleen geschikt voor paarden met een rechte rug.
Daaleman was vroeger in ider geval een zadel met zeer smalle ruggegraadvrijheid, zeker niet geschikt voor alle paarden daarom.
Mijn paard had op het zicht een gebogen ruglijn ( en hoge schoft ) , maar liep uiteindelijk het beste met een zadel met licht gebogen boom. Dit omdat tijdens bewegen de rug omhoog kwam en veel rechter werd als te zien in stilstand.
Msfc/Esta professional. https://www.dezadeladviseur.nl/product/ ... fessional/ Met dropped panel en speciaal ook voor paarden met hoge lang doorlopende schoft.


Laatst bijgewerkt door Maris op 05-07-21 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:12 



 
Profiel   

Bates Vind ik zelf heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:14 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Bates Vind ik zelf heel fijn


Net als wintec een rechte boom. Niet geschikt voor paarden met gebogen ruglijn. Toch ?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:14 



 
Profiel   

Maris schreef
Nynkex01 schreef
Bates Vind ik zelf heel fijn


Net als wintec een rechte boom. Niet geschikt voor paarden met gebogen ruglijn. Toch ?!


Kwestie van passen.

Wat het ene paard past, past niet perse op het andere paard.

Thorowgood voor rechte rug?
Mijne heeft echt geen "rechte" rug, maar past wel degelijk.
En dat is bevonden door twee erkende (en vaak aangeprezen) zadelmakers. (Wilde gewoon zeker weten dat het paste, ging eigenlijk om een ander zadel, maar kwam met mijn eigen weer thuis)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:19 



 
Profiel   

Maris schreef
Ik dacht altijd dat Wintec en Thorowgood een rechte boom hebben , dus alleen geschikt voor paarden met een rechte rug.
Daaleman was vroeger in ider geval een zadel met zeer smalle ruggegraadvrijheid, zeker niet geschikt voor alle paarden daarom.
Mijn paard had op het zicht een gebogen ruglijn ( en hoge schoft ) , maar liep uiteindelijk het beste met een zadel met licht gebogen boom. Dit omdat tijdens bewegen de rug omhoog kwam en veel rechter werd als te zien in stilstand.
Msfc/Esta professional. https://www.dezadeladviseur.nl/product/ ... fessional/ Met dropped panel en speciaal ook voor paarden met hoge lang doorlopende schoft.


Thorowgood high wither heeft volgens mij wel een iets gebogen boom, zelfde als de original k&m. maar de andere modellen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:20 



 
Profiel   

Hier is een dropped panel te zien, als je de afbeelding vergroot. https://westeindruitersport.biedmeer.nl ... Panel.html

Kieffer heeft ze ook zag ik nu.
Ja, er staat me idd iets bij dat de thorowgood high withers een iets gebogen boom heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:23 



 
Profiel   

Maris schreef
Hier is een dropped panel te zien, als je de afbeelding vergroot. https://westeindruitersport.biedmeer.nl ... Panel.html

Kieffer heeft ze ook zag ik nu.
Ja, er staat me idd iets bij dat de thorowgood high withers een iets gebogen boom heeft.


Ja alle high wither zadels hebben die dropped panel, helpt heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 20:27 



 
Profiel   

Karin schreef
CapeS schreef
Komen de massimo zadels ook in smalle boommaten? Ik dacht dat die echt waren voor de koudbloedjes. Ik had hem gemeten als een 28 a 29 cm. Maar de N/M van fairfax was aan de brede kant (wel met pad oke om in te groeien, een prolite)

Het mooie van Massimo is dat ze er zijn van heel smal t/m heel breed: van 27 t/m 42 en als het moet zelfs t/m 46. Op mijn paard lag een 33.

Meer info op de site van Green Distance: https://greendistance.nl/massimo/


Hoi,

Ik kom even inbreken!
Heeft iemand ervaring met the green distance? Heb nou al 2x via het contactformulier een bericht gestuurd, maar ik krijg geen respons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:25 



 
Profiel   

Ik zie niet alleen een vrij aanwezige schoft, maar ook een rechte rug (raskenmerkend). Wat voor schouder heeft die van jou?
Die zijn vaak heel rond/smal en zorgen voor zadels die naar voren glijden. Dat is iets om rekening mee te houden.
Wij hebben een Wintec 500 dressuur bruin voor die van ons. Hij is nog in de groei. Ligt super en ik vind het fijn dat het kunstleer is en dat je de wrongen kan verstellen.

[ img ]

Edit: door de neerwaartse bouw en de smalle/gladde schouders, kiepen zadels al snel naar voren. Dit kan invloed hebben op je houding. Het fijnste is dus wel een navulbaar zadel zodat dit niet gebeurd. Maar dat is natuurlijk ook maar net wat je zelf ervaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:57 



 
Profiel   

Op mijn tuiger met vergelijkbare rug bleken een kent and masters en kentaur het beste passend te maken.

Ik ben uiteindelijk voor de kent and masters gegaan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:01 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Ik zie niet alleen een vrij aanwezige schoft, maar ook een rechte rug (raskenmerkend). Wat voor schouder heeft die van jou?
Die zijn vaak heel rond/smal en zorgen voor zadels die naar voren glijden. Dat is iets om rekening mee te houden.
Wij hebben een Wintec 500 dressuur bruin voor die van ons. Hij is nog in de groei. Ligt super en ik vind het fijn dat het kunstleer is en dat je de wrongen kan verstellen.

[ [url=m/JPVqlD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: door de neerwaartse bouw en de smalle/gladde schouders, kiepen zadels al snel naar voren. Dit kan invloed hebben op je houding. Het fijnste is dus wel een navulbaar zadel zodat dit niet gebeurd. Maar dat is natuurlijk ook maar net wat je zelf ervaart.


De zadel aker heeft inderdaad uitgelegd dat hij met de juiste houden tijdens het rijden ook een rechte rug krijgt waardoor een rechter boom beter is. Hij heeft sowieso na beter ruggebruik een minder holle rug. Ik heb nu een fairfax dressuur met een wow korrektor eronder

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:28 



 
Profiel   

Met zo’n soort rug ben ik bij Custom uitgekomen. Ligt als een huis en zit voor mij echt fijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen