(Pees) beschermers voor op de wei/paddock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

(Pees) beschermers voor op de wei/paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-21 18:24

Hallo,

Ik sta op een ontzettend fijne pensionstal. We kwamen van een stal waar hij in de winter op stal stond de hele dag en in de wei alleen, naar een stal waar ze in de winter en de zomer buiten staan (alleen gaat hij 's nachts naar binnen. En het belangrijkste dat hij nu vriendjes heeft, waarmee hij lekker speelt en gek kan doen.

Nu heeft meneer zich in het jaar (afgelopen week de laatste) nu voor de derde eer bezeerd aan zijn been. De eerste wond was net boven z'n hoef, de tweede was net boven z'n knie en van de week was z'n onderbeen aan de beurt.

Hij kan nogal lomp zijn en houd van spelen :+ . Nu vind ik zeker dat hij dat lekker moet doen. Alleen op t been heeft hij al een schiefer en dat hoeven er niet meer te worden (die schiefer is onderzocht en die zit voor nu gelukkig op de goede plek). Afgelopen week was de derde keer dat hij een wond had en we konden niet achterhalen hoe het kan (de vorige twee waren diepe wonden en dit een schaafwond). Bij de laatste werd hij gelukkig ook niet kreupel.

Na die derde wond ben ik toch eens aan het kijken of er wellicht beschermers zijn waar de benen niet warm onder worden en je ze overdag wel om kan laten en 's avonds gewoon uit. Ik weet dat het niet goed is als de benen heet worden, maar vroeg me af of er wellicht ervaringen zijn met goede persbeschermers waar de benen niet warm onder worden.

Alvast bedankt!

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: (Pees) beschermers voor op de wei/paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:31

Van composit heb je hele luchtige beschermers al zal ik het zelf niet doen

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:33


veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: (Pees) beschermers voor op de wei/paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:45

Ik heb geen goede ervaring met langdurig gebruik van de compositie beschermers die hierboven genoemd worden.. als ze gaan rollen in het zand of te veel met zand in aanraking komen gaan ze onwijs schuren waar vervelende wondjes door ontstaan..

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: (Pees) beschermers voor op de wei/paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 00:14

Je kunt het ook eerst proberen met (neopreen) springschoenen. Die beschermen niet het hele been, maar helpen wel tegen aantikken.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: (Pees) beschermers voor op de wei/paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 06:44


Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:29

Kendra schreef:
Je kunt het ook eerst proberen met (neopreen) springschoenen. Die beschermen niet het hele been, maar helpen wel tegen aantikken.

Neopreen zou ik zeker niet doen... Dat staat er juist om bekend te heet te worden

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 07:51

Heeft je paard ijzers?
Mijn jonge paard deed precies hefzelfde. Elke dag weer spannend wat ik aantrof.. hij had toej helaas tijdelijk noodgedwongen ijzers. Ook peesbeschermers aangedaan het eerste uur dat ze buiten stonden, daarna af want dat werkt echt niet goed. Zodra de ijzers er af waren geen wonden en aanstoten meer gehad (klopt heel hard af.. :+ )

Edit: ik had equilibrium all sports boots als peesbeschermers geprobeerd als zijnde luchtig. Echter echt kwalitatief waardeloos. Binnen een uur stuk door de ijzers en draaiden in het rond.

snorkel1986

Berichten: 3008
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:56

veerxsjimm schreef:
Ik heb geen goede ervaring met langdurig gebruik van de compositie beschermers die hierboven genoemd worden.. als ze gaan rollen in het zand of te veel met zand in aanraking komen gaan ze onwijs schuren waar vervelende wondjes door ontstaan..


Daar heb ik gelukkig geen last van
Gebruik ze juist in de winter in de modderige bak

rocky_1995

Berichten: 656
Geregistreerd: 22-12-11

Re: (Pees) beschermers voor op de wei/paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:08

Ik zou hem toch maar in bubbeltjesfolie inpakken. :+ Alhoewel hij zich dan waarschijnlijk daarvoor al verwond heeft. :o

Ps. als geintje bedoelt. Ik ken Ts + paard goed. :D