Paard bijt op trust flexi soft, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Paard bijt op trust flexi soft, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 17:18

Ik heb gister voor het eerst met een trust flexisoft gereden met mijn paard. Na een eerdere ervaring met een rubber bitje waar hij heel fijn op liep toch een duurdere variant aangeschaft. Maar nu bijt hij op dit rubbere bit, terwijl hij goed hangt. Hij trekt hem met zijn tong omhoog. Ik heb amper tijdens een bos rit aan de teugels gezeten. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? Kan het dat dit na een keertje rijden er al zo uit ziet?

Afbeelding

Afbeelding

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:28

Hier helaas dezelfde ervaring. Na vijf keer rijden was het bit vrijwel onbruikbaar omdat er allemaal scherpe randjes aan kwamen. Nu is mijn paard wel een vreselijke kauwer, speelt constant met het bit. Helaas hier overgegaan op een “metalen” exemplaar. -O-

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 17:58

Britt_xxx schreef:
Hier helaas dezelfde ervaring. Na vijf keer rijden was het bit vrijwel onbruikbaar omdat er allemaal scherpe randjes aan kwamen. Nu is mijn paard wel een vreselijke kauwer, speelt constant met het bit. Helaas hier overgegaan op een “metalen” exemplaar. -O-


Wat jammer zeg! Het is namelijk best wel een uitgave.. hoe was je paard verder qua rijden met dit bit?

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:13

Misschien is het bit toch wat te dik voor je paard. Ik vind de Trust flexi bitten in ieder geval echt heel dik en heb daarom voor de Sprenger Duo gekozen. Dat zijn ook kunststof bitten, maar ik vind ze van veel fijner materiaal en ze zijn ook veel dunner dan die van Trust. Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd aangezien je het Trust bit nu hebt.. Maar misschien kun je er toch iets mee. Succes iig, ik kan me goed voorstellen dat je er erg van baalt want goedkoop zijn de bitten niet :\ -O-

DuoPenotti

Berichten: 29455
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard bijt op trust flexi soft, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:18

Maar dit mag al na 1 keer?
Ik zou toch eens vragen bij de winkel hoe dat zit.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:22

Mijn paard heeft precies hetzelfde gedaan. Na een aantal keren helaas onbruikbaar, het metalen binnengedeelte was zichtbaar.
Ik heb nu een Bombers Happy Tongue. https://www.tweespan.nl/bombers-happy-t ... gKJfPD_BwE

Was gelijk super.
Waarschijnlijk was de trust toch te dik en te recht/te weinig tongvrijheid.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 18:27

Figo88 schreef:
Misschien is het bit toch wat te dik voor je paard. Ik vind de Trust flexi bitten in ieder geval echt heel dik en heb daarom voor de Sprenger Duo gekozen. Dat zijn ook kunststof bitten, maar ik vind ze van veel fijner materiaal en ze zijn ook veel dunner dan die van Trust. Het is natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd aangezien je het Trust bit nu hebt.. Maar misschien kun je er toch iets mee. Succes iig, ik kan me goed voorstellen dat je er erg van baalt want goedkoop zijn de bitten niet : -O-


Ja misschien wel. Ik had hiervoor een Beris bit en die was veel dunner, maar ook daar kauwde hij op. Bedankt voor je tip.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 18:28

DuoPenotti schreef:
Maar dit mag al na 1 keer?
Ik zou toch eens vragen bij de winkel hoe dat zit.


Ik neem aan van niet, maar hij haalt het bit met zijn tong omhoog. Dus hij ligt wel op t juiste gebied..

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard bijt op trust flexi soft, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:12

Hier hetzelfde op een trust. Appelbitje trouwens ook, dus wij zijn ook maar weer terug op een dunnere metalen bitje.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 19:42

darkadia schreef:
Hier hetzelfde op een trust. Appelbitje trouwens ook, dus wij zijn ook maar weer terug op een dunnere metalen bitje.


Jammer zeg! Mijn paard loopt op een rubber bit wel heel veel fijner, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Paard bijt op trust flexi soft, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:10

Ik herken het ja. Dit bit gekocht voor de stabiliteit, omdat hij best veel kauwt en onrustig is met zijn bit. Inmiddels heeft hij het al aardig kapot gekregen en ben ik ook weer wat aan het proberen met een dun "gewoon" bitje.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 20:31

dmuts schreef:
Ik herken het ja. Dit bit gekocht voor de stabiliteit, omdat hij best veel kauwt en onrustig is met zijn bit. Inmiddels heeft hij het al aardig kapot gekregen en ben ik ook weer wat aan het proberen met een dun "gewoon" bitje.


Zonde! Merkte je wel verschil met rijden?

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Paard bijt op trust flexi soft, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:07

Die van bij had ook zulke beschadiging na de eerste keren. Is daarna wel gestopt met zo extreem er op bijten. Zou nog niet opgeven na 1 keer. Kan ook een soort van gewenning/proberen zijn.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:18

Gizeppie schreef:
Britt_xxx schreef:
Hier helaas dezelfde ervaring. Na vijf keer rijden was het bit vrijwel onbruikbaar omdat er allemaal scherpe randjes aan kwamen. Nu is mijn paard wel een vreselijke kauwer, speelt constant met het bit. Helaas hier overgegaan op een “metalen” exemplaar. -O-


Wat jammer zeg! Het is namelijk best wel een uitgave.. hoe was je paard verder qua rijden met dit bit?


Met rijden deed hij het er super op. Pakte het gelijk aan, fijne aanleuning en heel ontspannen. Dus erg jammer dat het niet werkte voor ons.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paard bijt op trust flexi soft, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:46

Wat een vreemde plek voor een tand, moet dat met de binnenkant van de eerste kies gedaan zijn ?

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:16

Gizeppie schreef:
dmuts schreef:
Ik herken het ja. Dit bit gekocht voor de stabiliteit, omdat hij best veel kauwt en onrustig is met zijn bit. Inmiddels heeft hij het al aardig kapot gekregen en ben ik ook weer wat aan het proberen met een dun "gewoon" bitje.


Zonde! Merkte je wel verschil met rijden?


Vond hem wel ontspannen en fijn met rijden, het minst onrustig in ieder geval!

Enzo_Ollie

Berichten: 776
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:46

Heb ik ook gehad, bij mij had 'ie het zelfs voor elkaar gekregen er een boog in te bijten :Y)
Dat had de ruitersportzaak ook nog nooit gezien
Ook hetzelfde verhaal: op een goedkoop bitje om het rubberen uit te proberen geen probleem. Achteraf was die van Trust wss veel te dik voor zijn mond.

Durfde niet weer een bit te kopen voor zoveel geld voor inderdaad 5 keer gebruiken o.i.d., dus ben ook weer teruggegaan naar een "metalen". Van Fager, heb 'm nu ongeveer 2 maanden en tot nu toe geen spijt van gehad!