Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring 2fithorses

 
Profiel   

Mooi zeg! En wat leuk om die enthousiaste verhalen te lezen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 14:04 



 
Profiel   

Wow prachtig hoofdstel zeg en super mooier frontriem!
Wat is de reden van de onderlegger onder de neusriem?
Zit die er los onder? En blijft dat zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 17:41 



 
Profiel   

Tijdens het fitten liep mijn paard beter met een bontje dan zonder, vandaar dat hij er onder zit.
Het is wel een los bontje, dus hij kan er onderweg als het nodig is :)
Hij blijft wel zitten, al is het wel zo dat je dan niet de 2 vinger er tussen kan stoppen wat de KNHS wil. Dan blijft hij dus niet zitten, maar is niet zo dat hij compleet aangesnoerd is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 18:43 



 
Profiel   

Dan zit het toch te strak? De 2 vingers is niet voor niks dat is zelfs voor mannenhanden bij een vrouw 3 vingers.

Snap wel dat die niet aangesnoerd is geen idee of je starten wil maar er wordt nu best fanatiek op gecontroleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 20:28 



 
Profiel   

Ik ben gecontroleerd met pad, en was gewoon prima.
Het lijkt krapper, maar het is traagschuim van binnen en kan juist heel plat worden. Te los vinden veel paarden ook juist niet prettig omdat het meer beweegt/schuurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 20:43 



 
Profiel   

Ja als het met controle goed is is het prima. Op wedstrijd hier mochten laatst 15 deelnemers hun neusriem aanpassen := blijkbaar is er toch nog veel te strak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 20:47 



 
Profiel   

Bij ons in de buurt deden ze toen meten ze met zo'n driehoekig blokje ipv eigen vingers er tussen te vrotten :')
Waren er inderdaad veel te straks, maar wij gelukkig niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 22:03 



 
Profiel   

Mijn ervaring is minder lovend dan alle reacties hier. Na met meerdere paarden bij Karin te zijn geweest voor een consult komt het erop neer dat je gewoon belachelijk veel geld betaald en dat voor mooie overtuigende praatjes waardoor je uiteindelijk haar spullen aanschaft. Maar het stuk klantenservice daarna ontbreekt en als je problemen hebt heeft ze nooit tijd, ook niet als je een controle afspraak hebt afgesproken dit zegt ze gewoon af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 14:53 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Wow prachtig hoofdstel zeg en super mooier frontriem!
Wat is de reden van de onderlegger onder de neusriem?
Zit die er los onder? En blijft dat zitten?


Die onderleggers blijven voor geen meter zitten, zelf ervaren en hoor ik ook van allemaal anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 14:54 



 
Profiel   

gabiiy schreef
Mijn ervaring is minder lovend dan alle reacties hier. Na met meerdere paarden bij Karin te zijn geweest voor een consult komt het erop neer dat je gewoon belachelijk veel geld betaald en dat voor mooie overtuigende praatjes waardoor je uiteindelijk haar spullen aanschaft. Maar het stuk klantenservice daarna ontbreekt en als je problemen hebt heeft ze nooit tijd, ook niet als je een controle afspraak hebt afgesproken dit zegt ze gewoon af.


Dat is dus voor mij de reden geweest om ze ook niet meer te bellen... Steeds werden afspraken verzet, of niet gereageerd. Bij de vraag of ze kon komen voor 6 paarden, kon dit niet, lastig, eigenlijk maar 2 paarden tegelijk etc.... Met 2 fitters komen kon ook niet, want dan zit er eentje in de verkeerde regio te werken. Tja, dan betalen die hun centen wel aan een ander hoor :')

Overigens zie ik steeds meer mensen naar andere fitters gaan, omdat mondhoeken kapotgereden worden op de spullen die ze aanmeten. Veel mensen kunnen nu eenmaal niet met smalle NS (onderleg)bitjes overweg en rijden hele groeven in de mond. Dat wordt dan vervolgens opgelost met glijmiddel, gehaald bij het kruidvat en in eigen potjes gestopt _O- Werken echt veel leuke mensen bij ze, maar op deze manier schiet je je doel echt voorbij en verlies je vertrouwen en klanten. Groter worden en leuk meedoen op sociale media zegt niets over de kwaliteit.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 15:27 



 
Profiel   

Ik heb dit hoofdstel nu een paar weken en begin nu tegen wat dingetjes aan te lopen helaas…
Ze lijkt een knel plekje te hebben. Dat het velletje tussen de watertrens en neusriem komt. De bitfitter heb ik er alweer bij en hoop dat het opgelost gaat worden.. Ik app en een paar dagen later staat ze op de stoep; daar dus niks over te klagen.
Over de verdere kwaliteit van het hoofdstel ben ik wel tevreden!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 08:03 



 
Profiel   

Je bit ligt ook niet mooi vrij lijkt het maar op de neusriem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 08:22 



 
Profiel   

Nouvel schreef
c_alsemgeest schreef
Ik vond zelf dat vooral het kopstuk veel verschil maakte qua gevoel, nog meer dan het bit. Dat had ik persoonlijk vooraf niet zo verwacht.


Ik heb een tijdje terug iemand bij een van onze paarden gehad die de opleiding deed, die zocht paarden om te oefenen met fitten. Ik vond toen ook opvallen hoeveel verschil het kopstuk maakte, dat had ik dus echt nooit verwacht…


Nou inderdaad. Onze 4 jarige ging er zelfs kort lopen op 1 bepaalde vorm kopstuk, op het kreupele af. Bij 1 kwam hij zelfs omhoog. Dat was helemaal zn ding niet. Bizar gewoon.
Onze merrie was minder extreem in het laten zien wat ze wel en niet prettig vond bij het kopstuk, maar ook bij haar was het goed te zien. Het kopstuk waar onze 4 jarige ruin mee omhoog kwam vond zij weer heel prettig.
Ik had ook nooit gedacht dat onze merrie bv zou kiezen voor een bredere neusriem, omdat ze wat sensibel is op het hoofd; die zou ik dus zelf nooit gekocht hebben, ook omdat ze een klein hoofd heeft (cob).
Er zit geen hogere wiskunde achter; het paard kiest zelf.

Ik ben wel blij dat de paarden geen Neue Schule bit hebben 'gekozen'. Daar hoor ik toch over dat heel veel paarden ervan open gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 08:26 



 
Profiel   

Op zich is een brede neusriem wel logisch voor gevoelige paarden. De druk gaat over een groter oppervlakte waardoor je minder piekdruk hebt dan bij een smalle neusriem. Vergelijk het met 1 vinger op je hand en dan hard drukken, of 3 vingers erop en dan hard drukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 09:05 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Op zich is een brede neusriem wel logisch voor gevoelige paarden. De druk gaat over een groter oppervlakte waardoor je minder piekdruk hebt dan bij een smalle neusriem. Vergelijk het met 1 vinger op je hand en dan hard drukken, of 3 vingers erop en dan hard drukken.


Ja snap ik. Maar ze had niet een hele smalle, alleen een iets smallere dan die ze nu heeft gepast. Wel eens een onderlegger eronder gedaan maar daar liep ze toen niet echt beter mee. Nu koos ze voor een best brede neusriem.
Het is niet heel mooi, maar ja in haar geval dus wel beter :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:19 



 
Profiel   

linsje27 schreef
Ik heb dit hoofdstel nu een paar weken en begin nu tegen wat dingetjes aan te lopen helaas…
Ze lijkt een knel plekje te hebben. Dat het velletje tussen de watertrens en neusriem komt. De bitfitter heb ik er alweer bij en hoop dat het opgelost gaat worden.. Ik app en een paar dagen later staat ze op de stoep; daar dus niks over te klagen.
Over de verdere kwaliteit van het hoofdstel ben ik wel tevreden!


[ [url=m/0HcfS9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welke regio is dat? Want Karin zelf heeft echt nooit tijd. Bit lijkt mij ook iets te klein aangemeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 12:55 



 
Profiel   

Zijn er toevallig nog meer ervaringen van mensen?

Ik zit er over na te denken om ook een hoofdstel en bitfitting afspraak te maken maar was benieuwd of dat 2fithorses echt zo veel beter is dan eventuele andere hoofdstel en bitfitters die niet aangesloten zitten bij het concept.

Zijn de mensen die de opleiding gevolgd hebben van 2fithorses net zo goed als Karin zelf?

Ik vind het overigens wel echt prachtig mooie hoofdstellen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 18:26 



 
Profiel   

Dabiscui schreef
Zijn er toevallig nog meer ervaringen van mensen?

Ik zit er over na te denken om ook een hoofdstel en bitfitting afspraak te maken maar was benieuwd of dat 2fithorses echt zo veel beter is dan eventuele andere hoofdstel en bitfitters die niet aangesloten zitten bij het concept.

Zijn de mensen die de opleiding gevolgd hebben van 2fithorses net zo goed als Karin zelf?

Ik vind het overigens wel echt prachtig mooie hoofdstellen! <3


Ik ben wel heel tevreden met mijn hoofdstel, de manier van aanmeten en de service na de tijd.. Zit in Friesland en wij zijn geholpen door Loreen, geen ervaring met Karin dus. Ik kan het echt van harte aanraden!

Ik reed al een anatomisch hoofdstel van Dy'on maar met dit hoofdstel loopt hij weer net wat fijner, mede door de bredere neusriem en de onderleggers (die prima blijven zitten bij mij) :-)
Loreen is een paar maanden na aanmeten nog eens langs geweest toen ze in de buurt was en heeft mijn hoofdstel nog eens gecheckt maar zat prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 14:58 



 
Profiel   

Geen ervaring met ze..

Maar heel eerlijk, als dit aangemeten is, vind ik dat echt slecht.. :x hoofdstel zit alles behalve goed zitten. neusriem veel te hoog, maar lager kan niet. Bakstukken zijn heel kort, waardoor er weinig speling is. En het bit zit naar mijn idee veel te strak, evenals de sperriem die aangesnoerd is.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:00 



 
Profiel   

Urbiezira schreef
Volgens mij gaat dat over de prijs die je uiteindelijk op je rekening krijgt, dus consult + kosten hoofdstel/bit/whatever. Daar komt dus niet nog de prijs van het hoofdstel bij. Gok ik. (Hoop ik :+)

nja, dan nog, jezus, da's 1000 euro voor een hoofdstelletje te kopen. := Voor die prijs kan je zo ongeveer zelf een opleiding tot bitfitter volgen gok ik. :') Sterker nog, in BE kan je voor die prijs de opleiding bijna 4 keer doen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:59 



 
Profiel   

Een opleiding bij Karin is 8000 maar de opleiding behelst meer dan alleen fitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:51 



 
Profiel   

Babootje schreef
Een opleiding bij Karin is 8000 maar de opleiding behelst meer dan alleen fitten.

Ja als je bijna 1000 kwijt bent voor een hoofdstel verbaast me dat niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:59 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Babootje schreef
Een opleiding bij Karin is 8000 maar de opleiding behelst meer dan alleen fitten.

Ja als je bijna 1000 kwijt bent voor een hoofdstel verbaast me dat niks.


Ja, je moet gelijk voor 3500,- materiaal aanschaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:25 



 

Padoertje schreef
Ja, je moet gelijk voor 3500,- materiaal aanschaffen
Moet je dan ook nog andere mensen overhalen om die cursus te volgen, of is het niet dat niveau van MLM? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:28 



 
Profiel   

Ik zeg begin er niet aan en verspil je geld hier niet aan. Karin is vooral heel goed in marketing praatjes en spullen aansmeren. Zoals eerder ook al werd genoemd: glijmiddel en crème van de Kruidvat in haar eigen flesjes smeert ze je aan voor het dubbele, hoofdstel onderleggers worden aangesmeerd omdat je paard dit zogenaamd aangeeft, die onderleggers blijven niet eens zitten (tenzij je hard aansnoerd misschien, maar bij mij schiet het er na 10min rijden er al tussenuit en ik ben niet de enige) Er wordt je vanalles aangepraat wat niet goed is of beter kan aan je paard, vervolgens controle afspraken maken, haar fysio wordt aangesmeerd etc. Vervolgens ben je honderden euro’s verder en een controle afspraak komt ze niet na. In mij geval was het beter met mijn nieuwe paard om hem een tijd alleen op trens te rijden terwijl ik kwam om mijn stang en trens goed te laten aanmeten. Ik netjes geluisterd, naar huis gestuurd met een peperduur hoofdstel: kopstuk stang en trens en neusriem etc alleen voor trens. Controle afspraak elke keer maar afgezegd, uitgesteld, ging helemaal niet meer door want ze moest aan zichzelf denken en zat te mediteren op Ibiza ofzo. Komt erop neer dat ik dus geen stang en trens hoofdstel heb om mijn lichte tour paard mee te rijden, maar een half trens hoofdstel. En als je er iets van zegt en zegt dat je dan weigert de rest te betalen zet ze je op haar lijst dat haar collega’s je ook niet meer mogen helpen zegt ze. Dan heb ik het nog niet over de kwaliteit van de hoofdstellen na een jaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 161 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen