Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen gevraagd met compressie sokken voor paarden

 
Profiel   

Iemand ervaring met onderstaande compressie sokken voor paarden?

Equi sleeve
Catago fir tech fetlock socks
Incrediwear Equine Hoof Socks

Of misschien andere merken die ik nu vergeet?

Hidez ben ik bekend mee, ik zoek meer een betaalbare variant ter ondersteuning na bijvoorbeeld een zware cross in plaats van stalbandages.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 13:19 



 
Profiel   

Ik heb de Incrediwear en ben er nog altijd heel blij mee. Op dit moment gebruik ik ze niet zoveel omdat de paarden die ik nu heb niet veel inspanning verrichten (voornamelijk jonge paarden). Maar ik heb ze gebruikt bij blessures (ook de bandages trouwens die zijn ook super!) en gewoon voor na het rijden en dan vooral nat maken met heet water zodat ze goed koelen.
Vind het een top uitvinding. Wel opletten dat je de nagels van de ijzers even afplakt, ik heb al een gat in 1 zitten omdat mijn paard zijn hoef bewoog met het om doen en toen bleef er een naatje hangen achter het ijzer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:18 



 
Profiel   

Ik heb de incrediwear in de kast liggen. Helaas paste ze niet mooi en moeten ze nog weer op marktplaats.

Qua materiaal vond ik ze wel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 14:37 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ik heb de incrediwear in de kast liggen. Helaas paste ze niet mooi en moeten ze nog weer op marktplaats.

Qua materiaal vond ik ze wel mooi.


Zaten ze ook echt mooi aansluitend/strak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 13:15 



 
Profiel   

nummie schreef
belle_boef schreef
Ik heb de incrediwear in de kast liggen. Helaas paste ze niet mooi en moeten ze nog weer op marktplaats.

Qua materiaal vond ik ze wel mooi.


Zaten ze ook echt mooi aansluitend/strak?


Ja dat wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 13:24 



 
Profiel   

Ik kan je helaas niet antwoord geven op je vraag, maar lees wel mee want ben zelf ook heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 11:11 



 
Profiel   

Ik heb de Equicrown active. Die dingen zijn echt fantastisch! De maat kan helemaal aangepast worden op je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 11:30 



 
Profiel   

Dit soort producten geven veel te weinig compressie, ook die pakken van Hidez geven niet genoeg compressie om een nuttig effect te hebben (om dr. Marlin te citeren: "Hidez are overpriced horse pyjamas")

Ik zou dan eerder naar de op maat gemaakte producten van Equicrown.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 11:37 



 
Profiel   

Uit nieuwsgierigheid, hoe krijg je zoiets om? De omvang van een pees is natuurlijk veel dunner dan van de hoef en zou om de pees al strak moeten zitten om compressie te geven. Hoe krijg je die dan ooit om de hoef gerekt?

Ik heb zelf compressie kousen voor hardlopen en als ik al zie wat een hel het is om die aan te trekken.. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 11:49 



 
Profiel   

Negerzoen schreef
Uit nieuwsgierigheid, hoe krijg je zoiets om? De omvang van een pees is natuurlijk veel dunner dan van de hoef en zou om de pees al strak moeten zitten om compressie te geven. Hoe krijg je die dan ooit om de hoef gerekt?

Ik heb zelf compressie kousen voor hardlopen en als ik al zie wat een hel het is om die aan te trekken.. _O-


Dat is de reden waarom al die sok-achtige producten die over de hoef gaan nooit voldoende compressie geven voor een echt gezondheidseffecten. De compressie bandages van equicrown hebben ritsen of veter constructies (kan er geen beter woord voor geven). Als je plaatjes googled zie je de sluitingen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 11:52 



 
Profiel   

Bij de 'sokken' heb ik inderdaad ook sterk mijn twijfels. Van de Equicrown kan ik zeggen dat ze echt werken. Nilay heeft de meest 'droge' benen als hij die om heeft gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:01 



 
Profiel   

Focussed schreef
Dit soort producten geven veel te weinig compressie, ook die pakken van Hidez geven niet genoeg compressie om een nuttig effect te hebben (om dr. Marlin te citeren: "Hidez are overpriced horse pyjamas")

Ik zou dan eerder naar de op maat gemaakte producten van Equicrown.


Hidez kun je tegenwoordig ook op maat laten maken las ik. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:28 



 
Profiel   

Maar het materiaal van hidez is niet geschikt om genoeg compressie te geven. Te slap en te dun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 12:42 



 
Profiel   

En zoals deze dan? Hier zit wel een rits in zag ik..[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:02 



 
Profiel   

Focussed schreef
Maar het materiaal van hidez is niet geschikt om genoeg compressie te geven. Te slap en te dun.


Daar heb ik verder geen verstand van dus dat geloof ik graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:05 



 
Profiel   

Ik vond de Incrediwear sokken niet zo handig, maar de bandages zijn super fijn. Vooral op concours gebruik ik ze om na de inspanning even heerlijk de pezen te ondersteunen en koelen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:10 



 
Profiel   

Nummie, qua systeem zijn die hetzelfde als de Equicrown. Of het materiaal en de pasvorm net zo goed zijn weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 13:21 



 
Profiel   

Hallo,

ik ben voor mijn paard op zoek naar een compressiekous die liefst 24/7 op mag blijven zitten. Iedere dag even uitdoen lukt wel, maar als hij uren met een bloot been staat dan is zijn been meteen weer erg dik en ontstaan er daardoor moeilijk te genezen wondjes. Hij heeft Leucocytoclastic Pastern Vasculitis, het been moet beschermd worden tegen UV straling en moet constant een compressie middel om hebben.
Ik hoop dat ik hier wat tips krijg voor producten die echt goed werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:35 



 
Profiel   

RenateHidden schreef
Hallo,

ik ben voor mijn paard op zoek naar een compressiekous die liefst 24/7 op mag blijven zitten. Iedere dag even uitdoen lukt wel, maar als hij uren met een bloot been staat dan is zijn been meteen weer erg dik en ontstaan er daardoor moeilijk te genezen wondjes. Hij heeft Leucocytoclastic Pastern Vasculitis, het been moet beschermd worden tegen UV straling en moet constant een compressie middel om hebben.
Ik hoop dat ik hier wat tips krijg voor producten die echt goed werken.


Ik zou eens in dit topic kijken ;)
EvelienKiss @ [MD] Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Waar heb je overigens de compressie voor nodig? Die van mij had ook iets volle benen, maar sinds we weten wat hij heeft en het dus goed aanpakken, zijn de wondjes stukken minder en ondertussen wordt zijn been ook niet meer vol.

Als je alleen UV bescherming wilt, zijn er meer opties dan wanneer je ook compressie moet/wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:13 



 
Profiel   

Bowo schreef
RenateHidden schreef
Hallo,

ik ben voor mijn paard op zoek naar een compressiekous die liefst 24/7 op mag blijven zitten. Iedere dag even uitdoen lukt wel, maar als hij uren met een bloot been staat dan is zijn been meteen weer erg dik en ontstaan er daardoor moeilijk te genezen wondjes. Hij heeft Leucocytoclastic Pastern Vasculitis, het been moet beschermd worden tegen UV straling en moet constant een compressie middel om hebben.
Ik hoop dat ik hier wat tips krijg voor producten die echt goed werken.


Ik zou eens in dit topic kijken ;)
EvelienKiss @ [MD] Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Waar heb je overigens de compressie voor nodig? Die van mij had ook iets volle benen, maar sinds we weten wat hij heeft en het dus goed aanpakken, zijn de wondjes stukken minder en ondertussen wordt zijn been ook niet meer vol.

Als je alleen UV bescherming wilt, zijn er meer opties dan wanneer je ook compressie moet/wil.


Hij heeft buiten dit probleem ook ECVM, een afwijking aan de 6de halswervel aan dezelfde kant als dit probleem. Er is het sterke vermoeden dat door de combi van deze 2 er een blijvende verstoring is in toe- en afvoer van lymfevocht. Als hij geen compressiekous aan heeft, of 1 die niet genoeg compressie geeft, dan is binnen een paar uur zijn been enorm gezwollen. Dus die compressie heeft hij helaas echt nodig....

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:29 



 
Profiel   

He lastig probleem. Enig idee hoeveel compressie nodig is?
Voor de vasculitis werken Whinny Sox fijn, maar die geven wel specifiek aan dat ze niet bedoeld zijn voor compressie. Maar je mag ze wel een aantal dagen achter elkaar laten zitten.
(en ik moet ook zeggen dat ze bij mijn paard niet zo lang overleven als waar ik op had gehoopt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:39 



 
Profiel   

Bowo schreef
He lastig probleem. Enig idee hoeveel compressie nodig is?
Voor de vasculitis werken Whinny Sox fijn, maar die geven wel specifiek aan dat ze niet bedoeld zijn voor compressie. Maar je mag ze wel een aantal dagen achter elkaar laten zitten.
(en ik moet ook zeggen dat ze bij mijn paard niet zo lang overleven als waar ik op had gehoopt)


Hij heeft toch wel de hoeveel compressie nodig van een stalbandage. Ik heb buisverband (Tubigrip) geprobeerd, maar been is toen enorm dik geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 07:48 



 
Profiel   

Heb die van equicrown gehad zakte steeds af, ondanks juiste maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:41 



 
Profiel   

Ik heb ook voor mijn (gevoelig voor Einschuss) paard de equicrown, geloof de active.

pantarhei schreef
Heb die van equicrown gehad zakte steeds af, ondanks juiste maat


Heb voor mijn 2e paar degene genomen met haakjes, die zakte ook af ondanks dat het de juiste maat was en op het strakst gedaan. Toen weer terug op de active en die zitten wel goed, dus wellicht dat een ander type wel past?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:08 



 
Profiel   

Ik was aan het twijfelen over de equicrown, ziet er wel interessant uit, maar maar mag niet gaan afzakken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 13:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen