Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen gevraagd met compressie sokken voor paarden

 
Profiel   

De Equicrown zakt bij ons echt niet af. Het is wel het systeem met ritsen en ik heb maten opgenomen om me te laten adviseren over de maat. Ik heb ook nog nooit eerder van iemand gehoord waarbij ze afzakken. Maar heb dus alleen ervaringen met de ritssluiting.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:06 



 
Profiel   

Mijne was met haakjes en ook opgemeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:09 



 
Profiel   

Focussed schreef
Dit soort producten geven veel te weinig compressie, ook die pakken van Hidez geven niet genoeg compressie om een nuttig effect te hebben (om dr. Marlin te citeren: "Hidez are overpriced horse pyjamas")

Ik zou dan eerder naar de op maat gemaakte producten van Equicrown.

Klopt. Maar incrediwear is ook helemaal geen compressie kous. Het is de stof die de doorbloeding stimuleert. Niet het strak zitten van de kousen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:38 



 
Profiel   

Ik heb de compressiekous van Equicrown en wat een top product is dat! Pony heeft nog nooit z'n droge benen gehad nadat hij deze om heeft gehad. Zakken niet af, zijn op maat gemaakt en is gemakkelijk af en om te doen met behulp van de rits sluiting

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:42 



 
Profiel   

Ik heb nog een set sokken liggen van Incrediwear mocht ik er iemand anders blij mee kunnen maken stuur gerust een pb ik gebruik ze niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 22:43 



 
Profiel   

Hier ook heel tevreden over de Equicrown Active kousen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:50 



 
Profiel   

Inmiddels tot de conclusie gekomen dat hij een kous nodig heeft die tot over de knie komt, hij heeft nu steeds oedeem in z’n knie zitten bij het aangedane been. Iemand ervaring met de Hidez kousen? Die komen tot over de knie zag ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:09 



 
Profiel   

Hidez heb ik :)

Gebruik ze nooit meer, heb zelfs nog een pak liggen (dus als je een pony van rond de 154 hebt :)), sokken heb ik maat M.. (achter)

Zelf meer fan van Equicrown, maar had een leuk contact met iemand van Hidez, bestelde daar meer dan alleen dat soort dingen, dus toen ik wat nodig had "praktisch"...

Het geeft niet genoeg compressie om daadwerkelijk het gewenste effect te krijgen. Met dr. Marlin het half eens ;) Het zijn leuke pyjama's, ze doen wel iets, maar dat heeft vooral met het "ingebakend" te zitten, zoals bij baby's, ze voelen zich veiliger ofzo, waardoor er meer ontspanning is. Het pak doet dus wel iets, maar verwacht geen wonderen ;) zelfde ook met de kousen, te weinig druk, maar is het been echt heel dik, zit die druk er wel dus gaat het wat eerder weg... Maar niet te vergelijken met een steunkous van een persoon bijvoorbeeld.

Ik gebruikte het vooral na het wat zwaardere training, wat meer gedaan, dat dan de afvoer net wat beter was gewoon omdat ie er vooral ontspannen van raakte en er wel een verschil was... Maar het is geen wondermiddel tegen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:17 



 
Profiel   

Liannetje86 schreef
Hidez heb ik :)

Gebruik ze nooit meer, heb zelfs nog een pak liggen (dus als je een pony van rond de 154 hebt :)), sokken heb ik maat M.. (achter)

Zelf meer fan van Equicrown, maar had een leuk contact met iemand van Hidez, bestelde daar meer dan alleen dat soort dingen, dus toen ik wat nodig had "praktisch"...

Het geeft niet genoeg compressie om daadwerkelijk het gewenste effect te krijgen. Met dr. Marlin het half eens ;) Het zijn leuke pyjama's, ze doen wel iets, maar dat heeft vooral met het "ingebakend" te zitten, zoals bij baby's, ze voelen zich veiliger ofzo, waardoor er meer ontspanning is. Het pak doet dus wel iets, maar verwacht geen wonderen ;) zelfde ook met de kousen, te weinig druk, maar is het been echt heel dik, zit die druk er wel dus gaat het wat eerder weg... Maar niet te vergelijken met een steunkous van een persoon bijvoorbeeld.

Ik gebruikte het vooral na het wat zwaardere training, wat meer gedaan, dat dan de afvoer net wat beter was gewoon omdat ie er vooral ontspannen van raakte en er wel een verschil was... Maar het is geen wondermiddel tegen...


Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan. Het zal dus niet genoeg compressie geven voor het probleem wat mijn paard heeft. Verder zoeken dus…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 17:58 



 
Profiel   

Als jou paard echt problemen heeft in de benen zou ik gaan voor de Equicrown compressie kous, deze moet volledig op maat gemaakt worden kost wat maar ze werken echt top. Beide sluitingen (rits en haakjes) werken erg fijn. Ik kan ze je echt aanraden het doet zoveel voor je paard. Ik heb zelf gezegt dat bij het volgend paard ook al gewoon compressie kousen komen. Ze zijn fijn voor stalbenen, mok, ondersteuning bij pees problemen en andere been problemen. Succes met de keuze

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:50 



 
Profiel   

Ik heb informatie opgevraagd bij equicrown over wat de opties zijn. Ben benieuw of ze iets kunnen betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 11:00 



 
Profiel   

Jonnekee schreef
Ik heb nog een set sokken liggen van Incrediwear mocht ik er iemand anders blij mee kunnen maken stuur gerust een pb ik gebruik ze niet meer


Mocht er iemand interesse hebben ik heb ze nog liggen voor een mooi prijsje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:22 



 
Profiel   

Mijn incrediwear equine hoofsocks staan hier aangeboden in de Markt mocht er iemand interesse hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:37 



 
Profiel   

Jonnekee schreef
Mijn incrediwear equine hoofsocks staan hier aangeboden in de Markt mocht er iemand interesse hebben. :D


Ik heb ze vorige week op marktplaats gezeten was ze binnen een uur kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 07:14 



 
Profiel   

Zijn er mensen die ervaring met de equicrown fit silver hebben? Ik weet dat bewegen de oplossing is en in de zomer als hij op de wei loopt heeft hij mooie dunne benen. Het paard wordt inmiddels een dagje ouder en heeft deze winter erg last van stalbenen en mok. Ik wil eigenlijk kijken of deze compressie sokken helpen. Zou gaan om alleen de avond/nacht en dan de silver variant in verband met de mok plekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:27 



 
Profiel   

Ik zou het zo aandurven. De Equicrowns zijn geweldig in te zetten tegen stalbenen als veel bewegen er om wat voor reden dan ook niet in zit. Uiteraard moet je altijd proberen de oorzaak aan te pakken. Maar in de tussentijd is het erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 18:53 



 
Profiel   

Hier ook fan van de Equicrown, leverancier maakt ook steunkousen voor mensen.

Werkt heel goed bij onze merrie, nu bijna niet meer nodig. Moesten wel de kousen regelmatig wassen, omdat de rek er een beetje uitging. Door omstandigheden ook tijdje buiten gebruikt, maar dan zakte ze af door de beweging. Verder echt top dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 19:00 



 
Profiel   

@cardy en @malenka. Waar hebben jullie ze besteld? Ik ben nu hier aan het kijken ze zijn nl overal even duur. Ik moet nu nog wachten met opmeten omdat zijn benen nog heel dik zijn en heel slecht dunner worden vanwege een schimmel op beide achterbenen.

https://www.horsesinc.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:24 



 
Profiel   

Ik heb ze in 2017 bij Equicrown zelf besteld. Ik weet niet of dat tegenwoordig nog kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 07:02 



 
Profiel   

salamaleque schreef
@cardy en @malenka. Waar hebben jullie ze besteld? Ik ben nu hier aan het kijken ze zijn nl overal even duur. Ik moet nu nog wachten met opmeten omdat zijn benen nog heel dik zijn en heel slecht dunner worden vanwege een schimmel op beide achterbenen.

https://www.horsesinc.nl/



Ik heb de Equicrown active inmiddels besteld en ontvangen. Helaas kreeg ik ze alleen niet aan. Met 3 man lukte het om de uiteinden van de kousen bij elkaar te krijgen en een 3e persoon deed de rits dicht. Dit gaat hem niet worden. Contact opgenomen met Horses Inc en ze staan niet te springen om de kousen terug te nemen maar constateerden wel dat de maat niet goed was (terwijl bij het opmeten van zijn dunne benen we precies binnen de maat vielen). Ik heb ze nu terug gestuurd en ze hebben een grotere maat besteld. Het advies was eigenlijk om de fit te nemen (met de haakjes) want die kunnen strakker en losser. Stal gaat ze alleen voor mij om doen en met haakjes is het te veel gedoe. Hopelijk gaat een maat groter wel passen anders was dit een dure misser |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 11:39 



 
Profiel   

Wat balen! Heb je wel eerst het klittenband vast gemaakt voordat je aan de rits begon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 16:49 



 
Profiel   

Malenka schreef
Wat balen! Heb je wel eerst het klittenband vast gemaakt voordat je aan de rits begon?



Ja alleen het bovenste klittenband kon ik vastmaken en de alleronderste :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 20:39 



 
Profiel   

Dan had je inderdaad wel echt de verkeerde maat te pakken. Het kost best wel even wat moeite om ze om te doen (,in vergelijking met peesbeschermers bijvoorbeeld) maar het klittenband moet wel echt eerst dicht kunnen zodat het materiaal bij elkaar gehouden wordt en je de rits vast kunt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 07:02 



 
Profiel   

Ik heb de Equi sleeve een tijdje gebruikt. 23 uur per etmaal om. Was makkelijk aan te doen met behulp van een plastic zak. Bleven goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 10:05 



 
Profiel   

Malenka schreef
Dan had je inderdaad wel echt de verkeerde maat te pakken. Het kost best wel even wat moeite om ze om te doen (,in vergelijking met peesbeschermers bijvoorbeeld) maar het klittenband moet wel echt eerst dicht kunnen zodat het materiaal bij elkaar gehouden wordt en je de rits vast kunt maken.


Nee dat lukte echt niet. Het klittenband bleef (middelste 2 stukken) nog zeker 2 cm van elkaar. Ik heb gisteren zijn dunne benen nog een keer gemeten en ze vallen qua maat echt in de een na grootste maat. Ze bestellen nu de grootste maat maar ik ben een beetje bang dat ze met name rond het pijpbeen te los zijn. De benen worden met name vanaf de kogel naar de hoef vrij dik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 08:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen