Beste peesbeschermers!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zipperdepip
Berichten: 88
Geregistreerd: 20-08-20

Beste peesbeschermers!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 12:03

Gezocht.... prijs maakt niet uit, als het maar na kwaliteit is. Ik heb vorig jaar Anky's gekocht maar die zijn nu al helemaal versleten, hadden wel een nette pasvorm en verkoelingselement erin. Ik zoek nu peesbeschermers die koel genoeg zijn, netjes zijn en niet zomaar even verslijten! En het liefst daar goede springschoenen bij.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Beste peesbeschermers!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:06

Wanneer heb je ze vorig jaar gekocht? En hoe intensief heb je ze gebruikt?

Als je een vol jaar met elke dag gebruik met je peesbeschermers doet dan vind ik dat eigenlijk heel prima kwaliteit :-)

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:16

Zelfde ervaring met de anky’s helaas, heel snel stuk…
Ben groot fan van de lemieux snug boots !

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:18

Slijten ze hard omdat je paard strijkt of aantikt of slijten ze hard op andere onderdelen?

Als het strijken of aantikken is zou ik eerder eens een goed gesprek gaan voeren met mijn hoefsmid over de stand van de hoeven en of daar nog wat aan te verbeteren valt.

Zipperdepip
Berichten: 88
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 12:18

Apple schreef:
Wanneer heb je ze vorig jaar gekocht? En hoe intensief heb je ze gebruikt?

Als je een vol jaar met elke dag gebruik met je peesbeschermers doet dan vind ik dat eigenlijk heel prima kwaliteit :-)


Nee alleen met longeren en dat is niet vaak gedaan want ben 4 maanden geleden bevallen en toen pas intensief. En ook niet dagelijks daarna. Het laat helemaal los en scheurd. Ouderwetse rubberen die gaan wel jaaaren mee. Nu vind ik dat niet echt prettig zitten maar misschien weet iemand betere, die ook sterk moeten zijn bij bijvoorbeeld eventing.. waarbij niet alles los gaat zitten bladeren na loop van tijd.. de Ankys zijn meer voor het mooie.. diamantjes enzo.. maar dat mooie is er snel af

Zipperdepip
Berichten: 88
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 12:20

Sas_Mon schreef:
Slijten ze hard omdat je paard strijkt of aantikt of slijten ze hard op andere onderdelen?

Als het strijken of aantikken is zou ik eerder eens een goed gesprek gaan voeren met mijn hoefsmid over de stand van de hoeven en of daar nog wat aan te verbeteren valt.


Slijten helemaal rond om. En de springschoenen gebruik ik omdat paard hele ruime gangen heeft echt een benen swinger en wel eens een wondje kreeg met aantikken van de voorhoeven. Met 1x aantikken was de hoefschoen die ook van anky is al voor de helft gescheurd....
Laatst bijgewerkt door Zipperdepip op 03-09-21 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Zipperdepip
Berichten: 88
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-21 12:20

faunty schreef:
Zelfde ervaring met de anky’s helaas, heel snel stuk…
Ben groot fan van de lemieux snug boots !


Jammer he! Zijn mooi maar daar blijft het bij. Ik zal de Lemieux is opzoeken, thanks!

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:28

Heb ook de Anky's, begrijp wat je bedoeld, maar ik gebruik ze wat minder intensief denk ik.

Ik heb ook een set Lemieux Snugboots en springschoenen van Lemieux, dat is by far de meest stevige set die ik heb. En koeler dan de Anky's.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Beste peesbeschermers!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:55

Ik heb beschermers van Husk. Die zijn gemaakt voor de polosport en kunnen daardoor wel tegen een stootje. Ook zijn ze heel fijn luchtig. Geen warme benen eronder in ieder geval. Ze hebben geen diamantjes en fancy kleurtjes maar doen wel wat ze moeten doen.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:32

Eskadron flexisoft air worden bij mij al heel lang intensief gebruikt en nog niet kapot :D