Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagje zadel kent en Masters

 
Profiel   

Hallo,

Mijn dochter heeft nu van Kent en masters een veelzijdigheidszadel in 16,5 inch S-line. Op de factuur van het zadel staat KSMGC. Kan iemand mij uitleggen wat deze letters betekenen?

Wij willen een apart dressuurzadel van de S-line. Kan een nieuw zadel met korting kopen maar ze heeft het over een medium kussen. Geen idee dat je ook nog verschillende kussens hebt. Ik vraag mij dus af of dat te herleiden is in het type wat wij nu hebben.

Wat is jullie ervaring, een vaste kniewrong of verplaatsbare of is dat heel persoonlijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:26 



 
Profiel   

Met de letters kan ik je niet helpen, maar ik raad je zeker verplaatsbare kniewrongen aan. Ik heb zelf een K&M S-line dressuurzadel met vaste wrongen gehad, en ik vond het helemaal niks. Mijn houding werd er niet beter door, integendeel. Het zal wel persoonlijk zijn, maar ik heb liever vrije ruimte.

Inmiddels heb ik mijn dressuurzadel ingeruild voor een S-line veelzijdigheidszadel met verplaatsbare kniewrongen, die ik er nu helemaal af laat. Vind ik vele malen fijner. Met verplaatsbare wrongen heb je in ieder geval de keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:30 



 
Profiel   

Westhof schreef
Met de letters kan ik je niet helpen, maar ik raad je zeker verplaatsbare kniewrongen aan. Ik heb zelf een K&M S-line dressuurzadel met vaste wrongen gehad, en ik vond het helemaal niks. Mijn houding werd er niet beter door, integendeel. Het zal wel persoonlijk zijn, maar ik heb liever vrije ruimte.

Inmiddels heb ik mijn dressuurzadel ingeruild voor een S-line veelzijdigheidszadel met verplaatsbare kniewrongen, die ik er nu helemaal af laat. Vind ik vele malen fijner. Met verplaatsbare wrongen heb je in ieder geval de keuze.


Bedankt voor je reactie. Op het veelzijdigheidszadel heeft ze ook verplaatsbare kniewrongen. Dat zadel gaan we dan waarschijnlijk inruilen voor een springzadel en ernaast dus een dressuurzadel. Nu ook een 16,5 inch maar waarschijnlijk nu een 17 inch nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:35 



 
Profiel   

Letterlijk van Google ;)

Compared to our Standard GP model, the Compact GP is compact for its size, has a neat seat, slimmer rear gussets and the tree is shorter and slightly flatter on the underside. This saddle is ideal for shorter backed, croup high or flat backed horses. It is a very good option for the petite rider on a large pony/small horse.

Je hebt zeker verschillende type kussens, zo heb ik een 17” S-line met vaste blokken en cob kussens :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:42 



 
Profiel   

Ik begrijp nu van de zadelpasser dat de M die in KSMGC zit staat voor medium kussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 20:56 



 
Profiel   

Identifying stamps and codes: https://www.kentandmasters.co.uk/contac ... mber-check

GC or MGC S-Series Compact GP standard wither

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 21:38 



 
Profiel   

veerle92 schreef
Letterlijk van Google ;)

Compared to our Standard GP model, the Compact GP is compact for its size, has a neat seat, slimmer rear gussets and the tree is shorter and slightly flatter on the underside. This saddle is ideal for shorter backed, croup high or flat backed horses. It is a very good option for the petite rider on a large pony/small horse.

Je hebt zeker verschillende type kussens, zo heb ik een 17” S-line met vaste blokken en cob kussens :D
[ [url=m/fm6StM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mooi zeg je zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:23 



 
Profiel   

Niqui schreef
Identifying stamps and codes: https://www.kentandmasters.co.uk/contac ... mber-check

GC or MGC S-Series Compact GP standard wither


Dank je wel
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen