Anatomische hoofdstellen, en ukkies! Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Anatomische hoofdstellen, en ukkies! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 01:39

Omdat ik vast de enige niet kan zijn. :+
Je hebt tegenwoordig mooie anatomische hoofdstellen maar het meeste is er gewoon niet in maat pony.
En de rambo micklem heeft een soort sperriem en hij blieft niks voor het bit.
Een hoge engelse neusriem niet strak en hij schijnt een érg dikke tong te hebben.
Dus hij loopt op een look a like myler.
Maar ik denk dat hij dit dus geweldig vind.
Hij is alles behalve moeilijk en ik weet eigenlijk zeker dat hij hier heel happy mee is.
Maar ik ga daar geen €200 voor betalen en ik moet nog maar hopen dat het in zijn maat al bestaat.
Heeft er iemand tips, het mag van mij een soort verzameltopic worden dus plaats gerust jou hoofdstelcrisis zoektocht erbij voor je uk. :+

Afbeelding

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Anatomische hoofdstellen, en ukkies! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 06:50

Die zijn er inderdaad weinig of heel duur. Ik ben wel een een look a like tegen gekomen voor weinig, weet alleen niet meer waar.

Omdat ik op veel foto's zag dat de riempjes naar het bit heel dik worden bij kleine hoofdjes, heb ik gekozen voor een hoofdstel waarbij het bit wel los zit van de rest.

Van Harry's Horse met rosegouden steentjes.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:21

Voor budgetvriendelijke opties heb ik niet echt tips, mijn hoofdstel is een rib uit mijn lijf :') . Ik zocht een anatomisch bitloos hoofdstel maatje Shet waarmee je als volwassene voor de dag kan komen. Met een mooie leerkwaliteit en zachte neusriem en kopstuk.

Was niet te krijgen, dus ik heb het zelf ontworpen en laten maken bij een Britse zadelmaakster. Het laten maken was al rond de 250 euro en toen kwamen de gigantische invoerkosten door de brexit er nog bij :7

Het is wel oprecht het fijnste leer wat ik ooit in mijn handen heb gehad en het past mijn welshjes met bijzondere hoofdjes als gegoten. Dus ik ben er erg blij mee verder.


Afbeelding

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Anatomische hoofdstellen, en ukkies! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:12

Hier een Arabier met maat pony die ook niks voor haar bit verdraagt.
Omdat dat zo slecht te vinden was (en is), loopt die nu gewoon zonder neusriem. Als je een anatomisch kopstuk neemt en geen neusriem, is het ook anatomisch :P Dan kan je neusriem namelijk nooit op zenuwbanen of drukpunten liggen.

Natuurlijk kan je niet zonder neusriem rijden als je dressuurwefstrijden wilt gaan doen. Ze loopt trouwens wel met een kinriem, dat is stabieler dan zonder.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Anatomische hoofdstellen, en ukkies! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:05


moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-21 01:15

dieseltje09 schreef:
Deze is dezelfde als je openingspost en voor €70 in maat pony verkrijgbaar!

https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield


Jij
Bent
Geniaal!

Nu jammer dat mijn pony besloot licht koliek te krijgen in avondtarief. :+

Mooney, wat een geld joh. :wow:
Maar het is inderdaad lastig.
Ik vind het nu na de dierenarts even genoeg, soepkip, niet dat het geld er niet is maar dit had een heel mooi hoofdstel kunnen zijn. :')
Hij heeft een ander zadel gekregen ook dus nu moet hij even geduld hebben. :P