Waarde tweedehands Bucas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Waarde tweedehands Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 10:07

Weet iemand hoe waardevast Bucas dekens zijn?
Ik wil een deken met hals met een nieuwwaarde van 370 euro (Met korting op Agradi) die 1 seizoen gebruikt zijn verkopen aan een bekende. Omdat het om een bekende gaat wil ik niet de hoofdprijs vragen, maar anderzijds gaat het om iets met een behoorlijke nieuwwaarde.
Wat zouden jullie hiervoor vragen?

Edit: de deken en hals zijn gewassen met Bucas wash
Laatst bijgewerkt door Dinniej op 13-09-21 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Berichten: 4722
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:10

Ik zou tweedehands nooit zo veel voor een deken willen geven. Garantie tot aan de deur. Voor hetzelfde geld zit er ergens een gat/gaatje of iets anders waardoor de deken niet meer waterdicht is. Een niet waterdichte deken is natuurlijk niet zo veel meer waard.
Of lekt de deken na 3 maanden alsnog. Garantie is er niet en dat zou voor mij behoorlijk de waarde drukken....

Toevoeging: Ik zou ergens tussen de 100-150 maximaal geven. En dan echt alleen als ik weet hoe er met de deken omgegaan is en hoe deze gewassen/behandeld is.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:18

Mahh.. op Bucas dekens zit er 3 jaar fabrieksgarantie, dus als de dekens volgens voorschrift met bucas wash gewassen zijn, dan heb je die garantie nog steeds. Zeker als de bekende de garantie nog gewoon via jou kan regelen. Het gaat denk ik om de power turnout?
Hier heb ik al verschillende bucas smartex dekens 2e hands gekocht en nooit problemen mee gehad. Gemiddeld gaat hier een bucas deken tussen de 6 en 8 jaar mee en we gebruiken al zeker een jaar of 18 bucas dekens waar ook echt wel flink in gehangen werd door de paarden. Dus ik denk dat je er gerust een 250 voor kan vragen als deze nog volledig heel is.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Waarde tweedehands Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:24

Gebruikt 2e hands houdt ik maximaal 50% van de huidige nieuwprijs aan.

Dus stel de adviesprijs is €370. Is nu ergens in de aanbieding voor €300, dan zou ik er maximaal €150 voor geven. Zéker omdat het om een "kwetsbaar" product gaat: de kans dat er met het wassen/ drogen iets niet helemaal goed is gegaan en de deken niet 100% waterdicht meer is, is héél groot.

Sterker nog, met dit soort outdoor materialen, heb je ALTIJD dat het na 1x wassen minder is dan nieuw uit de verpakking. ALTIJD, zelfs al zou je het door Bucas zélf professioneel laten reinigen.

Dus reken op een prijs tussen de €100 en €200

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Waarde tweedehands Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:08

Als een deken 2 dagen gebruikt is kan je er al niet mee dan de helft van het aankoopbedrag voor rekenen, laat staan een seizoen.

Als het aan een vriend is, rond de €100.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Waarde tweedehands Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:24

Tja net wat iemand er voor over hebt.
Ik heb een paar jaar terug voor een vriendin een partij dekens verkocht waaronder verschillende Bucas dekens (dit kon ze zelf niet nadat ze overal afstand van moest doen na overlijden paard(en)).
Dit waren de simpele varianten overigens.
Ik had de advertenties op bieden gezet, maar werden tussen de € 50-70 verkocht. Dekens waren ongewassen en niet schoon.

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Re: Waarde tweedehands Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-21 16:13

Bedankt voor de reacties!
Dat geeft me wel een goede indicatie. ^^

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waarde tweedehands Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:18

Ik ben zelf wat aan het kijken voor een bucas therapie deken.
Maar voor de helft nieuwwaarde heb ik ze toch nog niet zien staan.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:32

Ik zou zeker tussen de €150 en €180 gaan zitten. Afhankelijk van de staat.

Mijn bucas is al 3 seizoenen oud en komt elke jaar weer praktisch nieuw terug van de wasserette :+

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 16:34

DuoPenotti schreef:
Ik ben zelf wat aan het kijken voor een bucas therapie deken.
Maar voor de helft nieuwwaarde heb ik ze toch nog niet zien staan.


Nee klopt, voor bucas blijven de vaak wel de hoofdprijs vragen.
Ik heb hem uiteindelijk zelf maar gewoon nieuwe gekocht na 4 maanden langer sparen :+