Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

cognac of donkerbruin zadel op wit paard

 
Profiel   

na weken zoeken naar juiste zadel lijk ik de juiste te hebben gevonden. komende week hak ik de knoop door tussen een boomloze ghost of een boomzadel van ninon schutte.
Ik heb een wit/ schimmelkleur brede pony ( nou ja vaak ook zwart vh rollen :D ) en ik vind de lichtbruin/cognac kleur van ninon schutte erg mooi. Zeker als ik dat combineer met donkerbruin randjes of witte stiksels. Echter lees en hoor ik dat cognac kleurige zadels vaak wel lastig zijn in de zin dat t snel vlekken geeft van rijlaarzen/ chaps, het moeilijk is om een bijpassend hoofdstel en singel te vinden zijn en dat t verkleurd in de loop der jaren.
De donkerbruine versie van ninon schutte vind ik erg naar zwart neigen.. bij het ghost zadel kan ik zowat uit alle kleuren van de regenboog kiezen.
Momenteel heb ikeen lichte voorkeur voor het schutte zadel omdat het toch net even lekkerder zit. Ik wil nog even de voors en tegens tegen elkaar afwegen en dan de keuze maken.

nu mijn vraag:

Zijn er mensen met een wit paard met lichtbruin/cognac kleurige zadels en met donkerbruin kleurige zadels? wat is jullie ervaring en waarom heb je specifiek voor die kleur gekozen? hebben jullie foto s ervan?? ben heel erg benieuwd naar jullie combi's
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:16 



 
Profiel   

Ik heb geen schimmel, maar een vos. Ook geen cognac, maar bruin. Ikzelf vind het niet erg als er wat kleur verschillen komen. Het zadel mag van mij wat kleur betreft wat leven. Ik heb wat kleurverschillen en stoor mij daar totaal niet aan. Bij zwart vind ik juist dat zwart zwart moet zijn en gebruikerssporen krijg je bij alle zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:37 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Ik merk wel dat mijn cognac kleurige zadel eerder gebruiks-slijtage plekken geeft dan een zwart zadel. Ook is het lastig om precies dezelfde kleur cognac hoofdstel te vinden, er zijn zoveel tinten.

Ik vind het wel heel mooi staan op een schimmel. Maar heb nu een ander zadel in het zwart/bruin

Mijn cognac ghost van de foto staat wel te koop trouwens

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:10 



 
Profiel   

welk model/ type is het??

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 16:47 



 
Profiel   

[ img ]

Hier ook cognac ik vind de kleur heel chique en vandaar voor deze kleur gekozen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:46 



 
Profiel   

Ik zou je eerst goed laten informeren over boomloze zadels en kijken of dit op je paard kan. Mijn vorige merrie paste een boomloos zadel perfect op, maar na drie maanden rijden had ze rugklachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:47 



 
Profiel   

lnvdh schreef
welk model/ type is het??


Lipica, standaard maat

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:55 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn springset is donkerbruin, niet heel duidelijk op foto maar kon zo snel geen andere vinden :Y) gebruik deze op zowel schimmel, vos en zwart.
Recent weer een nieuw springzadel gekocht en die is natuurlijk ook weer donkerbruin :D
Dressuur heb ik verder in het zwart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:38 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Ik zou je eerst goed laten informeren over boomloze zadels en kijken of dit op je paard kan. Mijn vorige merrie paste een boomloos zadel perfect op, maar na drie maanden rijden had ze rugklachten.



ik heb een boomloos zadelpasser laten komen hiervoor en veel merken en soorten vielen af. Momenteel neig ik naar de schutte zadel omdat ik er stabieler in zit en hierdoor mijn paard minder belemmer. maar ook een boomzadel kan niet goed zijn... goed je paard in de gaten houden boom of boomloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 00:29 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn ene paard donkerbruin met zwart, voor mijn andere had ik cognac met donker bruin. Nu heb ik tabaco met zwart.

[ img ]


[ img ]

Die van mijn andere paard heb ik alleen bij kunstlicht. Kan daar wel een beter van maken.

Ik heb graag een twee kleurig zadel om te zorgen dat het idd matched met een hoofdstel. Dus nu hebben beide paarden een zwart hoofdstel. Maar hiervoor had ik een donkerbruine. Ook makkelijker met het kopen van een singel.

Uiteindelijk vond ik het cognac minder mooi passen bij m'n paard dan het donkere meer rodere. Vooral omdat ze net als mijn andere paard nu ook vlekjes krijgt. Ik heb het idee dat bruine zadels altijd wel iets in kleur gaan veranderen. Maar ik heb mer er nooit aan gestoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 02:40 



 

Ik zit tussen cognac en donkerbruin in, heb een rodige set op mijn schimmel. [ img ]
[ img ]

Ik vind de vlekken niet storend, de plekken waar mijn benen liggen worden idd donkerder op zowel zadel als laarzen maar daar liggeb mijn benen dus dat zie je niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 03:51 



 
Profiel   

Cognac is mooi maar slijt veel sneller en het is lastig om passende spullen te vinden, donkerbruin is wel veel makkelijker, ook met cap en laarzen. ik heb combi zwart en cognac op een bruine, maar wat wijken de cognac kleuren per merk af en zoek maar eens bv een martingaal in die kleur. ( Ik ben uiteindelijk zelf met cognac verf aan de slag gegaan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:24 



 
Profiel   

Mooie combi s. Ja ik denk dat ik toch maar voor donker bruin ga dan mss met
Cognac accenten. De bruine zadels van Schutte die ik live heb gezien vind ik tegen zwart aan zo donker maar goed een ander merk ga ik ook niet aan beginnen blij dat ik iets heb gevonden waar ik lekker in zit en op mijn paard past

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:32 



 
Profiel   

Bij Ninon kan je ook donkerbruin en cognac combineren in een een zadel. Mijn vorige zadel was in die uitvoering. Ze staan op haar site en mijn oude zadel staat op de site van Kiki van Oosterzee.

Bij mijn nieuwe paard heb ik er niet meer voor gekozen. Cognac is leuk maar vlekken zie je sneller en krijg je er lastig uit. Daarnaast is donkerbruin makkelijker combineren met hoofdstellen en ander tuig, wat al erg lastig is met donkerbruin. Het is nog veel lastiger met cognac.
Even beugelriemen vervangen en naar de paardenwinkel lopen is er niet bij. Zelfs met de EJ om de hoek.

Ik heb gekozen voor witte weltlijn en dat is qua accent prima. Door gebruik is hij nu off white en dat past heel mooi bij het zadel.
En alhoewel hij vrij donker is ( maar dat zijn zadels van andere merken ook zie ik in de praktijk) zie je wel dat het bruin is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:02 



 
Profiel   

Cognac leer krijgt idd sneller vlekken en vegen maar daardoor leeft het wel veel meer. Ik heb al jaren cognac, nu een nieuwer zadel maar mijn vorige was een wat ouder, doorgeleefder exemplaar. Wel mooi vond ik zelf. Overigens niet op een schimmel maar wel op een vos.

[ img ]

& mijn nieuwe zadel. De eerste vegen van mijn rijlaarzen deden inderdaad wel een beetje zeer... maar het hoort erbij :) nu heeft dit zadel ook wel apart leer, een soort nubuck. Het blijft verder wel mooi. Bijpassende hoofdstellen heb ik in zowel de donkere als lichtere kleur prima kunnen vinden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:48 



 
Profiel   

Mijn dressuurzadel is donkerbruin. Is een ‘Ross’ zadel. Ik vind bruin op schimmel prachtig, dus ik wilde per se een bruin dressuurzadel hebben.
[ img ]

Voor het springen heb ik een cognac kleurig zadel. Niet heel bewust voor gekozen maar wel heel blij mee. Het is een Passier Eventing
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 08:33 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Bij Ninon kan je ook donkerbruin en cognac combineren in een een zadel. Mijn vorige zadel was in die uitvoering. Ze staan op haar site en mijn oude zadel staat op de site van Kiki van Oosterzee.

Bij mijn nieuwe paard heb ik er niet meer voor gekozen. Cognac is leuk maar vlekken zie je sneller en krijg je er lastig uit. Daarnaast is donkerbruin makkelijker combineren met hoofdstellen en ander tuig, wat al erg lastig is met donkerbruin. Het is nog veel lastiger met cognac.
Even beugelriemen vervangen en naar de paardenwinkel lopen is er niet bij. Zelfs met de EJ om de hoek.

Ik heb gekozen voor witte weltlijn en dat is qua accent prima. Door gebruik is hij nu off white en dat past heel mooi bij het zadel.
En alhoewel hij vrij donker is ( maar dat zijn zadels van andere merken ook zie ik in de praktijk) zie je wel dat het bruin is.


heb je hier foto van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:34 



 
Profiel   

lideli schreef
Mijn dressuurzadel is donkerbruin. Is een ‘Ross’ zadel. Ik vind bruin op schimmel prachtig, dus ik wilde per se een bruin dressuurzadel hebben.
[ [url=m/xZeupp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor het springen heb ik een cognac kleurig zadel. Niet heel bewust voor gekozen maar wel heel blij mee. Het is een Passier Eventing
[ [url=m/7xKo0d.jpg]Afbeelding[/url] ]


idd heel mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:34 



 
Profiel   

Dit is mijn huidige zadel, een Schutte Legend met balanskussens en buffellederen zweetbladen. Doordat het andere leer iets lichter is zie je wel kleurverschil, maar ik vind dat wel mooi.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 18:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen