Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Myler bit reactie paard

 
Profiel   

Hier ook problemen met Myler bitten. Ik heb zowel level 1 als 2 geprobeerd, maar ik kreeg een stug paard dat zelfs zijn hoofd scheef ging houden.
Ik reed daarvoor op een Billy Allen, die er weer in gedaan en de problemen verdwenen. De 2 werkte teveel op de lagen, dat vindt hij niet prettig. Maar geen idee waar het probleem met de level 1 in zat. Ik heb het bij de Billy Allen gehouden :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:24 



 
Profiel   

Misschien een rare vraag, maar zou ik meer duidelijkheid krijgen als ik haar aan de dubbele lijnen zou zetten?
Dan voel ik wel in elke hand wat voor druk ik krijg, of juist niet.
Wat denken jullie? Of echt alleen onder het zadel voelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:33 



 
Profiel   

Hier in het begin met mijn jonge merrie ook verschillende bitten geprobeerd en uiteindelijk gesetteld voor een dubbelgebroken bit zoals dat we bij de ruin gebruiken. Bij de andere kwam haar mond niet echt 'tot rust' en bleef ze zich wat verzetten, wij hebben toen ook wel zo'n twee weekjes geprobeerd kwestie van haar de mogelijkheid te geven van zich aan te passen. En idd, zowel longeren als rijden lijkt me het beste. Ik vond het bij het rijden duidelijker worden hoe ze er op reageerde omdat je het dan ook voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:36 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Hier ook problemen met Myler bitten. Ik heb zowel level 1 als 2 geprobeerd, maar ik kreeg een stug paard dat zelfs zijn hoofd scheef ging houden.
Ik reed daarvoor op een Billy Allen, die er weer in gedaan en de problemen verdwenen. De 2 werkte teveel op de lagen, dat vindt hij niet prettig. Maar geen idee waar het probleem met de level 1 in zat. Ik heb het bij de Billy Allen gehouden :D

welke heb je dan van billy allen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:13 



 
Profiel   

Het wisselt per dier ik had cpony 1 en die wilde nooit anders, maar cpony 2 werd er ook ongedurig van die vond het te dun en maar klieren met zijn mond en tong en hoofd, die loopt dus het beste op een dikker mondstuk een gewone bustrens en men bit bij het mennen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:26 



 
Profiel   

Die ik heb kan ik niet meer vinden. Geen idee of dat bit nog te koop is (met showringen).
Maar hij komt overeen met deze: https://www.cowgirlstore.nl/catalog/pro ... nederlands

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:26 



 
Profiel   

Ik rij zelf met een myler bit, mijn paard liep er vanaf dag 1 heel erg fijn mij!

Ik heb wel van anderen gehoord dat hun paard er heel heftig op reageerde. Volgens mij is het echt heel paard afhankelijk, sommigen paarden vinden het heel fijn, anderen juist helemaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:31 



 
Profiel   

Vandaag aan de dubbele lijnen gelongeerd lijkt toch best beter te gaan. Ze liep in ieder geval normaal, zonder gekke rare dingen te doen. Merkte wel dat ze nog wat zoekende was. Misschien gaat het gewoon wel goed komen. Van het weekend er maar eens mee rijden. Wat ik eigenlijk wel verschrikkelijk vind zijn de grote ringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 21:37 



 
Profiel   

Ja, die grote ringen komen uit de western. Daar is dat normaal. Ik weet niet welke je nu hebt maar Myler heeft ook wel eggbutt-ringen. Die tonen in engelse ogen wat normaler, maar ze zijn nog steeds vrij groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 16:59 



 
Profiel   

LindyH schreef
Ja, die grote ringen komen uit de western. Daar is dat normaal. Ik weet niet welke je nu hebt maar Myler heeft ook wel eggbutt-ringen. Die tonen in engelse ogen wat normaler, maar ze zijn nog steeds vrij groot.

Ja heb de bustrens uitvoering maar die zijn ook groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 17:19 



 
Profiel   

Gister met het bitje gereden, niet voorwaarts te krijgen en zelfs kreupel op de voorbenen. Denk dat het dit echt niet gaat worden. Jammer want ik kan me wel vinden in het principe van Myler

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:10 



 
Profiel   

Feike2502 schreef
Gister met het bitje gereden, niet voorwaarts te krijgen en zelfs kreupel op de voorbenen. Denk dat het dit echt niet gaat worden. Jammer want ik kan me wel vinden in het principe van Myler


Je paard blijkbaar niet. De verhalen of idealen kunnen nog zo mooi zijn maar als mijn paard het niks vindt dan is dat het gene dat telt. :j Jammmer maar helaas :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:24 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Feike2502 schreef
Gister met het bitje gereden, niet voorwaarts te krijgen en zelfs kreupel op de voorbenen. Denk dat het dit echt niet gaat worden. Jammer want ik kan me wel vinden in het principe van Myler


Je paard blijkbaar niet. De verhalen of idealen kunnen nog zo mooi zijn maar als mijn paard het niks vindt dan is dat het gene dat telt. :j Jammmer maar helaas :)


nee klopt mijn andere hangt er ook alweer in
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen