Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Rijlaars smalle kuit

 
Profiel   

Ik ben opzoek naar leren rijlaarzen, voor een hele smalle kuit. Rond de 31. Maar dat blijft moeilijk met schoenmaat 38/39. Met mijn petries, die iets te wijd zijn, heb ik altijd blaren.
Heeft iemand De tip?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:26 



 
Profiel   

Petrie heeft jouw maat gewoon, oa maat LS heeft kuitwijdte 31 bij een 38/39/40 schoenmaat:
https://www.dekroo.nl/corporate/maattab ... ijlaarzen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 22:43 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Petrie heeft jouw maat gewoon, oa maat LS heeft kuitwijdte 31 bij een 38/39/40 schoenmaat:
https://www.dekroo.nl/corporate/maattab ... ijlaarzen/


Ik heb petried met de smalste kuitmaat, 32. Deze zijn net te wijd en krijg ik blaren van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:36 



 
Profiel   

Deniro heeft kuitmaat xxs en xxxs. Plus van Deniro’s krijg je nooit blaren. Veel soepeler dan petrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:39 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Deniro heeft kuitmaat xxs en xxxs. Plus van Deniro’s krijg je nooit blaren. Veel soepeler dan petrie.


Alleen zijn ze best prijzig, heb je zelf deniro? Ben erg benieuwd naar de laarzen. De maten lijken goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:45 



 
Profiel   

Ik kan de DeNiro tricolore van harte aanraden!
Én passend bij smalle kuiten én als je de ruwere versie leer neemt prima betaalbaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 01:39 



 
Profiel   

zodiacje schreef
Ik kan de DeNiro tricolore van harte aanraden!
Én passend bij smalle kuiten én als je de ruwere versie leer neemt prima betaalbaar


Heb ik idd naar gekeken, maar vind de nieuwe versie niet zo mooi meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:29 



 
Profiel   

Maar waar krijg je dan blaren?

En is de schoen te wijd of de schacht?

Als de schoen te wijd is zou je er een zooltje in kunnen doen.

Hoe doe je dat met gewone schoenen kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:37 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Maar waar krijg je dan blaren?

En is de schoen te wijd of de schacht?

Als de schoen te wijd is zou je er een zooltje in kunnen doen.

Hoe doe je dat met gewone schoenen kopen?


De schacht is net te wijd, ik heb altijd blaren op mijn hak, aan de binnenkant.
Met gewone schoenen is er niks aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:46 



 
Profiel   

sophieex schreef
Hannanas schreef
Petrie heeft jouw maat gewoon, oa maat LS heeft kuitwijdte 31 bij een 38/39/40 schoenmaat:
https://www.dekroo.nl/corporate/maattab ... ijlaarzen/


Ik heb petried met de smalste kuitmaat, 32. Deze zijn net te wijd en krijg ik blaren van.


Dan heb je niet het goede model.
Ik zou een Petrie Riva/Luca proberen in maat LS. Dit model is zeer slank gesneden, smalle enkel. Plus dan heb je kuitmaat 31 ipv 32 wat je nu hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:04 



 
Profiel   

Ik heb Parlanti laarzen. Echt super smal en zacht leer. Kuitmaten beginnen bij 30. Zelf geen last gehad van blaren die ik bij DeNiro wel kreeg. En het fijne, ze zijn bijvoorbeeld bij Emmers ruitershop gewoon op voorraad. Dus hoef je niet 10 weken te wachten zoals bij DeNiro vaak wel het geval is. Echter zit er aan Parlanti's wel een hoger prijskaartje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:37 



 
Profiel   

thijsseninge schreef
Ik heb Parlanti laarzen. Echt super smal en zacht leer. Kuitmaten beginnen bij 30. Zelf geen last gehad van blaren die ik bij DeNiro wel kreeg. En het fijne, ze zijn bijvoorbeeld bij Emmers ruitershop gewoon op voorraad. Dus hoef je niet 10 weken te wachten zoals bij DeNiro vaak wel het geval is. Echter zit er aan Parlanti's wel een hoger prijskaartje.


Zijn die in nederland te passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:49 



 
Profiel   

sophieex schreef
zodiacje schreef
Ik kan de DeNiro tricolore van harte aanraden!
Én passend bij smalle kuiten én als je de ruwere versie leer neemt prima betaalbaar


Heb ik idd naar gekeken, maar vind de nieuwe versie niet zo mooi meer.


Bedoel je die met quick leder? Ze hebben Tricolore met Smooth leder, die vind ik persoonlijk ook mooier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:58 



 
Profiel   

Ik heb ook smalle kuiten en heb DeNiro Ottaviano’s aan laten meten met een Italiaans geknepen enkel. Passen perfect! Ik zat nog in de maattabel zelfs, dus het hoefde geen volledig maatwerk te worden.
Kostte inderdaad wel wat, maar ze gaan ondertussen al 6 jaar mee en zien er nog tiptop uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:09 



 
Profiel   

Ik kwam bij Petrie juist uit op de Superior en Coventry als slank vallende laars. Ik heb mijn Superiors nog nagrnoeg ongebruikt in de kast staan. Kuitmaat 32, schoen 39,5 hoogte 47. Jammer dat het net niet jouw maten zijn anders had je ze evt over mogen nemen.

Als alternatief heb ik zelf de HKM La Valencia, in de kindermaat smal en hoog. Zijn wel softleren laarzen maar ik vind ze heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:37 



 
Profiel   

sophieex schreef
thijsseninge schreef
Ik heb Parlanti laarzen. Echt super smal en zacht leer. Kuitmaten beginnen bij 30. Zelf geen last gehad van blaren die ik bij DeNiro wel kreeg. En het fijne, ze zijn bijvoorbeeld bij Emmers ruitershop gewoon op voorraad. Dus hoef je niet 10 weken te wachten zoals bij DeNiro vaak wel het geval is. Echter zit er aan Parlanti's wel een hoger prijskaartje.


Zijn die in nederland te passen?


Ik heb ze bij Emmers ruitershop in Kronenberg (Limburg) laten aanmeten. Fijne service, mijn maat hadden ze niet in de winkel dus die hebben ze over laten komen vanuit hun winkel in België. Volgende dag kon ik ze al ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:32 



 
Profiel   

:) Bij mij paste de Petri Melbourne junior zo goed, dat ik een 2e paar voor concours erbij genomen heb :-) kuitmaat 33, voet 39
sorry, zie net, dat bij jou 32 te wijd is

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:07 



 
Profiel   

NelvR schreef
:) Bij mij paste de Petri Melbourne junior zo goed, dat ik een 2e paar voor concours erbij genomen heb :-) kuitmaat 33, voet 39
sorry, zie net, dat bij jou 32 te wijd is


Die heb ik, maar mega veel blaren van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 12:31 



 
Profiel   

Dat is niet fijn!
Zo zie je maar, iedereen is verschillend.
Succes met de zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:05 



 
Profiel   

Ik zou toch echt dus die Riva/Luca eens gaan passen. Dat model zit smaller om de wreef/enkel dan de Melbourne. (Plus je hebt die naad niet bij de enkel)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen