Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een nieuw zadel... Ik krijg nu al jeuk

 
Profiel   

Ik moet aan een ander zadel voor mijn spaanse kleuter van vijf. Het zadel wat ik nu gebruik is in bruikleen en dat houd een keer op. Maar ik heb dus geen haast.
Aangezien ik de ballen verstand heb van pasvormen bij zadels wil ik dus een "zadelboer" laten komen. Probleem is alleen dat dat makkelijk gezegd is. Na reeksen mailtjes eindelijk een afspraak maar op het afgesproken tijdstip komt er niemand... Een dag later pas een mailtje, tja het regende..
Andere "zadelboer" heeft nog steeds een voicemail bericht dat ze half september terug zullen zijn van vakantie. Op mails en apjes wordt niet gereageerd. En dit zijn nog maar twee voorbeelden.
WAT IS DIT TOCH??
Is het daar zo druk, heeft men maling aan service en klantenbinding?
Wat is nou de beste manier dit te benaderen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:29 



 
Profiel   

Ik denk dat je net ook een beetje banketstaaf in de vakantie periode zit. Alsnog vervelend dat mensen niet reageren. In welke omgeving zoek je een zadelmaker? Weet je al naar wat voor zadel je opzoek bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:31 



 
Profiel   

Als het zadel dat je nu in bruikleen hebt, goed past, kan je dan niet gewoon hetzelfde zadel tweedehands zoeken? Dan moet je het waarschijnlijk wel nog wat laten aanpassen aan je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:36 



 
Profiel   

Dat klopt Goldyc. Maar dan moet er wel eerst iemand komen.
Maar ben ik nu de enige die te maken heeft met zadelpasserschaarste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:41 



 
Profiel   

Wat is jouw definitie van "zadelboer"? Klinkt voor mij namelijk als iemand met heel veel tweedehands zadels, maar die ook vooral probeert die zadels heel snel weer kwijt te zijn, passend of niet. Wat tweedehands verdient zo weinig, dat je het moet hebben op kwantiteit ipv kwaliteit. Ik zou daar dus heel ver bij uit de buurt blijven.

Heb je geen vrienden of stalgenoten die een goede ervaring hebben met iemand in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:44 



 
Profiel   

Ik ben wel gewend dat het even duurt. Maar mijn 'zadelboer' heeft het meestal erg druk. Dat vind ik wel prima, liever zo dan iemand die direct morgen kan komen :o ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 00:04 



 
Profiel   

Goede zadelmakers hebben een forse wachtlijst over het algemeen. Degene die snel tijd hebben heb ik al snel twijfels bij. Enkele weken tot maanden wachten is niet perse vreemd.
Wel vervelend dat ze niet reageren. Geen stalgenootjes of mensen in je omgeving met advies voor een goede?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 01:49 



 
Profiel   

Ik herken het ook zeker! Vroeger maakte ik gewoon een afspraak bij CountryMill. Dat duurde ook maanden voordat ik terecht kon, maar het was één telefoontje, datum in de agenda zetten en geduld hebben. Nu heb ik ook zo’n Spaans geval waar Engelse zadels gewoon niet lekker op liggen, dus ik moest wat anders. En dan merk je inderdaad dat het bij kleine ondernemers gewoon lastig is om tot een goede afspraak te komen. Gelukkig ben ik extreem flexibel in mijn tijd en is het daarom gelukt om een zadel bij Pura Nobleza aan te schaffen, maar jeetje wat een gedoe was dat. Ik zie het ook echt niet als onwil ofzo en ik snap ook wat de voordelen zijn van zo’n éénpitter met pure passie voor het vak. Maar afspraak-wise geef ik dan toch de voorkeur aan een wat onpersoonlijker, maar meer geoliede organisatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 07:09 



 
Profiel   

Welke omgeving zit je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 07:56 



 
Profiel   

Ik vind dat lange wachten toch wel bijzonder hoor. Wij hebben iemand die wij zelf heel goed vinden (inmiddels meer dan 10 jaar dezelfde die komt, werkt ook nauw samen met een DA praktijk) en hij heeft altijd snel tijd. En hier in de buurt is een ruitersportzaak die Wintec en Bates verkoopt, en ook altijd op korte termijn kunnen plannen. Weet dus niet in welke regio je zit, maar ik kan je er zo al 2 aanraden bij wie je snel terecht kan. Kundige mensen, die de tijd nemen en weten waar ze het over hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 09:04 



 
Profiel   

Plukje schreef
Ik herken het ook zeker! Vroeger maakte ik gewoon een afspraak bij CountryMill. Dat duurde ook maanden voordat ik terecht kon, maar het was één telefoontje, datum in de agenda zetten en geduld hebben. Nu heb ik ook zo’n Spaans geval waar Engelse zadels gewoon niet lekker op liggen, dus ik moest wat anders. En dan merk je inderdaad dat het bij kleine ondernemers gewoon lastig is om tot een goede afspraak te komen. Gelukkig ben ik extreem flexibel in mijn tijd en is het daarom gelukt om een zadel bij Pura Nobleza aan te schaffen, maar jeetje wat een gedoe was dat. Ik zie het ook echt niet als onwil ofzo en ik snap ook wat de voordelen zijn van zo’n éénpitter met pure passie voor het vak. Maar afspraak-wise geef ik dan toch de voorkeur aan een wat onpersoonlijker, maar meer geoliede organisatie.


Ik wilde Pura Nobleza aanraden, juist om de snelheid (gelijk een mail terug en een week later hadden kwam ze al langs). Maar dan praten we over anderhalf jaar geleden. Misschien heeft het reclame maken gewerkt :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 10:48 



 
Profiel   

Lipydo schreef
Ik wilde Pura Nobleza aanraden, juist om de snelheid (gelijk een mail terug en een week later hadden kwam ze al langs). Maar dan praten we over anderhalf jaar geleden. Misschien heeft het reclame maken gewerkt :P

Ze reageert zeker snel! En waarschijnlijk had ik net pech dat ze (door zeer goede reden) veel afspraken moest afzeggen en voordat ze daarna alle routes weer een beetje logisch had ingedeeld waren we echt wel een flinke tijd verder. Dan moet je je daarna wel echt kunnen conformeren aan haar route, wat natuurlijk super logisch is, maar het vraagt wel een flinke mate van flexibiliteit. Vervolgens moest ze nog een keer langskomen omdat het zadel wat voor mij geschikt was niet mee was. En daarna moest ze nog een keer langskomen, omdat ze de aanpassingen die het zadel nodig had om op mijn paard te passen niet zelf kon uitvoeren. Daarna wilde ze de afspraak last minute verplaatsen vanwege de warmte, maar dat zag ik niet zitten. Het fijne is dat ze inderdaad snel reageert en ook op redelijk korte termijn beschikbaar is, maar het moet allemaal maar wel precies passen. Ze gaf bij mij vaak ook heel kort van te voren aan dat ze met enkele dagen al kon komen. Heel fijn dat ik mijn werkagenda zo snel kon leegvegen, anders was het een moeizaam traject geworden.
Al met al ben ik wel onwijs blij met haar als zadelmaker en met mijn fantastische zadel. Maar de frustratie om een afspraak met een zadelmaker te maken van TO herken ik dus zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 11:01 



 
Profiel   

De levertijd van nieuwe zadels is op dit moment ook heel erg lang; ik weet niet of dat komt omdat je op van alles en nog wat heel lang moet wachten de laatste tijd, maar hier op stal moest iemand 4 maand wachten op haar nieuwe Stübben ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:17 



 
Profiel   

Kendra schreef
De levertijd van nieuwe zadels is op dit moment ook heel erg lang; ik weet niet of dat komt omdat je op van alles en nog wat heel lang moet wachten de laatste tijd, maar hier op stal moest iemand 4 maand wachten op haar nieuwe Stübben ....


Ik heb inderdaad ook 3 maanden moeten wachten op mijn nieuwe startrekk. Nu is deze wel naar mijn wens gemaakt maar toch. Overal zit wel een lange levertijd op lijkt het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:20 



 
Profiel   

Wij moesten vorige herfst al maanden wachten op een nieuwe Wintec vzh.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen