Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Goed passend hoofdstel, klein hoofd brede kaak

 
Profiel   

Tot op heden heb ik nog niet echt wat kunnen vinden dus heb jullie hulp nodig.

Ben op zoek naar een goede kwaliteit hoofdstel voor paard met een brede kaak maar verder klein hoofdje, heb nu een simpel dubbele neusriem erom gehad maar ben bang dat die over z'n mini oren er af valt.


Om even een idee te krijgen:


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:32 



 
Profiel   

Ik heb een full size gekocht en de bakstukken en neusriem (stuk over oren) laten inkorten. Mijn paard had qua lengte van het hoofd een cob size nodig en qua breedte een full size. Zoals ik het nu heb is het perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:34 



 
Profiel   

Mijn vorige paard had een beetje hetzelfde hoofd en voor hem had ik altijd een full hoofdstel met cob bakstukken, dat paste altijd mooi. In neus en frontriem had hij echt full nodig maar qua lengte dus cob.

Er zijn tegenwoordig meerdere merken waarbij je onderdelen los kunt kopen in verschillende maten.

Edit: Merken: Eric Thomas, schockemohle, bridle to fit zijn een paar voorbeelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 16:51 



 
Profiel   

Mijn paard heeft ook een vrij kort hoofd met breede kaak.
Ik heb een hoofdstel van Premiera van HypoStore

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:06 



 
Profiel   

Herkenbaar.
Gewone full past hier wel.
Maar de neusriem vaak niet.
Daarom koop ik alleen maar aansnoer neusriemen. En bij het kinstuk koop ik een losse kon riem die langer is.
En dan past het vaak wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:10 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat hoofdstellen in maat ‘volbloed’ goed gaan op dit type hoofd. Duitse merken hebben dit vaak. Lijkt anders in de verhoudingen dan ‘cob’.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:55 



 
Profiel   

Plukje manen mee vlechten en dan blijft t wel redelijk goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 21:57 



 
Profiel   

Ik heb bij mijn quarter een micklem bridle maat cob. Had het geluk dat iemand die ik kende er een had, en die mocht ik proberen of die paste. Daarna heb ik er zelf een gekocht en ben er super blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:26 



 
Profiel   

Ik had altijd rondgenaaide hoofdstellen waarvan de frontriem alles bij elkaar houdt. Dan kun je bijv cob bakstukken nemen met een full neusriem

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:31 



 
Profiel   

D_akota schreef
Ik heb bij mijn quarter een micklem bridle maat cob. Had het geluk dat iemand die ik kende er een had, en die mocht ik proberen of die paste. Daarna heb ik er zelf een gekocht en ben er super blij mee.


Die past hier bij mijn paard met grove kaken maar klein hoofd juist niet mooi. Heb er een full frontriem op moeten zetten om de keelriem dicht te kunnen krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen