Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, verkeerd zadel gekocht bij zadelmaker...

 
Profiel   

Ideale uitkomst is als de zadelmaker wordt aangesproken door de VZTD, het zadel moet terugnemen tegen aankoop- of andere goede prijs en van de VZTD een verbod krijgt dit zadel nog te verkopen. Dan ligt de pijn bij de juiste persoon ipv bij TS.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:45 



 
Profiel   

StalDiefdijk schreef
Ideale uitkomst is als de zadelmaker wordt aangesproken door de VZTD, het zadel moet terugnemen tegen aankoop- of andere goede prijs en van de VZTD een verbod krijgt dit zadel nog te verkopen. Dan ligt de pijn bij de juiste persoon ipv bij TS.


Precies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:46 



 
Profiel   

Euh 25 jaar geleden hadden we deze zadels nog, maar wel gewoon met zadeldoeken hoor. Dekens lijkt me echt van veel langer geleden. En ja ik heb toen leren opzadelen en daar is weinig aan veranderd. Ook toen was er al kennis ( en stonden ‘mijn manegepaarden’ veel buiten, was over de rug en van achter naar voor rijden de basis en werd tuig goed gecontroleerd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 20:35 



 
Profiel   

Dertig haar geleden... Dekjes, maar die heette toen sjabrak en die waren van dik wolvilt. Dus toch niet helemaal hetzelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:55 



 
Profiel   

Ik ben 42 nu. Als kind had ik een schapenwollen dekje onder mijn zadel. Ook zadelvormig en een sjabrak van de ponyclub en een witte voor de wedstrijd. In mijn tiener jaren had ik alle kleuren dekje van de regenboog met bijpassende bandages. Dekens onder het zadel ken ik enkel van maneges.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:25 



 
Profiel   

Ik ben 37 en ik ken alleen normale zadeldoeken … geen dekens of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:59 



 
Profiel   

Ik scroll al even door dit topic heen...

Maar TS, ik verbaas me dat je dit zadel überhaupt ooit gekocht hebt en dan ook nog voor dat geld. Echt waar, die zadelverkoper heeft jou wel.heel makkelijk een oor aan kunnen nadien. Wat was jij naïef.

Een dergelijk zadel is anno 2021 niet erg gewild en zal je particulier waarschijnlijk niet meer kunnen verkopen. Zeker niet voor geld zoals je aankoopprijs.

Slik je verlies, ruil het in op een ander zadel of hoop dat degene die het je verkocht heeft het voor een bedragje wil terugkopen.

En wees de volgende keer dat je iets koopt gewoon beter voorbereid en ingewijd. Deze miskoop had je niet gedaan als je iets beter je huiswerk vooraf had gedaan.

Speculaties over wat een ander met dit zadel zou doen... ach, moeten zij weten. Menig manegepaard loopt anno 2021 nog onder dergelijke zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 23:13 



 
Profiel   

Ik vind het zeker een grote plus als een eigenaar veel van zadels weet.
Aan de andere kant, als ik mijn zadel koop bij een zadelmaker met de benodigde diploma's, die aangesloten is bij de beroepsvereniging, mag je dan niet een bepaalde "kwaliteit" verwachten?

Bij 'normale' producten en diensten zou deze regel ook gelden, maar nu omdat het een zadel is niet?
Als ik een dierenarts laat komen verwacht ik dat deze een diagnose kan stellen, ik verwacht van mij hoefsmid dat hij weet hoe deze mijn paard hoort te bekappen of te beslaan.
Als ik een tweedehands product in de winkel koop(denk auto ook)verwacht ik toch niet dat ik zelf álles hoef te controleren aan die auto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:13 



 
Profiel   

Dees schreef
Ik scroll al even door dit topic heen...

Maar TS, ik verbaas me dat je dit zadel überhaupt ooit gekocht hebt en dan ook nog voor dat geld. Echt waar, die zadelverkoper heeft jou wel.heel makkelijk een oor aan kunnen nadien. Wat was jij naïef.

Een dergelijk zadel is anno 2021 niet erg gewild en zal je particulier waarschijnlijk niet meer kunnen verkopen. Zeker niet voor geld zoals je aankoopprijs.

Slik je verlies, ruil het in op een ander zadel of hoop dat degene die het je verkocht heeft het voor een bedragje wil terugkopen.

En wees de volgende keer dat je iets koopt gewoon beter voorbereid en ingewijd. Deze miskoop had je niet gedaan als je iets beter je huiswerk vooraf had gedaan.

Speculaties over wat een ander met dit zadel zou doen... ach, moeten zij weten. Menig manegepaard loopt anno 2021 nog onder dergelijke zadels.


Tja. Dat kun je vinden inderdaad. Mijn eerste eigen paard en eerste keer dat ik zulke dingen dus zelf met kopen en regelen. Ik wilde het goed regelen dus dacht: een erkende zadelmaker met diploma en goede recensies op internet kan mij vast een goed zadel verkopen. Helaas is blijkbaar niet iedereen te vertrouwen. Maar als je naar een dierenarts gaat vertrouw je toch ook dat die een goede diagnose stelt? En niet dat je dat zelf allemaal nog even moet gaan controleren of het wel klopt? Vind dat bij een zadelmaker niet anders. Deze man heeft misbruik gemaakt van mijn onwetendheid en is dus een pure oplichter. Ik vind mezelf niet naïef dat ik erop vertrouwde dat deze meneer mij goed kon helpen. Helaas ben ik er nu dus achter gekomen dat ik er volgende keer wel meer verstand van moet hebben. We doen helaas allemaal wel eens een miskoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:34 



 
Profiel   

Ik heb hier toch n paar vragen over de koop van het zadel ;
Ts: jij had toen dus recensies, enz over deze zadelpasser opgezocht.
En deze hebben jou laten beslissen om hem te laten komen.
Hoeveel zadels had ie erbij, hoe veel zadels hebben jullie geprobeerd, hoe was de conditie van jouw paard toen. Welke
uitleg heeft de zadelpasser jouw gegeven bij de verschillende zadels . Welk uitleg bij de Kiefer? Waarom juist deze zou passen.


En : wat is er voor het vervolg afgesproken?
Normaliter wordt ( tenminste hoort het zo te zijn) er een na- controle afgesproken binnen afzienbare tijd en ook een proeftijd .
Hoe was het hier ?

Dat Kieffer op de markt op zich nu niet veel opbrengt ok, en de de inzichten veranderen met de tijd, zoals ook de paarden ( kijk maar naar warmbloeden van 30 jaar geleden.

Kieffer was n ooit "het merk" en ik ken nog zat mensen, die er nu nog met de oude zadels rijden.

Waar ik wel tegen aan hik is dat deze zadeld ts wel degelijk voor de omgerekende niewprijs van toen is verkocht.
Dat vind ik wel kwalijk.

Voor de rest heb ik in de laaste 10 jaar nog eigenlijk geen zadelpasser/ verkoper mee gemaakt die NIET de verkoop en kunde van de vorige heeft afgebrand, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:00 



 
Profiel   

mrie schreef
Dertig haar geleden... Dekjes, maar die heette toen sjabrak en die waren van dik wolvilt. Dus toch niet helemaal hetzelfde

Nee, dat was nog eerder :)

[ img ]
Deze foto was 1996 met een Kieffer koof met smal tussen kanaal.
[ img ]
Dit was 1990
Hier ligt er een wollen dekje onder.
Maar had voor op wedstrijd een wit dekje met witte koorsingel.
Maar geen foto's van helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:01 



 
Profiel   

Ik blijf het ook altijd leuk vinden die oude(re) paarden foto's.
Weten jullie nog dat die wit/rode driehoek frontriemen 'in' waren :')
(sorry echt heel erg offtopic, maar daar moet ik altijd meteen aan denken bij oudere foto's).

Voor de TS, ik zou het bod accepteren, zoals ik al eerder schreef heb je helemaal gelijk.
Maar gelijk hebben en krijgen zijn bij zulke zaken twee verschillende dingen, vooral omdat je eerst zelf akkoord bent gegaan met de koop (ook al is het door gebrek aan kennis).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:04 



 
Profiel   

Ja dat vosje had die ook gehad, in het roze :D
Maar bij dit hoofdstel niet, was alles zwart. Ook de frontriem, was toen ook heel hip, juist niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:07 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
Ik heb hier toch n paar vragen over de koop van het zadel ;
Ts: jij had toen dus recensies, enz over deze zadelpasser opgezocht.
En deze hebben jou laten beslissen om hem te laten komen.
Hoeveel zadels had ie erbij, hoe veel zadels hebben jullie geprobeerd, hoe was de conditie van jouw paard toen. Welke
uitleg heeft de zadelpasser jouw gegeven bij de verschillende zadels . Welk uitleg bij de Kiefer? Waarom juist deze zou passen.


En : wat is er voor het vervolg afgesproken?
Normaliter wordt ( tenminste hoort het zo te zijn) er een na- controle afgesproken binnen afzienbare tijd en ook een proeftijd .
Hoe was het hier ?

Dat Kieffer op de markt op zich nu niet veel opbrengt ok, en de de inzichten veranderen met de tijd, zoals ook de paarden ( kijk maar naar warmbloeden van 30 jaar geleden.

Kieffer was n ooit "het merk" en ik ken nog zat mensen, die er nu nog met de oude zadels rijden.

Waar ik wel tegen aan hik is dat deze zadeld ts wel degelijk voor de omgerekende niewprijs van toen is verkocht.
Dat vind ik wel kwalijk.

Voor de rest heb ik in de laaste 10 jaar nog eigenlijk geen zadelpasser/ verkoper mee gemaakt die NIET de verkoop en kunde van de vorige heeft afgebrand, haha.


Hij kwam met een busje, geen idee hoeveel zadels daarin zaten. Van tevoren telefonisch besproken wat mijn budget is. Hij heeft eerst mijn paard helemaal opgemeten en daarna hebben we geloof ik 4 zadels mee gereden. Deze lag goed volgens hem. De conditie van mijn paard was goed. Alleen ze vond het in het begin heel lastig om haar hals wat te laten zakken (tuiger haha). Daarom heb ik destijds denk ik niet echt verschil gemerkt tussen de zadels.. want ze liep toch nog niet geweldig. Nu ze haar hals wel laat zakken, merk ik duidelijk verschil met een zadel met breder tussenkanaal. Ik heb verder eigenlijk totaal geen uitleg gekregen over de zadels bedenk ik me nu... wel gek eigenlijk. Had ik zelf ook naar moeten vragen natuurlijk. Maar toen niet echt bij stilgestaan.

Hij heeft het niet gehad over nacontrole of een proefperiode.

Ik heb een bericht op Instagram gestuurd naar KiefferGermany, en zelfs die zeiden dat het zadel me te duur verkocht is. Ik hoop ergens te kunnen vinden wat dit zadel vroeger precies heeft gekocht, zodat ik hem daarmee kan confronteren. Ga er vanmiddag heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:15 



 
Profiel   

Helaas betekend gecertificeerd niet perse dat ze goed zijn. Ik heb helaas ook meerdere keren knoeiwerk gezien van de zogenaamde gecertificeerde zadelpassers die ook bij deze vereniging aangesloten zitten
Ts uit welke omgeving kom je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:17 



 
Profiel   

LiannePuthzy schreef
Helaas betekend gecertificeerd niet perse dat ze goed zijn. Ik heb helaas ook meerdere keren knoeiwerk gezien van de zogenaamde gecertificeerde zadelpassers die ook bij deze vereniging aangesloten zitten
Ts uit welke omgeving kom je?


Echt belachelijk... uit Friesland

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:23 



 
Profiel   

Succes vanmiddag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:42 



 
Profiel   

Succes vanmiddag.

Misschien zou je eerst kunnen doen alsof je niet weet hoe oud het zadel was.
Zeggen van het past niet meer, heb er 850 voor betaald, wat krijg ik terug 600 zou toch wel netjes zijn in 8 maanden }>

En dan kun je later nog zeggen dat je weet dat het zadel uit 92 komt en toen tussen de 12 en 1500 Gulden heeft gekost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:45 



 
Profiel   

wat vervelend, ik herken dit wel. ik had bij mijn eerste pony een wintec zadel aan laten meten, een nieuwe. Ik had bij de eerste dame geen goed gevoel en twijfelde enorm, ze deed geen echte research , gooide bij het paard zadels op de rug en haalde hand even onder het zweetblad heen en ze paste allemaal....daarom een andere laten komen die meette de pony helemaal op en kwam ook met een heel andere maat, en lang niet alle types paste op mijn paard. Aangezien ik bij haar een beter gevoel had heb ik bij haar een zadel besteld. heb er daarna nog een aantal maanden mee gereden en toen overleed mijn pony. Bij de nieuwe pony heb ik meteen een zadelpasser laten komen ( diegene van de wintec had geen tijd en een klantenstop) die de wintec al vrij snel goed keurde alleen een andere maat kopijzer en zo reed ik weken met dit zadel rond. toch merkte ik dat mijn paard vaak onrustig werd na langere ritten, schudden met het hoofd etc. gevoelig op de rug was die die niet echt, tandarts erbij, osteopaat etcetc. De twijfel sloeg weer toe.. ik had immers het zadel na laten kijken. Na verloop van tijd toch besloten een zadelpasser let aten komen waarvan ik wist dat ze goed was, ze had goede reviews maar lange wachttijden en wat bleek dit zadel was helemaal niet geschikt voor mijn paard,zijn rug was veel te hol voor dit type kussens en nadat ze uitleg gaf snapte ik wat ze bedoelde. Ik weer van slag. Uiteindelijk een nieuw zadel aan laten meten en deze drie dagen op proef mogen rijden en mijn paard was meteen veel rustiger, geen schudden met het hoofd meer. vanaf het begin meteen briesen en ontspannen etcetc.. Ik was er over uit. Mijn paard krijgt een nieuw zadel bij haar vandaan. Ik laat geen andere mensen meer naar mijn paard kijken dan zij, dan maar wat langer wachten.
Ik herken dus wat je zegt. Je gaat af op de zadelpasser, als die zegt dat t goed is dan geloof je dat..zeker bij een eerste paard.

Ik zou het verlies nemen. de oude zadelpasser het zadel terug laten nemen voor een x bedrag en bij de andere een knap zadel bestellen/kopen.. tweedehands krijg je er ws niks meer voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:02 



 
Profiel   

Lisaizo schreef
Hij kwam met een busje, geen idee hoeveel zadels daarin zaten. Van tevoren telefonisch besproken wat mijn budget is. Hij heeft eerst mijn paard helemaal opgemeten en daarna hebben we geloof ik 4 zadels mee gereden. Deze lag goed volgens hem. De conditie van mijn paard was goed. Alleen ze vond het in het begin heel lastig om haar hals wat te laten zakken (tuiger haha). Daarom heb ik destijds denk ik niet echt verschil gemerkt tussen de zadels.. want ze liep toch nog niet geweldig. Nu ze haar hals wel laat zakken, merk ik duidelijk verschil met een zadel met breder tussenkanaal. Ik heb verder eigenlijk totaal geen uitleg gekregen over de zadels bedenk ik me nu... wel gek eigenlijk. Had ik zelf ook naar moeten vragen natuurlijk. Maar toen niet echt bij stilgestaan.

Hij heeft het niet gehad over nacontrole of een proefperiode.

Ik heb een bericht op Instagram gestuurd naar KiefferGermany, en zelfs die zeiden dat het zadel me te duur verkocht is. Ik hoop ergens te kunnen vinden wat dit zadel vroeger precies heeft gekocht, zodat ik hem daarmee kan confronteren. Ga er vanmiddag heen.


Ok, bel of schrijf nog eens met Kieffer. Met de serienummer kunnen hun precies zien, welk model, wanneer gemaakt en verkoopprijs van toen.
Als hun jou de prijs doorgeven in Deutsche Mark dan even de koers van 2000/2001 opzoeken.
Bij guldens was het , als ik mij recht herinner 2,20371 gulden voor 1 Euro... kun je uitrekenen wat 850 euri zijn.

Verder : heb je een factuur ?
EN zijn AGBs ?

Voordat je hem ontmoet ook even kijken wat het consumentenrecht hierover zegt...

En dan succes


Edit : geen nacontrole is echt n slechte zaak...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:30 



 
Profiel   

TS, ik heb dit zadel nieuw gekocht in de tijd dat het ook nieuw op de markt was. Ik heb er toen 1850 gulden voor betaald. (heel lang voor gespaard toen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 08:35 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
Lisaizo schreef
Hij kwam met een busje, geen idee hoeveel zadels daarin zaten. Van tevoren telefonisch besproken wat mijn budget is. Hij heeft eerst mijn paard helemaal opgemeten en daarna hebben we geloof ik 4 zadels mee gereden. Deze lag goed volgens hem. De conditie van mijn paard was goed. Alleen ze vond het in het begin heel lastig om haar hals wat te laten zakken (tuiger haha). Daarom heb ik destijds denk ik niet echt verschil gemerkt tussen de zadels.. want ze liep toch nog niet geweldig. Nu ze haar hals wel laat zakken, merk ik duidelijk verschil met een zadel met breder tussenkanaal. Ik heb verder eigenlijk totaal geen uitleg gekregen over de zadels bedenk ik me nu... wel gek eigenlijk. Had ik zelf ook naar moeten vragen natuurlijk. Maar toen niet echt bij stilgestaan.

Hij heeft het niet gehad over nacontrole of een proefperiode.

Ik heb een bericht op Instagram gestuurd naar KiefferGermany, en zelfs die zeiden dat het zadel me te duur verkocht is. Ik hoop ergens te kunnen vinden wat dit zadel vroeger precies heeft gekocht, zodat ik hem daarmee kan confronteren. Ga er vanmiddag heen.


Ok, bel of schrijf nog eens met Kieffer. Met de serienummer kunnen hun precies zien, welk model, wanneer gemaakt en verkoopprijs van toen.
Als hun jou de prijs doorgeven in Deutsche Mark dan even de koers van 2000/2001 opzoeken.
Bij guldens was het , als ik mij recht herinner 2,20371 gulden voor 1 Euro... kun je uitrekenen wat 850 euri zijn.

Verder : heb je een factuur ?
EN zijn AGBs ?

Voordat je hem ontmoet ook even kijken wat het consumentenrecht hierover zegt...

En dan succes


Edit : geen nacontrole is echt n slechte zaak...


Heb het serienummer doorgeven aan Kieffer en het was 1500 DM. Omgerekend naar guldens in 1993 was dat 1339 gulden, wat neerkomt op 607 euro... Kieffer zelf zegt ook dat het teveel geld is geweest voor zo'n oud zadel. Dus daar ga ik hem straks wel mee confronteren. Ben benieuwd wat hij dan te zeggen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:15 



 
Profiel   

Update:

Ik heb het zadel teruggebracht en het is erg netjes opgelost door de zadelmaker. Ik heb er geld voor teruggekregen en zij gaan het tussenkanaal verbreden voordat ze het weer gaan verkopen. Want de zadelmaker was het wel ermee eens dat dat te smal was. De zaak is hiermee klaar :)


Laatst bijgewerkt door Lisaizo op 19-10-21 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:38 



 
Profiel   

Nou, dat is fijn. Eind goed, al goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:42 



 
Profiel   

Fijn dat je tevreden bent.

Of ik hen geloof is een tweede :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen