Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Springzadels, waar moet ik beginnen?

 
Profiel   

Aangezien je zelf geen duidelijke voorkeur hebt zou ik gewoon een zadelmaker laten komen die verschillende modellen heeft, maar in ieder geval wintec als je daar al tevreden over bent. Dan kun je uitproberen en vergelijken wat past voor je paard en goed voelt voor jou. Miscchien is wat je het fijnst vind dan net geen bruin zadel maar kan je dat zadel wel in het bruin bestellen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:05 



 
Profiel   

Kieffer's met rode logo's zijn niet meer hard. Dat was met die zwarte logo's. Die zijn zo oud dat je die niet meer moet willen.

Ik heb een Kieffer vending /Zürich gehad.
Zachter krijg je ze niet snel gevonden.

Dat was veelzijdig naar spring gericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:24 



 
Profiel   

Thanks! En uiteraard kunnen we zwarte zadels passen, haha. Dat is geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:30 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn jonkie ook een dressuurzadel en een springzadel. Dressuurzadel van Bates en de wintec 500 hart jump close contact. Ik vind het voor het geld echt een prima zadeltje! Licht gewicht, makkelijk in onderhoud en aan te passen en mocht die na een tijdje niet meer passen ook wel redelijk waardevast. Op mijn zadel zit een extra dikke wrong omdat je anders wel wat steun mist, zoals eerder in het topic benoemd is (voordeel aan wintec dat kan je dus ook allemaal aanpassen naar eigen wens). En ik heb lange leren singelstoten eraan zitten. Die kunstleren singelstoten trek je al snel kapot en zo kan er gewoon lekker makkelijk een dressuursingel aan. Zo hoefde ik geen extra springsingel aan te schaffen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:38 



 
Profiel   

Dan is dat denk ik toch wel een goede optie. Ook omdat het springzadel extra is (of ik moet opeens springruiter worden :P ).
Singelstoten is dan wel een goede tip.
De wrongen van de Jump zijn dus ook aanpasbaar net als de Dressuur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:41 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Dan is dat denk ik toch wel een goede optie. Ook omdat het springzadel extra is (of ik moet opeens springruiter worden :P ).
Singelstoten is dan wel een goede tip.
De wrongen van de Jump zijn dus ook aanpasbaar net als de Dressuur?


Ja zelfde princiepe met het klittenband. Zowel knie als kuitwrong kan je aanpassen.
Als je inderdaad fanatieke springer wordt kan je altijd nog overgaan op een duurder merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:23 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
AlwaysH schreef
Dan is dat denk ik toch wel een goede optie. Ook omdat het springzadel extra is (of ik moet opeens springruiter worden :P ).
Singelstoten is dan wel een goede tip.
De wrongen van de Jump zijn dus ook aanpasbaar net als de Dressuur?


Ja zelfde princiepe met het klittenband. Zowel knie als kuitwrong kan je aanpassen.
Als je inderdaad fanatieke springer wordt kan je altijd nog overgaan op een duurder merk.


Dat inderdaad. Wij hebben nu Wintec omdat paard in de groei is, maar wel met het idee dat er wellicht in de toekomst een wat luxer dressuurzadel komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:27 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Ik bedoel niet letterlijk gek doen, ik ben zo ongeveer de saaiste ruiter die je kan vinden. Maar wel een zadel waar je fijn mee kan springen, balken draven, etc.
Bedankt voor de tip! Maak je dan ook echt de keuze of je met spring of vzh rijdt nav wat je gaat doen?

Ik spring zelf niet, maar rijd wel op onze springpaarden - en dan leg ik er inderdaad een ander zadel op.
Onze stalruiters hebben het liefst platte close contact zadels, maar ik doe daar niet meer aan mee :-).
Met een goed veelzijdigheidszadel kun je alles, vroeger had iedereen er één. En daar deed je alles mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:25 



 
Profiel   

Ik zweer bij Prestige, zowel dressuur als springen. Zadelmaker kan die met een warmtelamp 1 boommaat smaller of wijder maken.
Heb ook echt een hele mooie bruine/tobacco kleur <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:50 



 
Profiel   

Ik heb prestige roma, heerlijk zadel en al jaren plezier van. Blijft zeker mooi als je hem goed onderhoudt! Kostte mij nieuw iets van 1300 euro volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:51 



 
Profiel   

19marjo90 schreef
Ik zweer bij Prestige, zowel dressuur als springen. Zadelmaker kan die met een warmtelamp 1 boommaat smaller of wijder maken.
Heb ook echt een hele mooie bruine/tobacco kleur <3

[ [url=m/Gex6FP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is inderdaad een beetje de kleur bruin die ik wil. Heel misschien een tint lichter maar dat zien we wel. :')

Thanks allen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 16:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen