Creatieve alternatieven voor een mestzak aan het lamoen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Creatieve alternatieven voor een mestzak aan het lamoen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 20:58

De titel zegt het al. Wie heeft een goedkopere creatief alternatief voor een mestzak aan de menwagen.

Gezien jelske zo een 7 keer per rit poept (geen idee waar die het vandaan haalt) en de buren narrig worden zoek ik een snelle goedkope oplossing. Want 42 euro voor een zakje vind ik eigenlijk een beetje belachelijk.

Dus kom maar op met de ideeën!

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Creatieve alternatieven voor een mestzak aan het lamoen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:08

€42 is toch niet zo absurd?
Alternatief is zelf iets maken van een bepaalde stof.

Maar dan zal je de materialen moeten aanschaffen en een naaimachine moeten hebben.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 21:15

Onali schreef:
€42 is toch niet zo absurd?
Alternatief is zelf iets maken van een bepaalde stof.

Maar dan zal je de materialen moeten aanschaffen en een naaimachine moeten hebben.


Je mag 'm ook wel sponsoren hoor als je het niet veel geld vind O:)


Maar anders hoor ik graag oplossingen.


Ik heb wel een oude regendeken liggen nog. Misschien kan ik daar wel wat mee.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Creatieve alternatieven voor een mestzak aan het lamoen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:19

Misschien de oorzaak opzoeken? Zo vaak mesten duidt vaak op stress. Mijn merrie poept ook heel veel als ze stress heeft namelijk. Laatste tijd vooral gefocust op ontspanning en dan houdt ze alles binnen :+

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 21:51

Kabayo schreef:
Misschien de oorzaak opzoeken? Zo vaak mesten duidt vaak op stress. Mijn merrie poept ook heel veel als ze stress heeft namelijk. Laatste tijd vooral gefocust op ontspanning en dan houdt ze alles binnen :+


Hij zal het best iets spannend vinden.... zolang staan we nog niet op deze stal en hij is jong.


Maar hij is ook wel een varkentje met een vlug metabolisme.

Veranderd helaas niks aan het feit dat ik nu zsm een oplossing moet hebben om boze buren te vermijden. Ik kan niet overal stoppen om mijn groom de mest op te laten ruimen.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:52

Mest mag overigens 24u liggen. (Ergens gelezen kan het even niet terug vinden)
Als je geen mestzak optie kan vinden. Is het geen optie om na de rit met een bezem en de auto (bijvoorbeeld) de route na te rijden en het in de berm te vegen?

Ik snap je probleem. Zelf ook gehad hier helaas. Zo snel mogelijk naar de berm sturen was hier tijdelijk een optie. Maar snap best dat je het niet altijd ziet aankomen

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 21:56

Kabayo schreef:
Mest mag overigens 24u liggen. (Ergens gelezen kan het even niet terug vinden)
Als je geen mestzak optie kan vinden. Is het geen optie om na de rit met een bezem en de auto (bijvoorbeeld) de route na te rijden en het in de berm te vegen?



Welke auto? :+ _O-

Ik heb wel een rijbewijs maar geen auto. Doe alles op de fiets hier int durp. En met de bus van de stalhouder kan ik niet overal komen sommige stukken zijn te smal of is de bus niet toegestaan := dan zit ik straks klem.

Edit : berm is ook geen optie dan lig ik in de sloot of beland in het prikkeldraad. This een rottige smalle weg. Waar heel krap aan net twee auto's kunnen passeren. Als ik een vrachtwagen tegen kom die bijv voer moet leveren o.i.d moet ik bij iemand het erf op sturen om 'm te laten passeren.
Laatst bijgewerkt door Absolem op 27-10-21 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 21:58

Ik denk dat er van een regendeken best wat te fabriceren is, je moet t wel ook goed en veilig vast kunnen zetten. En natuurlijk makkelijk legen/schoonmaken.

Of de tijd en het materiaal dat dat kost opweegt tegen de kosten van een mestzak valt te bezien, denk ik.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Creatieve alternatieven voor een mestzak aan het lamoen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:02

Ik heb er als het goed is nog 1 liggen die veeeeel te groot was voor aan mn HCAtje.
Wilde hem kleiner gaan maken maar ik men eigenlijk nooit meer.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 22:07

Ik zou gewoon een kopen voor een paar tientjes, maar lijkt me niet super moeilijk te maken met een regendeken (of van dat eh.. zeildoek?) en een naaimachine of een paar van die "rivets"... (metalen ringetjes, die kan je kopen incl. tang om ze erin te drukken)
Plaatjes genoeg te vinden van hoe het eruit moet komen te zien..

Afbeelding
Dan komt links het paard en rechts de kar, zeg maar.. Eigenlijk gewoon een grote envelop met een glijbaantje eraan haha :')