Vreemde mail epplejeck

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:24

Vrij logisch tegenwoordig.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:28

Sorry, maar gezien het vreselijk slechte taalgebruik zou ik dit niet serieus nemen. Betwijfel of dit echt van het bedrijf afkomstig is. Vind het daarnaast erg milieuonvriendelijk en ook wel een beetje bot.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:47

Hevonen schreef:
Sorry, maar gezien het vreselijk slechte taalgebruik zou ik dit niet serieus nemen. Betwijfel of dit echt van het bedrijf afkomstig is. Vind het daarnaast erg milieuonvriendelijk en ook wel een beetje bot.


Ik heb regelmatig contact gehad met EJ via e-mail/livechat en dit is wel het taalgebruik wat zij hanteren. Ik vind het soms ook iets té informeel, maar dat zijn keuzes die gemaakt worden intern, ga ik vanuit :Y)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:50

Bij agradi hebben ze dit beleid ook. :j
Dus ik sta er niet vreemd van te kijken dat dit bij EJ ook zo is.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:56

Ik heb dit met een bucasdeken gehad. Contact met Bucas was echt waardeloos, complimenten voor de ruitersportzaak die hun stinkende best hebben gedaan om de garantie voor elkaar te krijgen. Daarom zonder pijn die deken door geknipt, nooit geen bucas meer, al is het maar om de waardeloze communicatie!
Maar goed, het is een gewone gang van zaken om idd geen misbruik van garantie te maken.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:43

Sorry, maar dit vind ik dus niet kunnen, dit vernietigingsbeleid in tijden van klimaatcrisis. Als je een deftig bedrijf hebt, offreer dan op zijn minst herstelkosten aan of laat terugsturen en verkoop aan minderwaarde /doneer. En ja, ik weet dat dat een bedrijf meer kost dan vervanging, maar hey: de planeet is pas echt onbetaalbaar.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:48

Moest van Ps of sweden via ruitergoed een gloednieuw borsttuig vernietigen omdat er bovenlangs aan beide kanten dezelfde sluiting zat door een productie fout.
Heb er 3 weken tegenaan gehikt omdat ik het zó zonde vond.
Ze wilden m echter niet terug nemen omdat er dan alleen nog maar meer verzendkosten bij zouden komen om m alsnog te vernietigen. Pijn in mn hart maar ging wel om veel geld wat ik wel terug wilde

Texas02

Berichten: 4610
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:01

Ik vind dit helemaal niet zo raar hoor.. Ik had ook een neusriem van Agradi waar de na de eerste keer gebruiken al strass steentjes uit waren, deze moest ik ook doorknippen en een foto sturen om mijn geld terug te krijgen.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:08

Vreselijk, inderdaad iets dat in onze huidige maatschappij heel normaal lijkt. Als het tegen je waarden ingaat zou ik de deken eigenlijk gewoon even naar een kleermaker brengen om er een nieuw stevig stiksel aan te zetten, of als iemand anders in je omgeving handig is met dikkere stoffen naaien daar even langs. Kost je misschien twee tientjes(?), maar dat zou ik het persoonlijk wel waard vinden. Een verder prima deken weggooien is zo zonde van de grondstoffen, het milieu, de moeite die erin is gestoken, etc. etc.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:12

zodiacje schreef:
Moest van Ps of sweden via ruitergoed een gloednieuw borsttuig vernietigen omdat er bovenlangs aan beide kanten dezelfde sluiting zat door een productie fout.
Heb er 3 weken tegenaan gehikt omdat ik het zó zonde vond.
Ze wilden m echter niet terug nemen omdat er dan alleen nog maar meer verzendkosten bij zouden komen om m alsnog te vernietigen. Pijn in mn hart maar ging wel om veel geld wat ik wel terug wilde


Toch niet te verantwoorden dit. Naai er gewoon een nieuwe sluiting in, dat moet zo een bedrijf toch kunnen als het wil?
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 28-10-21 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:14

Texas02 schreef:
Ik vind dit helemaal niet zo raar hoor.. Ik had ook een neusriem van Agradi waar de na de eerste keer gebruiken al strass steentjes uit waren, deze moest ik ook doorknippen en een foto sturen om mijn geld terug te krijgen.


Hoezo niet raar? Omdat een bedrijf winstmaximalisatie voorop stelt ipv nieuwe stenen erin te kleven?

Ik stelde me er vroeger ook geen vragen bij, maar nu...

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:18

Jeetje...wat slecht zeg -O-

Ik snap het uit het punt van kosten / gedoe, en ook dat je niet wilt dat je een artikel vergoed en het artikel dan op 1 of andere manier nogmaals ter garantie aangeboden wordt, je wilt er gewoon vanaf zijn.

Maar ik zou iets dat prima gerepareerd kan worden, ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om te vernietigen zeg :n

Bij Barefoot geven we (na excuses voor de overlast) bijna altijd de klant 4 opties als er iets nog nieuws kapot is gegaan dat onder garantie valt:

1] artikel zelf laten repareren bij schoenmaker / zadelmaker / elders en bonnetje doormailen voor vergoeding
2] deel van de betaling terug, dus het artikel goedkoper krijgen
3] artikel terugsturen en geld terug
4] artikel terugsturen en vervangend artikel ontvangen

En het retour gekomen artikel bieden we dan gewoon aan voor een leuke prijs, er zijn zat handige mensen die dolblij zijn met een koopje en het dan zelf repareren en er soms meteen iets extra mooist van maken, heel leuk om te zien +:)+

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:21

pmarena schreef:
Jeetje...wat slecht zeg -O-

Ik snap het uit het punt van kosten / gedoe, en ook dat je niet wilt dat je een artikel vergoed en het artikel dan op 1 of andere manier nogmaals ter garantie aangeboden wordt, je wilt er gewoon vanaf zijn.

Maar ik zou iets dat prima gerepareerd kan worden, ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om te vernietigen zeg :n

Bij Barefoot geven we (na excuses voor de overlast) bijna altijd de klant 4 opties als er iets nog nieuws kapot is gegaan dat onder garantie valt:

1] artikel zelf laten repareren bij schoenmaker / zadelmaker / elders en bonnetje doormailen voor vergoeding
2] deel van de betaling terug, dus het artikel goedkoper krijgen
3] artikel terugsturen en geld terug
4] artikel terugsturen en vervangend artikel ontvangen

En het retour gekomen artikel bieden we dan gewoon aan voor een leuke prijs, er zijn zat handige mensen die dolblij zijn met een koopje en het dan zelf repareren en er soms meteen iets extra mooist van maken, heel leuk om te zien +:)+


Kijk es aan, een bedrijf met gezond verstand anno 2021! Ik neem aan dat jullie nu geen hordes klanten over de vloer krijgen om deze speciale regeling uit te melken?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:23

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik me soms juist wel eens bezwaard voel om als optie 1 de klant te vragen of die het zelf lokaal zou willen laten repareren, want dat kan best overkomen als "los het zelf maar op" en dat is wellicht niet wat mensen voor ogen hebben.

Maar ik moet zeggen dat daar 99 van de 100 keer toch best goed op gereageerd wordt +:)+

Zo vaak hebben we gelukkig geen garantie-aanvragen maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er ergens iets los gaat of er een stikseltje niet goed gegaan is. En dat zijn eenvoudige reparaties gelukkig.

Bij artikelen die al een poosje gebruikt zijn is het wel wat lastiger, want wat is nou gebruiksslijtage, wat is veroorzaakt door verkeerd gebruik / een ongelukje, enz. Daar krijg je natuurlijk af en toe wel een garantie-verzoek van iets dat er niet uitziet als iets dat onder garantie valt :o

En een artikel dat al goed gebruikt is, vervangen we ook niet zomaar voor iets nieuws want dat staat dan ook niet goed in verhouding. Dus dan gaan we sowieso voor reparatie :j

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:26

pmarena schreef:
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik me soms juist wel eens bezwaard voel om als optie 1 de klant te vragen of die het zelf lokaal zou willen laten repareren, want dat kan best overkomen als "los het zelf maar op" en dat is wellicht niet wat mensen voor ogen hebben.

Maar ik moet zeggen dat daar 99 van de 100 keer toch best goed op gereageerd wordt +:)+


Hangt er gewoon van af hoe je het inkleedt denk ik. Is sneller en zorgt voor geen onnodig verzendrisico ivm pakje kwijtraken.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:29

Precies! Als je dat erbij zegt dan snapt men wel dat het ook in eigen belang is :j

En eerlijk is eerlijk: we hebben hier ook geen interne reparatie-service ofzo, daarom bieden we artikelen met een foutje ook gewoon aan zoals ze zijn en vaak is er meer vraag dan aanbod voor zoiets want het is dan meestal snel verkocht aan 1 blijerd +:)+

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:52

Ik heb dit inderdaad ook moeten doen met een hooinet waar na 1 nacht al een gat in zat. Moest hem helemaal kapot knippen, daarna kreeg ik mijn geld terug gestort. Deels snap ik het, deels niet

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 23:53

Ik heb dit zelf op deze manier nog niet meegemaakt maar ik heb een tijdje bij Decathlon gewerkt en daar heb ik wel de schaar in gloed nieuwe tenten moeten steken. Echt verschrikkelijk.

Het beleid daar is dat de klant koning is. Was iemand lekker een week op vakantie geweest met een nieuwe tent, komt terug met het verhaal dat de stokken niet goed waren (kraakten bij inklappen, gewoon normaal, niks aan de hand met die stokken), krijgt geld terug en tent moet vernietigd worden want anders zou personeel hier misbruik van kunnen maken.

Inmiddels is het beleid trouwens anders, ze hebben de laatste jaren flink ingezet op duurzaamheid. Maar ik vond dat toen echt heel rot om te doen.

Texas02

Berichten: 4610
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 06:50

foxy80 schreef:
Texas02 schreef:
Ik vind dit helemaal niet zo raar hoor.. Ik had ook een neusriem van Agradi waar de na de eerste keer gebruiken al strass steentjes uit waren, deze moest ik ook doorknippen en een foto sturen om mijn geld terug te krijgen.


Hoezo niet raar? Omdat een bedrijf winstmaximalisatie voorop stelt ipv nieuwe stenen erin te kleven?

Ik stelde me er vroeger ook geen vragen bij, maar nu...


Omdat de reparatie veel duurder zou zijn dan dat ik hem kapot knip en dan mijn geld terug krijg (ik had de keuze, geld terug of een nieuwe, heb voor het eerste gekozen). De neusriem kwam van een bedrijf in Engeland, en zij bieden de garantie aan, niet de winkel. Wat dus zou betekenen dat de neusriem terug naar Engeland moet en dan naar mij. Dit is vaker zo met producten, dat ze terug moeten naar de fabrikant en niet naar de winkel waar het gekocht wordt. Voor zulke kosten kan het gewoonweg niet uit om terug te sturen. En voor een fabrikant is het geen reclame als iets kapot is maar wel weer gebruikt wordt of weer doorverkocht wordt, dus ik snap wel dat ze eerst willen zien dat het ook echt doorgeknipt is voordat ze geld terug doen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:23

Ik snap het omdat er misbruik van gemaakt zou kunnen worden, maar ik snap het totaal niet omdat er dan zoveel producten weggaan die nog prima gerepareerd kunnen worden. Zou er geen andere oplossing zijn? Misschien een geef het nog een kans deel op de website waar retourzendingen opstaan waarbij iets kleins mis is wat goed gerepareerd kan worden, waarbij het product voor een lager bedrag verkocht kan worden. Of inderdaad de bon van de reparatie toesturen en er dan nog wat bovenop krijgen ivm de tijd /reiskosten die je zelf hebt. Maar dat kost vast teveel tijd en tijd is geld.

Edit:ik weet alleen niet hoe het ook zit qua duurzaamheid als het daarna weer heen en weer wordt gezonden
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-10-21 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaabje
Berichten: 931
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:39

Het is gok ik allemaal puur een financiële overweging van zowel de leverancier als de winkel. Als de winkel jou aanbiedt om het te laten repareren, een korting op het artikel biedt of het in een koopjeshoek gooit dan betalen ze dat uit eigen zak. De leverancier zal daar waarschijnlijk niet mee akkoord gaan en dan wordt de winkel niet voor die artikelen gecompenseerd.

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:52

Ik heb juist het tegenover gestelde bij EJ op dit moment.

Ik heb in juni een hoofdstel (trens) gekocht van 300 euro. Een maand geleden knapte de neusriem kapot.

Mijn zadelmaker vertelde dat ze dit hoofdstel veel aangeboden krijgt ter reparatie op de neusriem.

Ik doe een garantie verzoek bij EJ en vraag om een oplossing. Ze geven aan een nieuwe neusriem vanuit de leverancier te ontvangen.

Ik geef aan dat ik dit geen oplossing vind want die nieuwe neusriem gaat waarschijnlijk dezelfde manco’s vertonen.

Nu vroeg ik om een tegoedbon zodat ik een ander hoofdstel kan uitzoeken.
Dat kon niet want de neusriem zou al onderweg zijn.

Ik mocht het bonnetje opsturen van de zadelmaker of schoenmaker die de nieuwe neusriem van ander stiksel zou voorzien om hem goed te maken.

Een hoofdstel van dat geld zou niet eerst langs een schoenmaker moeten vind ik. Dat snapte het meisje aan de telefoon. Vandaag mag ik terugbellen. Voor iemand van de garantie afdeling.

Het staat zo haaks op ts haar verhaal! Die moet een deken slopen om haar geld te krijgen en ik mag een hoofdstel van 300 laten verbeteren door een schoenmaker! En het garantieverzoek kan niet aangepast worden omdat de leverancier al een nieuwe neusriem heeft verstuurd?

Ik wil heel graag mijn hoofdstel slopen om mijn geld terug te krijgen

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:43

Ik heb het bij ej nog erger meegemaakt, ik had een hoefvijl daar gekocht en die was echt niet te gebruiken zo stomp, dus terug. Wilden ze niet terugnemen, want was gebruikt. Eh, hij is niet gebruikt, alleen geprobeerd, maar doet het niet. Omdat ik dan simpelweg de winkel niet verlaat totdat er een oplossing is heb ik mijn geld teruggekregen. Het was ook niet mijn fout natuurlijk.

Maar inderdaad, een duur hoofdstel laten verbeteren vind ik niet netjes. Maar ze hebben zelf ook een zadelmakersafdeling, waarom verbeteren ze dan zelf de neusriem niet? Die vraag zal ik ook nog stellen. Dan heb jij geen werk er van, maar krijg je wel een goede garantie.
Let er dan wel op of ze wel het juiste stiksel gebruiken, ik heb ooit eens 2 neusriemen laten repareren en gebruikten ze zwart garen op een bruine neusriem. Dat heb ik uiteraard ook niet geaccepteerd.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:49

In deze tijd van verspilling schrik ik er echt van dat (met name de grotere) bedrijven zo met spullen om gaan :-( Dat zelfs een eenvoudige reparatie duurder is dan een geheel product vernietigen. Ik vind dat echt schokkend.

Fijn dat veel mensen dat zo voelen.
Voor mij is het trouwens een reden om altijd te kijken of ik iets rechtstreeks bij een producent kan kopen en liever niet bij de grote verzendwarenhuizen bestel.

@Jsofie: misschien heeft de leverancier een nieuwe serie neusriemen laten maken, die van betere kwaliteit zijn? (als dit probleem vaker voorgekomen is, kan ik mij voorstellen dat ze er ook wat aan doen)

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:55

Ik schrik hier ook echt van! Het is dus blijkbaar gebruikelijk bij grote bedrijven om iets wat nog enigszins goed is bewust kapot te maken |( :r

repareer het, stuur gewoon een nieuwe op en laat de oude houden, oid.