Vreemde mail epplejeck

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:57

germie schreef:
Ik heb het bij ej nog erger meegemaakt, ik had een hoefvijl daar gekocht en die was echt niet te gebruiken zo stomp, dus terug. Wilden ze niet terugnemen, want was gebruikt. Eh, hij is niet gebruikt, alleen geprobeerd, maar doet het niet. Omdat ik dan simpelweg de winkel niet verlaat totdat er een oplossing is heb ik mijn geld teruggekregen. Het was ook niet mijn fout natuurlijk.

Maar inderdaad, een duur hoofdstel laten verbeteren vind ik niet netjes. Maar ze hebben zelf ook een zadelmakersafdeling, waarom verbeteren ze dan zelf de neusriem niet? Die vraag zal ik ook nog stellen. Dan heb jij geen werk er van, maar krijg je wel een goede garantie.
Let er dan wel op of ze wel het juiste stiksel gebruiken, ik heb ooit eens 2 neusriemen laten repareren en gebruikten ze zwart garen op een bruine neusriem. Dat heb ik uiteraard ook niet geaccepteerd.



Omdat ik simpelweg vind dat een hoofdstel van dat bedrag niet verbeterd zou moeten worden om het te kunnen gebruiken.

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:59

callippo schreef:
In deze tijd van verspilling schrik ik er echt van dat (met name de grotere) bedrijven zo met spullen om gaan :-( Dat zelfs een eenvoudige reparatie duurder is dan een geheel product vernietigen. Ik vind dat echt schokkend.

Fijn dat veel mensen dat zo voelen.
Voor mij is het trouwens een reden om altijd te kijken of ik iets rechtstreeks bij een producent kan kopen en liever niet bij de grote verzendwarenhuizen bestel.

@Jsofie: misschien heeft de leverancier een nieuwe serie neusriemen laten maken, die van betere kwaliteit zijn? (als dit probleem vaker voorgekomen is, kan ik mij voorstellen dat ze er ook wat aan doen)


Dat laatste heb ik ook gevraagd maar konden ze geen antwoord op geven!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:08

jsofie schreef:
germie schreef:
Ik heb het bij ej nog erger meegemaakt, ik had een hoefvijl daar gekocht en die was echt niet te gebruiken zo stomp, dus terug. Wilden ze niet terugnemen, want was gebruikt. Eh, hij is niet gebruikt, alleen geprobeerd, maar doet het niet. Omdat ik dan simpelweg de winkel niet verlaat totdat er een oplossing is heb ik mijn geld teruggekregen. Het was ook niet mijn fout natuurlijk.

Maar inderdaad, een duur hoofdstel laten verbeteren vind ik niet netjes. Maar ze hebben zelf ook een zadelmakersafdeling, waarom verbeteren ze dan zelf de neusriem niet? Die vraag zal ik ook nog stellen. Dan heb jij geen werk er van, maar krijg je wel een goede garantie.
Let er dan wel op of ze wel het juiste stiksel gebruiken, ik heb ooit eens 2 neusriemen laten repareren en gebruikten ze zwart garen op een bruine neusriem. Dat heb ik uiteraard ook niet geaccepteerd.



Omdat ik simpelweg vind dat een hoofdstel van dat bedrag niet verbeterd zou moeten worden om het te kunnen gebruiken.

Dat is waar. Maar als iets stuk gaat mag een verkoper een reparatie aanbieden. Ik wacht zo al weer meer dan 2 weken op 2 flitsers die onder garantie stukgegaan zijn.
Echter, ik repareer ze zelf niet. En dat is dus wat ik bedoel met die neusriem. Als jij wat kunt laten doen, dan kan ej het ook, ook al hoort het niet.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:36

CalipsoLover schreef:
Mijn vraag is vooral: mag dat juridisch zelfs wel?

Ik snap dat er misbruik van gemaakt kan worden, maar wat EJ doet vind ik eigenlijk minstens even erg. :=
Een mailtje sturen of ze eventueel de herstelling willen bekostigen ga ik sowieso doen, maar wou dus eigenlijk ook wel weten of het dus wel mag om de verantwoordelijkheid over het vernietigen van een product bij de koper te leggen.

Edit: ik heb zelf een tijd bij een paardenwinkel gewerkt, de producten die een productiefout hadden namen wij gewoon mee naar huis en herstelde we zelf, om dan natuurlijk ook zelf te houden ipv te vernietigen. Dus zeker niet alle producten worden vernietigd.


Juridisch moet bij verkoop aan consumenten reparatie of een vervangend product aangeboden worden (geld terug staat niet eens in de garantievoorwaarden, dus dat ze dat bieden, is al meer dan wettelijk nodig). Dit mag de consument geen geld kosten (reparatie op hun kosten zou dus wettelijk gezien een optie zijn, maar is geen verplichting. Je kunt het EJ niet afdwingen dat ze voor deze optie gaan ipv de vervanging.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 11:46

Ah ja, EJ :')

Zo kocht een vriendin laatst een nieuw wedstrijdjasje van Pikeur van 200+ euro... Kreeg er eentje van, let op! Felix Buhler!!
Een merk dat zij niet verkopen... En wat zeggen ze in hun reactie? "Ja een vorige koper heeft het verkeerde jasje teruggestuurd"
WTF... :+

In dit geval zou ik het idee van Ibbel gebruiken en voorstellen dat zij het op hun kosten repareren. Eventueel met de argumentatie die ik her en der lees m.b.t. tot milieuvriendelijkheid, consumptiemaatschappij etc.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 19:25

Ik heb niet alle reacties nog doorgelezen, heb het een beetje druk gehad maar intussen is EJ zelf met een oplossing gekomen, ze hebben aangeboden om de reparatie terug te betalen in een tegoedbon. Dat gaan we doen dus, ik ga de afvalberg niet onnodig nog groter maken :=

Bedankt voor iedereen die wou meedenken!

DuoPenotti

Berichten: 29452
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vreemde mail epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:30

Top opgelost!
Goed dat je even doorgevraagd hebt.

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 21:57

Fijn dat jij geholpen bent. Mijn deken met productiefout werd afgeschoven als, het paard is ergens aan blijven haken of een soortgenoot heeft er aan getrokken :')