Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:01

Mariett schreef:
SeaSide schreef:
Ik was opzoek naar een kwalitatief, mooie eenhoorn hoorn en kwam uit bij the unicorn maker. Alleen is de levertijd tussen maart-juli.

Heeft er hier iemand ervaring met bestellen bij deze webshop via etsy?


https://www.thingiverse.com/thing:8671

Als je iemand kent met een 3D printer :)
Je moet er dan nog wel een paar aanpassingen aan doen, zoals iets waar het op kan staan zodat je het aan het hoofd van het paard kan bevestigen :)
Een vriend van me heeft deze voor me uitgeprint en die is hartstikke mooi.

Een vriendin van me heeft een hoorn van de unicornmaker en die is inderdaad ook erg mooi, de shopeigenaar heeft dit design geloof ik ietsjes verbreed en veranderd hier en daar. Ze hebben wel hele goede customer service trouwens, haar hoorn was kapot gegaan (paarden waren uitgebroken en hadden hem te pakken gekregen) en toen kreeg ze gratis een nieuwe.

Edit: Heel tof Nala! Ben heel benieuwd hoe die wordt :) Heb je iets speciaals met de vegvisir (IJslandse roots/interesse?) of vind je hem gewoon mooi?


Ik vind IJsland helemaal geweldig, voel me er thuis, en vind het “dwalers vinden hun weg altijd veilig naar huis” idee erachter geweldig voor een buitenritten paard.

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:14

Tof zeg! Dan klinkt dit echt perfect voor je :D Heb je al een idee wanneer hij ongeveer af is?
Ik heb mijn beugels vandaag gekregen <3 Ze zijn echt prachtig. Ik ga zondag op de foto met Marietje, ik zal even vragen of de fotograaf ook een foto van de beugels wil maken (voor de smid ook natuurlijk, die heeft prachtig werk geleverd). Maar hier alvast een mobielfoto:
Afbeelding

De smid is trouwens ARRE, remaining history.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:22

SeaSide schreef:
Ik was opzoek naar een kwalitatief, mooie eenhoorn hoorn en kwam uit bij the unicorn maker. Alleen is de levertijd tussen maart-juli.

Heeft er hier iemand ervaring met bestellen bij deze webshop via etsy?


Goede ervaring mee!


Afbeelding

Mooie kwaliteit, best stevig, goed te bevestigen.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:25

Ik heb hier een tijd geleden een prachtig topic gezien van iemand met zelfgemaakt tuig. Het zou kunnen dat er ook foto's bij zaten, maar ik herinner me vooral een schitterende video. Ik geloof dat er sneeuw lag en het tuig was groen, een soort van bladeren geloof ik. Weet iemand waar ik het over heb? Ik dacht dat ik hem bij mijn onderwerpen had staan, maar helaas ...

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:28

Guinevere schreef:
Ik heb hier een tijd geleden een prachtig topic gezien van iemand met zelfgemaakt tuig. Het zou kunnen dat er ook foto's bij zaten, maar ik herinner me vooral een schitterende video. Ik geloof dat er sneeuw lag en het tuig was groen, een soort van bladeren geloof ik. Weet iemand waar ik het over heb? Ik dacht dat ik hem bij mijn onderwerpen had staan, maar helaas ...

Bedoel je deze foto van Marietje?
Afbeelding

Henrike5 (als ik het goed heb) heeft ook ergens een foto die eraan zou kunnen voldoen, dan racet zij en haar paard door de bomen heen.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:08

Gaaf die beugels <3 en nala wat gaaf zeg ik ben heel erg benieuwt

@guinevere dat kan ik zijn inderdaad ik heb bladertuig :D en heb een video met sneeuw, heb hem zo even niet bij de hand maar dit was de outfit

Afbeelding

en een foto van toen


Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:27

Wat ontzettend gaaf dat bladertuig! <3

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:16

Jaaaa Henrike! Echt zo onwijs gaaf. Ik heb even in je oude berichten gespit en ik droom helemaal weg bij de video. Net een sprookje!

Marietje is ook prachtig trouwens!

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 07:57

wat super lief van jullie <3 het filmpje ben ik inderdaad zo blij mee alles kwam echt even samen

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:15

Ik heb ook een liggen van the Unicornmaker en ben er nog steeds heel tevreden van,
die van mij is met een frontriem aan om meteen aan een hoofdstel te bevestigen.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 12:36

Heeft iemand toevallig een patroon voor zo’n soort tunieken? Mijn vriend en ik willen graag zo iets maken waarmee je ook makkelijk op een paard kan zitten maar kan op het internet weinig patronen vinden die hier op lijken.

Afbeelding
Afbeelding

Hoeft niet gratis te zijn, wil best betalen voor patronen!

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:05

Ik weet wel waar je zulke tunieken kan kopen, patroon heb ik niet echt een idee van.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:50

Ja die zijn te koop, maar niet goedkoop.

Brunhilde maak zulk soort en je heb er nog meer.

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 14:45

Plop1997, als mijn vrouw historische kostuums wilt maken, dan kijkt ze vaak naar patronen van Burda, afdeling bruidskledij of carnavalskledij. En die patronen past ze dan aan naar eigen creativiteit/eisen. Weet niet of dat een optie voor je is ?

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:03

En patronen zijn ook als het goed is zo te bestellen. Zal eens kijken hoe of wat heb wel wat liggen, maar merkje kan je misschien helpen.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:27

Ja ik ben echt op zoek naar een patroon. Burda en Simplicity had ik al gekeken maar daar zat het vaak net niet tussen. Ik ben helaas niet zo goed in het aanpassen van patronen maar ik denk dat ik toch gewoon maar moet gaan uitproberen met de patronen die ik heb.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:55

Plop1997 schreef:
Heeft iemand toevallig een patroon voor zo’n soort tunieken? Mijn vriend en ik willen graag zo iets maken waarmee je ook makkelijk op een paard kan zitten maar kan op het internet weinig patronen vinden die hier op lijken.

[ [url=m/BXTVdP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4slR3i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoeft niet gratis te zijn, wil best betalen voor patronen!


Patronen heb ik niet voor je maar misschien wel een tip. Ik heb vorig jaar een paar heel dun leren jassen, lang model, gekocht bij de kringloop. Deze kringloop stopte er mee dus was ik per jas ongeveer 2,50 kwijt.

Ik heb ze gekocht met het doel om ze nog 's keer te vernaaien en er bovenstaande tunieken van te maken :)

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:56

henny_w schreef:
Plop1997 schreef:
Heeft iemand toevallig een patroon voor zo’n soort tunieken? Mijn vriend en ik willen graag zo iets maken waarmee je ook makkelijk op een paard kan zitten maar kan op het internet weinig patronen vinden die hier op lijken.

[ [url=m/BXTVdP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4slR3i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoeft niet gratis te zijn, wil best betalen voor patronen!


Patronen heb ik niet voor je maar misschien wel een tip. Ik heb vorig jaar een paar heel dun leren jassen, lang model, gekocht bij de kringloop. Deze kringloop stopte er mee dus was ik per jas ongeveer 2,50 kwijt.

Ik heb ze gekocht met het doel om ze nog 's keer te vernaaien en er bovenstaande tunieken van te maken :)


Oh dat is ook een goede tip!!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 18:29

Op pinterest.com is ook wel e.e.a. te vinden met patronen. Zoek bijv. eens op Medieval patterns of Medieval clothing. Bijv. : https://nl.pinterest.com/pin/483574078726032907/ Als je een beetje daar op zoekt zie je soms ook wel patronen waar de grootte wel bij staat in centimeters.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:18

Ik hoop niet dat ik iets doms zeg het is goed bedoeld ….large heeft ook wel eens wat aparte capes en dergelijke.

pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:40

Mijn paard heeft nu al vorr de tweede keer op transport zijn kop opengehaald / haar eraf. Ik zat te zoeken naar bescherming daarvoor en toen bedacht ik me dat een chamfron het gebied wel mooi zou bedekken. Maar waar koop je zo'n ding en dan niet een heel mooi bewerkte want dat gaat waarschijnlijk dan ook stuk (het is nogal een lompert) Maar iets van tuigleer of dik neopreen. Heeft iemand misschien een creatief idee?

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:53

Mijn vriend en ik hebben ons in quarantaine tussendoor bezig gehouden met het 3d printen van eenhoorns.

De kleine was een test maar eigenlijk perfect formaat voor een mini. De tweede is denk ik groot genoeg voor een full. Ben benieuwd hoe ze zijn als ze schoongemaakt en geverfd zijn!


Afbeelding

We gaan nog wat meer maten uitprinten, kijken wat op welke pony past. En dan met leer frontriemen maken waar ze inpassen. <3

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:51

Oh gaaf Plop! :))
Zoiets wil ik ook ooit nog eens hebben voor mijn schimmel /3

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:59

Gaaf zn geprinte staat idd ook nog op mijn wishlist :D

SeaSide

Berichten: 2330
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:40

Wauw heel gaaf mochten jullie die evt ooit gaan verkopen heb ik ook interesse.