Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

 
Profiel   

Mijn bestelling van de Barokshop is ook binnen. Was een beetje raar verpakt maar verder gewoon netjes. Ik ben blij met m’n koopjes :j
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:33 



 
Profiel   

Mariett schreef
Oh whoeps, overheen gelezen :o
Epicarmoury kan inderdaad heel goed! Ik heb mijn boog destijds tweedehands op Marktplaats gekocht, maar het is eigenlijk beter om dat niet te doen. Je weet namelijk niet of mensen hem zonder pijl 'af hebben laten gaan', daardoor komt er te veel spanning op de boog zelf (die normaal met de pijl meegegeven wordt) en kunnen er scheurtjes in komen. Dat is een beetje gevaarlijk als je ermee wil gaan schieten.
Als je te paard wil gaan schieten raad ik 20-25 lbs aan trouwens. Niet zwaarder als je het als hobby wil doen, dat is op het paard wel een beetje zwaar. Op de grond kan wel wat zwaarder.

Mijn pijlen zijn de volgende:
https://www.outdoorpro.nl/larp-rubberen ... l-gekleurd

De aller lelijkste dus. Ik wil niet met de larp pijlen op de foto, en mijn vriendinnen hadden ook al pijlen, dus ik wilde er een paar die ik goed kon onderscheiden van hun pijlen en die goed zichtbaar waren. Dus vandaar de keuze!

Ik heb nu een nieuwe ruiterboog trouwens! Eentje die ik heb laten maken. Ik kan niet wachten om foto's ervan te hebben als ik op Marie rijd :D
[ Afbeelding ]

Hoe doe je dat met die LARP pijlen? Zit je dan niet met de lengte en de spine? Want daar kan ik niks over vinden op de website...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:49 



 
Profiel   

Larp pijlen zijn groot en zwaar en onhandig en schieten niet echt fijn, dus deze absoluut ook! Haha. Ik doe het natuurlijk vooral voor de lol en dan is het erg leuk zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:51 



 
Profiel   

Ja, oke, dat is zo. Ik zou me denk ik mateloos er aan gaan irriteren omdat ik (voor nu) alleen maar schiet op de grond met goede pijlen die passen bij mijn boog :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 20:55 



 
Profiel   

Update, mijn zadel is af. Zo blij mee!


[ img ]

De decoratie is gebaseerd op het miniatuur van De Lenterit uit Les Tres Riches Heures du Duc de Berry, geschilderd door de gebroeders van Limburg in de 15e eeuw. De volgende stap is om ook de leren barding van deze schildering na te maken met bijpassend hoofdstel.


[ img ]

Het zweetblad is afneembaar (is voornamelijk nodig voor het rijden in harnas), zonder rijden vind ik fijner omdat het meer contact met het paard geeft (en het sierwerk blijft dan langer mooi, haha).

Hier op paard met zweetbladen eraf:

[ img ]

Het is superfijn om mee te rijden, Santi loopt hier veel beter onder (meer schoudervrijheid, meer laterale buiging, beter ondertreden in piaffe en mezair) dan onder mijn portugese zadel. :D

Het volgende zadelproject (eerst weer ff sparen) wordt een replica Hope zadel uit ca 1880.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 10:31 



 
Profiel   

rider schreef
Update, mijn zadel is af. Zo blij mee!


[ [url=m/ALFrEM.jpg]Afbeelding[/url] ]

De decoratie is gebaseerd op het miniatuur van De Lenterit uit Les Tres Riches Heures du Duc de Berry, geschilderd door de gebroeders van Limburg in de 15e eeuw. De volgende stap is om ook de leren barding van deze schildering na te maken met bijpassend hoofdstel.


[ [url=m/I9AB8C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het zweetblad is afneembaar (is voornamelijk nodig voor het rijden in harnas), zonder rijden vind ik fijner omdat het meer contact met het paard geeft (en het sierwerk blijft dan langer mooi, haha).

Hier op paard met zweetbladen eraf:

[ [url=m/AK6frn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is superfijn om mee te rijden, Santi loopt hier veel beter onder (meer schoudervrijheid, meer laterale buiging, beter ondertreden in piaffe en mezair) dan onder mijn portugese zadel. :D

Het volgende zadelproject (eerst weer ff sparen) wordt een replica Hope zadel uit ca 1880.



Hij is mooi geworden! Ik heb bij dit soort zadels alleen het idee dat de drukverdeling van de ruiter juist erg achterin het zadel komt. Ik kan het mis hebben hoor, maar ik heb meerdere reenactors er mee zien rijden en op het oog lijkt het niet prettig voor de lendenen van een paard.
Shoot me if I’m wrong (niet letterlijk)
Ik vind het namelijk wel erg mooi dat mensen zo met historie bezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 10:38 



 
Profiel   

Het evenwichtspunt van de ruiter ligt wel anders dan op een Engels zadel, maar is vergelijkbaar met de positie in een westernzadel of een iberisch zadel, dus wat dat betreft niet anders dan 'moderne' arbeidszadels. Het zadel heeft wel een nauwe twist, dat is anders dan bijvoorbeeld mijn Iberische zadel, maar omdat het zadel behoorlijke kussens heeft (ook vergelijkbaar met Iberisch) en een breed tussenkanaal tussen de kussens, vormt dat geen probleem (deze kussens zijn dan ook een moderne toevoeging). Door de lange takken van de boom wordt de druk van het zadel optimaal verdeeld en ligt het ook in balans (dat is natuurlijk wel essentieel!).

Fatsoenlijk erin zitten is ook essentieel, maar dat geldt voor ieder zadel. Je moet je bekken correct kantelen en niet op de oren gaan 'hangen'. Bijkomend voordeel is dat als je dat wel doet, je daarna een week niet meer kan zitten dus dat laat je vrij snel uit je hoofd. :') Bijvoorbeeld een Engels zadel kun je ook prima je lepel in de lendenen beuken, alleen voel je daar zelf niets van. Daarnaast biedt het zadel o.a. door de schwung in de zitting, de nauwe twist en de plaats van de beugelophang meer vrijheid voor mij in mijn heup, waardoor ik mijn beenligging veel beter kan plaatsen en juist niet in stoelzit kom. Op mijn Iberische zadel moet ik daar veel harder voor werken en maak ik ook eerder zitfouten.

Ik check sowieso na iedere rit de rug op gevoelige plekken, is onderdeel van mijn trainingsroutine. Tot nu toe juist in het lendengebied geen problematiek, de schouder is eerder een risico, ik moet daar wel echt zorgen dat het zadel precies op de goede plek ligt. Mijn Iberische zadel is eerder geneigd problemen in de lendenen te geven als daar ergens iets niet geoptimaliseerd aan is. Die is momenteel weg voor onderhoud en tot op de kale boom gestript om één of ander obscuur probleem te detecteren, aangezien die jaren lang (met 2 a 3x onderhoud per jaar) prima heeft gelegen en sinds een paar maanden niet meer. Toen heb ik ook even kunnen ervaren dat Santi direct en zonder genade laat weten als een zadel problemen geeft in de lendenen. :')

Het is erg boeiend om dit zadel te ervaren met de manier van rijden die erbij hoort. :j Het verbaasd me echt hoe functioneel het is en hoe goed mijn paard eronder loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 11:01 



 
Profiel   

Wat staat het hem knap zeg!! Ben benieuwd naar de barding en het hoofdstel maar dat zal ongetwijfeld het hele plaatje nog mooier maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:16 



 
Profiel   

* komt onder meeleessteen vandaan *

Rider, my goodness, dat zadel is prachtig !

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:17 



 
Profiel   

Hij is prachtig Rider!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:26 



 
Profiel   

Wat een heerlijk topic dit, ik word er alleen wel heel hebberig van. :))

Ik heb nu alleen nog een fantasy achtige X frontriem liggen, maar voor mijn jonge paard wil ik ook meer dit soort tuig. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:42 



 
Profiel   

Prachtig zadel Rider, heb je ook een foto helemaal van opzij als het op het paard ligt. Als je het zweetblad er af hebt dan meen ik een flinke uitsparing te zien voor je bovenbeen? Klopt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 12:57 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

henny_w schreef
Prachtig zadel Rider, heb je ook een foto helemaal van opzij als het op het paard ligt. Als je het zweetblad er af hebt dan meen ik een flinke uitsparing te zien voor je bovenbeen? Klopt dat?


Ja klopt! Zonder zweetblad is het zadel gewoon boom + kussens eigenlijk.


[ img ]

Dat geeft dus veel contact met het paard ondanks een relatief hoge opbouw. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 13:25 



 
Profiel   

Mooi om te zien. Dank je voor de foto :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 21:18 



 
Profiel   

Dat is wel heel mooi geworden. :wow: *-:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 23:48 



 
Profiel   

Wauw wat en prachtig zadel zeg <3 Ben heelbenieuw hoe het later met de barding gaat worden maar het zadel is al een plaatje de kleuren combi staat hem ook erg goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 06:48 



 
Profiel   

Weet iemand of er een winkel is die kaptomen maakt of verkoopt in fantasy/medieval stijl? Of eentje waar een X frontriem aan gemaakt kan worden?
Heb gegoogeld, maar kom wel barok tegen maar niet precies wat ik bedoel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 10:17 



 
Profiel   

Ik denk dat je die best custom laat maken dan @Mandarijn
Barok ga je idd makkelijk vinden maar echt fantasy daar zijn geen standaard
van te koop vrees ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-22 10:23 



 
Profiel   

https://nagylovas.hu/webshop/lonak-1/ko ... 15510.html
https://nagylovas.hu/webshop/lonak-1/ko ... 18015.html
Ik wilde die eigenlijk wel bestellen, alleen nou heb ik een minimaal bestelbedrag van ongeveer 38 euro nodig als ik buiten Hongarije wil bestellen. Ik vind het wel echt een tof halster voor shoots.. Hebben mensen in dit topic er ook interesse voor? Dan kan ik ze in een pakket bestellen en dan kan ik ze vanaf hier weer (denk wel met een brievenbuspakketje) versturen.

De maten vind ik onlogisch, deze is '50 cm' en je hebt als grootste maat '60 cm'. Ik heb geen idee wat het betekent. Op een andere website (the baroque horse store in de US) hebben ze hetzelfde halster(en deze shop als leverancier ervan) en daar hebben ze twee maten, full en xfull.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-22 18:13 



 
Profiel   

Oh ik misschien wel! Als ik het goed voor heb zijn ze 7,87 euro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-22 20:41 



 
Profiel   

Kaatastrof schreef
Oh ik misschien wel! Als ik het goed voor heb zijn ze 7,87 euro?

Ze zijn net ietsjes duurder, volgens mij nemen ze de wisselkoers een beetje ruim, haha. Rechtsboven kan je valuta aanpassen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-22 20:48 



 
Profiel   

Ik was opzoek naar een kwalitatief, mooie eenhoorn hoorn en kwam uit bij the unicorn maker. Alleen is de levertijd tussen maart-juli.

Heeft er hier iemand ervaring met bestellen bij deze webshop via etsy?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 18:23 



 
Profiel   

Ja, ik heb er ook een van hen! Inderdaad niet heel snel binnen, wel goede kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 18:29 



 
Profiel   

Ik ga door een leerbewerkster een hoofdstel laten maken met vegvisir erop <3 de drietand die eruit steekt is nog niet zeker, dat wordt waarschijnlijk een ander symbool, maar daar tob ik nog over.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 18:32 



 
Profiel   

SeaSide schreef
Ik was opzoek naar een kwalitatief, mooie eenhoorn hoorn en kwam uit bij the unicorn maker. Alleen is de levertijd tussen maart-juli.

Heeft er hier iemand ervaring met bestellen bij deze webshop via etsy?


https://www.thingiverse.com/thing:8671

Als je iemand kent met een 3D printer :)
Je moet er dan nog wel een paar aanpassingen aan doen, zoals iets waar het op kan staan zodat je het aan het hoofd van het paard kan bevestigen :)
Een vriend van me heeft deze voor me uitgeprint en die is hartstikke mooi.

Een vriendin van me heeft een hoorn van de unicornmaker en die is inderdaad ook erg mooi, de shopeigenaar heeft dit design geloof ik ietsjes verbreed en veranderd hier en daar. Ze hebben wel hele goede customer service trouwens, haar hoorn was kapot gegaan (paarden waren uitgebroken en hadden hem te pakken gekregen) en toen kreeg ze gratis een nieuwe.

Edit: Heel tof Nala! Ben heel benieuwd hoe die wordt :) Heb je iets speciaals met de vegvisir (IJslandse roots/interesse?) of vind je hem gewoon mooi?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen