Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

 
Profiel   

Wow! Ik heb net via mp Portugese beugels gescoord. Maar ditis wel next level gaaf!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:58 



 
Profiel   

Captain schreef
Ik heb dat bit al, anders wel inderdaad! :j Heb je al bij de Duitse website Friessen express gekeken? Daar kun je dat bit per stuk bestellen. :)) Een tijdje geleden in ieder geval.

Edit: nog steeds!!
https://www.friesen-express.de/gebisse-kandaren-34/

Ik had voor Latino een schapenvachtje besteld. Hij vond het maar raar, ruikt ook echt naar schaap! :')

[ [url=m/z0YYpc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ja. Ik ben zeer strikt vegetarisch en wil niets van gedode dieren.Gewoon tuig is tegenwoordig voldoende van plantaardige of kunststof materialen te koop.Maar historische spullen kennelijk niet.Dan maar niets voor mijn paard,gelukkig is hij mooi genoeg met zijn natuurlijke vacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:03 



 
Profiel   

Boeiend, boeiend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:04 



 
Profiel   

Oh daar is ze weer hoor, was de azijn in de aanbieding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:07 



 
Profiel   

anjali schreef
Captain schreef
Ik heb dat bit al, anders wel inderdaad! :j Heb je al bij de Duitse website Friessen express gekeken? Daar kun je dat bit per stuk bestellen. :)) Een tijdje geleden in ieder geval.

Edit: nog steeds!!
https://www.friesen-express.de/gebisse-kandaren-34/

Ik had voor Latino een schapenvachtje besteld. Hij vond het maar raar, ruikt ook echt naar schaap! :')

[ [url=m/z0YYpc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ja. Ik ben zeer strikt vegetarisch en wil niets van gedode dieren.Gewoon tuig is tegenwoordig voldoende van plantaardige of kunststof materialen te koop.Maar historische spullen kennelijk niet.Dan maar niets voor mijn paard,gelukkig is hij mooi genoeg met zijn natuurlijke vacht.

Als je toch persé iets wil kan je voor een gevilte vacht gaan ;) Geen schaap voor doodgegaan, wol scheren moet toch gebeuren voor welzijn van het dier.

Maar het is toch logisch dat 'historische spullen' niet vegetarisch/vegan zijn? :P Dat bestond toen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 14:25 



 
Profiel   

Mariet: Wauw wat super gaaf zeg! De schets ziet er al prachtig uit <3


Captain: Het staat hem wel echt heel gaaf past prachtig bij zn vacht


Anjali: Tja vroeger hadden ze dat ook niet, en anders kan je altijd wat zelf maken met plantaardige spullen en de hierboven genoemde vilten vachten. Als ik jou was zou ik wel een wat vriendelijkere toon aanslaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:20 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Paard even uit de blub getrokken voor verkleedpartijtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:36 



 
Profiel   

Oh wat een mooie beugels en bitten komen hier voorbij. Zo'n dubbelgebroken barok bit gaat wel op het verlanglijstje. Al denk ik verder niet dat ze van dit soort mooie beugels ook als veiligheidsbeugels maken. Of is iemand er al een tegen gekomen die zo mooi is maar ook een klapsysteem heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:56 



 
Profiel   

Qimm Wat mooi en die beugels ook!

Plop 1997 Ik ben er nog nooit 1 mey zn systeem tegen gekomen



Ik had laatst ook eindelijk mn Ciri outfit af en voor Amir zn tuig
Voor het eerste een cosplay en vond het wel heel leuk om te doen!

[ img ]


Zijn er trouwens hier mensen die kunnen zien uit welke periode bepaald tuig komt? Ik zag laatst prachtig tuig en heb er een foto van gemaakt alleen vergeten een foto te maken van het jaartal en nu weet ik het dus niet meer :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:32 



 
Profiel   

Heel gaaf om te zien allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:43 



 
Profiel   

Henrike5 schreef
Zijn er trouwens hier mensen die kunnen zien uit welke periode bepaald tuig komt? Ik zag laatst prachtig tuig en heb er een foto van gemaakt alleen vergeten een foto te maken van het jaartal en nu weet ik het dus niet meer :o


Gaaf, die Ciri outfit!

Ben wel benieuwd naar een foto van het historisch tuig, als het iets West-Europees is kan ik het denk ik wel duiden (wellicht niet op het precieze jaartal :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:38 



 
Profiel   

rider schreef
Gaaf, die Ciri outfit!

Ben wel benieuwd naar een foto van het historisch tuig, als het iets West-Europees is kan ik het denk ik wel duiden (wellicht niet op het precieze jaartal :') )



Dankje wel!

En super fijn ik ben benieuwt! Het tuig was in Polen in Krakow, het hing in de wapen kamer waar wapens van verschillende tijden lagen. Er naast lag tuig met gouden platen op het leer en edelstenen in het hoofdstel prachtig om te zien. Ook het zadeldek was erg lang in een ount doorlopend en alleen een staart riem. Voorste hoofdstel en borstuig leek wel een soort geborduurde stof over het leer.
Het lijkt mij leuk om meer over de tijd te vinden van toen en kijken of ik iets in die richting kan proberen te maken.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 21:46 



 
Profiel   

Hmm, oosten ben ik minder goed in thuis. Die 'flosjes' zie je ook wel op slavisch tuigage,maar het metaalwerk doet mij op het oog meer Ottomaans aan. Heb je close-ups?

Ik vind het 17e eeuws ogen, die brede neus- en frontriemplaten zie je o.a. bij Winged Hussars (husaria). Maar is echt een gok hoor, Oost-Europese rijkunsten en bijbehorende prullaria weet ik echt veel minder van, haha. Met deze hoeveelheid decoratie moet dit een tuig geweest zijn voor een hoge pief, adel of koninklijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:17 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
Oh wat een mooie beugels en bitten komen hier voorbij. Zo'n dubbelgebroken barok bit gaat wel op het verlanglijstje. Al denk ik verder niet dat ze van dit soort mooie beugels ook als veiligheidsbeugels maken. Of is iemand er al een tegen gekomen die zo mooi is maar ook een klapsysteem heeft?


Geen klapsysteem, maar je hebt wel Iberische beugels die een soort schoen vormen, waar je dus niet doorheen kan schieten met je voet. Is vaak hout met een laag zilver of goud eroverheen en behoorlijk prijzig. Historische veiligheidsbeugels bestaan ook wel, die zie je in de 18e en 19e eeuw vaak ook mooi versierd voor dameszadels. Maar de kans dat je er daarvan twee precies dezelfde kunt vinden is klein. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 22:25 



 
Profiel   

rider schreef
Hmm, oosten ben ik minder goed in thuis. Die 'flosjes' zie je ook wel op slavisch tuigage,maar het metaalwerk doet mij op het oog meer Ottomaans aan. Heb je close-ups?

Ik vind het 17e eeuws ogen, die brede neus- en frontriemplaten zie je o.a. bij Winged Hussars (husaria). Maar is echt een gok hoor, Oost-Europese rijkunsten en bijbehorende prullaria weet ik echt veel minder van, haha. Met deze hoeveelheid decoratie moet dit een tuig geweest zijn voor een hoge pief, adel of koninklijk.



17e eeuw dacht ik idd ook een beetje aan, maar goede van de Winged Hussars even gegoogled het tuig wat er naast hangt lijkt er idd heel erg veel op maar het middelste heeft idd zo veel flosjes hangen. Het was inderdaad in het oude koningklijk kasteel


De enige 2 fotos die ik er nog van heb 1 van het beslagen tuig en de andere 2 van de zijkant
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:38 



 
Profiel   

Hmm, die zadels zijn enigzins verwarrend. Lijken op het oog heel veel op (17e eeuwse) husaria zadels, maar missen de, bij gebrek aan een beter woord, 'hoorn' (niet zoals bij western, maar de zadels van dit type die ik eerder heb gezien hadden een iets oplopende, spitse knop op de pommel en cantle). Hier op die foto doet mij meer denken aan een slavisch boogschutterzadel.

Pluimen, flossen, metaalbeslag en veren zie je ook wel bij husaria en hoe hoger de rang, hoe meer toeters en bellen. :') Maar het zou dus ook Ottomaans kunnen zijn, bijvoorbeeld oorlogsbuit uit de Pools-Ottomaanse oorlog.

Je zou Marcin Ruda Saddlery (even googelen) een mail kunnen sturen als je het zeker wil weten, die maakt historische replica's en weet heel veel van Poolse rijkunst en bijbehorend historisch tuigage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:38 



 
Profiel   

Ahh zo, ik ga haar een berichtje sturen heel erg bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 08:47 



 
Profiel   

Captain schreef
Ik heb dat bit al, anders wel inderdaad! :j Heb je al bij de Duitse website Friessen express gekeken? Daar kun je dat bit per stuk bestellen. :)) Een tijdje geleden in ieder geval.

Edit: nog steeds!!
https://www.friesen-express.de/gebisse-kandaren-34/

Ik had voor Latino een schapenvachtje besteld. Hij vond het maar raar, ruikt ook echt naar schaap! :')


[ [url=m/z0YYpc.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja daar had ik ze ook gezien, maar die ijslander mondjes bij ons zijn zo klein dat er alleen een 11,5 in past, en dat is net een maat die in die soort heel moeilijk te vinden is...

Ik kan ze nu overkopen voor 65€/ stuk maar helaas per drie dan wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:39 



 
Profiel   

Captain schreef
Ik heb toch besteld, via Paypal ben je beschermd. Maar na het betalen kreeg ik al een melding dat "deze pagina bestaat niet." :') Heb ze een bericht gestuurd via FB en nu maar even afwachten. Anders heb ik het ook zo terug via Paypal.

Wel echt goede kortingen, kon ik niet laten schieten.


Heb het binnen! Super snel! Borsttuig lijkt gebruikt te zijn, misschien daarom die korting? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:49 



 
Profiel   

Qimm schreef
[ [url=m/6qlZTG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/b25ERg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TgSooN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paard even uit de blub getrokken voor verkleedpartijtje

Verkleedpartijtjes zijn altijd leuk! Zijn dat jouw nieuwe beugels? Gaaf!


Captain schreef
Captain schreef
Ik heb toch besteld, via Paypal ben je beschermd. Maar na het betalen kreeg ik al een melding dat "deze pagina bestaat niet." :') Heb ze een bericht gestuurd via FB en nu maar even afwachten. Anders heb ik het ook zo terug via Paypal.

Wel echt goede kortingen, kon ik niet laten schieten.


Heb het binnen! Super snel! Borsttuig lijkt gebruikt te zijn, misschien daarom die korting? :')

Oh jeetje, dat is balen... Welke had je besteld? Misschien via fb nog een berichtje sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:07 



 
Profiel   

Ja dat zijn de beugels

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 11:56 



 
Profiel   

Wat een supergave foto's allemaal! <3
Ik zou het zelf ook wel eens willen doen, maar ik durf nog niet zo goed...
Waar heb jij die LARP pijl en boog gekocht Mariet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:26 



 
Profiel   

Ik ben vandaag in 'vol ornaat' een buitenrit gaan maken, wel een paar mensen gehad die even omkeken. Maar een vrouw in een rok nabij Rijssen is niet geheel onverwacht wellicht :')


Laatst bijgewerkt door Qimm op 20-01-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:40 



 
Profiel   

MyLittleAnna schreef
Wat een supergave foto's allemaal! <3
Ik zou het zelf ook wel eens willen doen, maar ik durf nog niet zo goed...
Waar heb jij die LARP pijl en boog gekocht Mariet?

Ik ben Mariet niet maar LARP pijl en bogen kan je kopen bij oa Epicarmoury. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:59 



 
Profiel   

Oh whoeps, overheen gelezen :o
Epicarmoury kan inderdaad heel goed! Ik heb mijn boog destijds tweedehands op Marktplaats gekocht, maar het is eigenlijk beter om dat niet te doen. Je weet namelijk niet of mensen hem zonder pijl 'af hebben laten gaan', daardoor komt er te veel spanning op de boog zelf (die normaal met de pijl meegegeven wordt) en kunnen er scheurtjes in komen. Dat is een beetje gevaarlijk als je ermee wil gaan schieten.
Als je te paard wil gaan schieten raad ik 20-25 lbs aan trouwens. Niet zwaarder als je het als hobby wil doen, dat is op het paard wel een beetje zwaar. Op de grond kan wel wat zwaarder.

Mijn pijlen zijn de volgende:
https://www.outdoorpro.nl/larp-rubberen ... l-gekleurd

De aller lelijkste dus. Ik wil niet met de larp pijlen op de foto, en mijn vriendinnen hadden ook al pijlen, dus ik wilde er een paar die ik goed kon onderscheiden van hun pijlen en die goed zichtbaar waren. Dus vandaar de keuze!

Ik heb nu een nieuwe ruiterboog trouwens! Eentje die ik heb laten maken. Ik kan niet wachten om foto's ervan te hebben als ik op Marie rijd :D
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen