Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Historisch / fantasy tuig en kleding voor ruiter en paard

 
Profiel   

Hoi,
Ik weet niet of het goed staat hier maar anders moet het maar verplaatst worden.

Ik zie regelmatig van die geweldige foto topics waarin Bokkers een soort middeleeuws / fantasy/ sprookjes achtig tuig hebben en zelf ook zo aangekleed zijn. En daar worden dan de meest prachtige fotoshoots mee gemaakt.

Nu zit ik al zo lang te dromen om zelf zo’n set samen te stellen en mooie foto’s te maken. Maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen en waar ik moet zoeken voor al die mooie spulletjes.ik kan ook niet echt speciale websites vinden.

Het leek me sowieso leuk om daar een leuk en gezellig kletstopic van te maken. Ik ben zo benieuwd hoe stellen jullie die sets samen, hoe kom je aan de spullen. Ik hoop dat er Bokkers zijn die hun prachtige plaatjes willen showen en willen meekletsen.


Laatst bijgewerkt door Jessie2020 op 07-11-21 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:10 



 
Profiel   

Even een stipje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:11 



 
Profiel   

Hoi captain, heb je zelf ook zulk tuig of zo je het het als ik graag willen hebben?

En er is toch ook een bokker met een haflinger (Marietje?) die ook hele gave foto’s had? Kan het zo gauw niet vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:16 



 
Profiel   

Ik heb het zelf, kijk maar in mijn profiel. :D Maar ik lees graag mee en zal als ik straks wat meer tijd heb graag wat foto's laten zien.

Ja klopt ja! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:17 



 
Profiel   

@ captain: Oe ik ga gelijk kijken !

Edit: hoe gaaf!!!!!! En geweldige paarden heb je! Ben zo benieuwd wat je kan laten zien en vertellen.

Wat ik ook cool vindt zijn die boogschutter foto’s. Ik vraag me altijd af, kunnen jullie dat dan ook echt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 08:18 



 
Profiel   

Ik meld mij :o Ik kon niet veel online vinden dus heb het zelf gemaakt ik weet dat the warhorse wel heel gaaf spul heeft!
Boogschieten doe ik idd zelf met en zonder Amir hoewel ik het niet heel vaak doe aangezien ik daar niet veel tijd voor neem.

Maar wat vind je zelf mooi dan kwa sfeer en thema?

@captain jou tuig is ook zo gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:10 



 
Profiel   

Armstreet is misschien wel interessant als je naar webwinkels zoekt. Mooie kwaliteit en een grote collectie. :)
Ik heb er jaren geleden een pijlenkoker gekocht (niet voor foto’s overigens maar omdat handboogschieten m’n sport is). Ze hebben toen op verzoek een linkshandige versie voor me gemaakt. Is nog altijd in topconditie ondanks intensief gebruik. En de mooiste die ik ooit ben tegengekomen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:19 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Hoi captain, heb je zelf ook zulk tuig of zo je het het als ik graag willen hebben?

En er is toch ook een bokker met een haflinger (Marietje?) die ook hele gave foto’s had? Kan het zo gauw niet vinden.


Ooh dankjewel!
Op het moment heb ik een nieuw hoofdstel in de maak, als jullie willen kan ik daar wel wat over delen :D Het is gebaseerd op een vondst uit de Vikingtijd, maar dan bitloos. Ik heb alle hardware laten smeden, en de ornamenten zijn gegoten door iemand. Als het goed is zijn de ornamenten ongeveer klaar, die kunnen dan naar Querine van der Weijde en dan maakt zij er een mooi hoofdstel van voor me :)

Marietje met Viking geïnspireerd tuig
[ img ]

Eenhoorn :)
[ img ]

Zadeltje en pad
[ img ]

[ img ]

Marietje heeft alleen helaas zomereczeem, dus we hebben van de zomer geen foto's kunnen maken. Ze heeft dan gewoon te veel last van de beestjes overal en dat wil ik haar niet aan doen. We hebben wel weer een paar shoots gepland staan in de winter! En ik ga natuurlijk zelf weer foto's maken als mijn nieuwe hoofdstel er is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:33 



 
Profiel   

Veel is zelfgemaakt.
Dragonheart is een fysieke en online winkel in Enschede.

En verder zitten de meeste online winkels in Duitsland.

[ img ]
[ img ]


Beide jurken komen van Dragonheart, sommige accessoires ook, andere dingen komen weer van MP af. De cape gekocht op de ELF.
De manden van m'n shet heb ik uit Frankrijk.

Verder heb ik hoorns (geit) en eenhoorns (Etsy) maar daar heb ik nog steeds niks mee gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:34 



 
Profiel   

Mariet dat dekje! Prachtig ben ook benieuwt naar je hoofdstel

Onali heel mooi die manden staan ook echt perfect

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 09:59 



 
Profiel   

Ik lees graag mee omdat ik dit soort creaties en samenstellingen echt fantastisch mooi vind! <3 Zelf heb ik niets helaas, maar ik kijk graag naar plaatjes! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:08 



 
Profiel   

Ik kan in ieder geval al stukjes van de hardware laten zien :)
Custom hardware, gespje voor de kaakriem en een bolletje voor op het hoofdstel, deel van de set. Dit is voor het polijsten.

[ img ]

D-ringen (die werden eigenlijk niet zo gebruikt, alleen O ringen zijn ongelofelijk onhandig bij een bitloos hoofdstel), kinriem gespjes en klemmetjes voor de teugels. Hierdoor kan ik de teugels niet los maken, maar ziet het er wel heel tof uit.
[ img ]


Ik begon trouwens qua tuig met touwhoofdstellen van diereninpastel. Dat is een stuk goedkoper dan leren hoofdstellen en ze kan een hoop maken, wat je maar verzint :) Een ander goed begin qua tuig is een simpele X frontriem bij je huidige hoofdstel. Er zijn ondertussen veel mensen die dat maken en het ziet er al snel stoer uit!

M’n viking kleren maak ik ook zelf, al heb ik wel een van m’n broeken van Armstreet. Beenwindsels heb ik van speerbijter, en ik heb wat riempjes en dingen dan weer van Etsy.
Verder is celticwebmerchant een fijne winkel (vaak goedkoper dan dragonheart). Hun leerwerk is vaak niet heel erg goede kwaliteit en de bezorging is sloom, je kan beter geen haast hebben. Maar het komt wel en ze zijn wel betrouwbaar.
Ik heb ook een rijjurk en een rijrok van klesarven, daar kan je ook kijken! Dat is ook mooi spul. Ze hebben op het moment even geen rijjurken, maar een nieuwe versie van degene die ik heb is in de maak, een linnen versie met een iets mooiere halslijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:18 



 
Profiel   

Wauw hardware ziet er al heel erg gaaf uit!
Vind je viking kleding zo gaaf

Celticwebmercant is idd wel wat traag maar heel klantvriendelijk bij dragonheart was ook heel goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 10:51 



 
Profiel   

Mariett schreef
Ik heb ook een rijjurk en een rijrok van klesarven, daar kan je ook kijken! Dat is ook mooi spul. Ze hebben op het moment even geen rijjurken, maar een nieuwe versie van degene die ik heb is in de maak, een linnen versie met een iets mooiere halslijn.


Oh ja Klesarven is mooi <3
Zo jaloers op Matilde haar paarden en kleding en sowieso de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:22 



 
Profiel   

Elanor schreef
Armstreet is misschien wel interessant als je naar webwinkels zoekt. Mooie kwaliteit en een grote collectie. :)
Ik heb er jaren geleden een pijlenkoker gekocht (niet voor foto’s overigens maar omdat handboogschieten m’n sport is). Ze hebben toen op verzoek een linkshandige versie voor me gemaakt. Is nog altijd in topconditie ondanks intensief gebruik. En de mooiste die ik ooit ben tegengekomen. :D


Thanks, gaat ook op het lijstje! :D

Mariet, waar heb jij dat dekje vandaan? Ik zoek echt al jaren naar een beetje een oke website, maar degene die ik vind zijn nogal vaag, een stapel dekjes en dan moet je maar aangeven welke groene je precies wil?

Ik ben denk ik ongeveer 10 jaar geleden begonnen met foto's maken met gaaf tuig, samen met mijn beste vriendin. Het begon gewoon met een gordijn als een soort cape, en door de jaren heen hebben we verschillende onderdelen aangeschaft. Onze laatste aanwinst is het tuig van the warhorse. Inmiddels staan we op het punt om fotoshoots aan te gaan bieden met dit tuig. :) Zo kunnen anderen er ook van genieten zonder het zelf aan te hoeven schaffen. Van de opbrengst kopen we weer nieuw spul! :)

Even een paar foto's van ons spul (nog niet alles hebben we op foto)

Hoorn van the unicornmaker
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik zou heel graag nog een 'post-apocalyptic' set willen, met ook een gasmasker voor het paard, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:53 



 
Profiel   

Google is je vriend.
https://www.fantasyshop-fairyland.nl/kleding
https://www.medievalcollectibles.com/pr ... /clothing/
https://www.brunhilde-fantasy.com/

Heb nog een dure jurk van Brunhilde liggen die ik nooit ga passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 14:57 



 
Profiel   

Captain: Die (de groene, ik neem aan dat je die bedoelt) heb ik van the baroque horse store in Amerika! En inderdaad, ik kon geen patroon uitkiezen. Gelukkig vond ik ze allemaal erg mooi. Helaas hebben ze deze versie niet meer (ik had de laatste groene gekocht destijds). Ik heb wel recent nog een nieuwe gekocht, deze versie hebben ze nog wel:
[ img ]
Staat helemaal onderaan de webpagina.
https://www.baroquehorseshop.com/bhssaddlepads.html

Ik heb alleen maar bij ze besteld omdat ze de enige zijn om heel eerlijk te zijn. Het wordt behoorlijk prijzig met het verzenden en het duurt natuurlijk behoorlijk lang. Ze zijn wel ongelofelijk mooi :)

Jouw spul is ook echt prachtig! En wat een onwijs mooi paard heb je toch <3

Ik bedacht me trouwens dat https://www.thechocolatebox.nl/ ook bestond. Dat is een andere webshop voor wat meer unieke fantasyspullen. Niet speciaal voor paardrijden gemaakt en niet helemaal mijn stijl, maar ze hergebruikt een hele hoop stoffen en het spul ziet er mooi uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:12 



 
Profiel   

Heel gaaf om jullie attributen te zien. Ik heb zelf niks, maar volg ook graag mee om jullie spullen te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:16 



 
Profiel   

Ik volg even, mocht ik ooit geld en tijd over hebben........ :~

Doen jullie er nog meer mee naast het paard? Ik las al iemand die ook aan boogschieten doet. Gaan jullie ook wel eens naar fairs, conventies, enz? Hebben jullie daar aanraders? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 15:21 



 
Profiel   

Wow wat een reacties al zeg, gaaf!

@ mariett: dat borsttuig van Marietje, als je gaat rijden flappert dat dan niet? Ziet er zo losjes uit! Wel onwijs gaaf trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:14 



 
Profiel   

Mariett schreef
Een ander goed begin qua tuig is een simpele X frontriem bij je huidige hoofdstel. Er zijn ondertussen veel mensen die dat maken en het ziet er al snel stoer uit!


M’n viking kleren maak ik ook zelf, al heb ik wel een van m’n broeken van Armstreet. Beenwindsels heb ik van speerbijter, en ik heb wat riempjes en dingen dan weer van Etsy.
.


Heb je misschien voorbeelden van zo’n x Frontriem?

En heb je misschien foto’s waarop je kleding goed te zien is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:20 



 
Profiel   

Ik doe wel boogschieten met Marie :) Maar op het moment alleen nog maar met Larp pijltjes, vind ik prettiger. Die pijlen hebben een dikke zachte bol in plaats van een punt en daardoor hoef ik niet bang te zijn om bijvoorbeeld mijn (filmende) moeder te raken, haha.

Hopelijk heb ik binnenkort een nieuwe boog, dan wil ik ook graag toffe foto's met Marie hebben.

Ik zit ook bij een groepje andere enthousiastelingen en af en toe (helaas sinds corona niet echt meer) plannen we een trainingsdag in met de paarden. Marie is ook een keer meegeweest, maar meestal gaan we alleen. Dan gaan we dingen oefenen met schilden, zwaarden etc. Ik heb ook heel recent met rook geoefend met Marie, dat deed ze ook geweldig. Allemaal voor een eventueel showtje ooit! En gewoon voor de leuk en voor fotoshoots.

Mijn outfits!
Fantasy harnas stukjes, foto door Lisa Klaassens. Heupstukken komen van Etsy (als iemand wil weten welke shop kan ik het opzoeken), de maliënkraag van Celticwebmerchant. Deze jurk is geen paardrijjurk.
[ img ]

Vikingoutfit. De twee tunieken zelf gemaakt, broek van Armstreet, band via Etsy, leren riempje had ik gewonnen door een winactie en leren tasje heb ik op een markt gekocht. Schoenen van Armstreet, beenwindsels van speerbijter. Foto door Signe Sanne
[ img ]

Jas en kaproen (allebei zelfgemaakt). Riempje heb ik van een verkoper die ze zelf maakt. Zelfportret.
[ img ]

Zelfde kaproen als hierboven, broek zelfgemaakt, groene tuniek zelfgemaakt, zwaard geleend van een vriendin (ik heb er zelf ook een maar wilde die niet meenemen in het OV, maar die komt van Marktplaats). Riem via Etsy, maliënshirt van Celticwebmerchant. Foto door Lisa Klaassens
[ img ]

Ik heb er nog een paar maar ik vind dat ik ondertussen wel genoeg aandacht heb opgeëist :+
Voor de foto's met zwaard waren we op privéstukken zodat het zwaard er mocht zijn, haha.


Ik heb dus nog niet met alles foto's met Marie! Hopelijk lukt dat dus heel binnenkort, daar heb ik zo'n zin in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:46 



 
Profiel   

Mariett je eist geen aandacht op hoor! Je hebt zulke gave kleding en het staat je ook zo mooi. Hoe meer foto’s hoe beter!

Ik had even een paar vraagjes. hopelijk geen domme vraag.. je schrijft dat een jurk geen paardrijjurk is.. maar bestaan die dan? En wat is het verschil?
Je had het over beenwindsels… wat is dat en hoe werkt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:51 



 
Profiel   

Mijn rijjurk heeft een volle cirkelrok en een split aan de voorkant, daardoor valt hij heel mooi over het paard. Die heb ik dus van Klesarven.

De beenwindsels zijn die rode dingen om m'n benen! Houden je kuiten mooi warm :) Je wikkelt ze vanaf je voet bij je been omhoog en dan maak je ze vast. Die van mij zijn een klein beetje elastisch door de manier van weven, waardoor ze heel goed blijven zitten. In de winter is het heerlijk.

Oh en het borsttuig beweegt niet zoveel hoor. Ik gebruik hem ook wel eens als neckrope en dan zit hij helemaal los. Marietje heeft niet zulke extreme bewegingen dus weinig dingen klotsen heel erg bij haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 16:55 



 
Profiel   

Super leuk topic dit! Ik volg met veel plezier mee! :D

Ik heb het fantasy tuig altijd wel leuk gevonden, maar door mijn vriend die Middeleeuwse reenactment doet er concreet meer mee gaan doen. Ik had voor ik hem leren kennen heb wel al een mooi fantasy inspired hoofdstel laten maken. Ik mocht zelf een hoofdstel samenstellen van The Unicornmaker omdat ik een giveaway had gewonnen, echt super gaaf. Daarvoor nog eentje laten maken door Lucky Leather in barokstijl, die ook het hoofdstel van Mariett heeft gemaakt. Zij is wel gestopt met lederbewerking.
[ img ]
[ img ]

Ik had zelf wat kleren aangeschaft bij Celtic webmerchant ook voor een evenement en daarvoor nog onderling een paar foto's gemaakt ook met paard. En zo ben ik ook het één en het ander al aan het samensprokkelen om leuke outfits te maken :))
[ img ]


Nu zeker gezien we samen ook gaan beginnen LARPen. Mijn laatste outfit is daarvoor ook samengesteld. Een soort van swamp-witch meets vikings vibe is waar het naar toe moest. :P Nog geen foto's van te paard maar dat komt wel eens weer. De schedel is een 3d print (moet nog bijgeschilderd worden). De jurk en cape heb ik van Vinted. De wolkraag is van mijn eigen schapen, gemaakt door Viltenvacht. Ik heb ook een heuuul grote vacht laten maken voor evt op een zadel te leggen. De riem is van Leonardo Carbone, die maken ook veel kleren (wel niet historisch acuraat).
[ img ]
[ img ]

Mijn jurken/rokken zijn overigens niet paard-proof. Dat ziet er heel stom uit te paard, zoiets :')
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 20 [ 492 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen