Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Leerdoekjes

 
Profiel   

Ik heb nu een stel oude vaatdoeken in mijn kast gelegd. Voordeel, met tussendoor uitspoelen maak ik zo mijn laarzen en singel schoon met maar 1 doek. Het nadeel is wel dat de doek mee naar huis moet omdat ie in m'n kast natuurlijk niet droogt.
Voor mijn singel lijkt het wel beter te zijn om gewoon met water schoon te maken dan met zo'n leerdoekje, singel wordt er ook schoner van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:38 



 
Profiel   

TS gezien de aard van de viezigheid zou ik echt schoonmaken wel nodig vinden. Op verschillende websites lees ik dat je groene zeep kunt gebruiken op leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 22:14 



 
Profiel   

Ik gebruik ook een vaatdoek na het rijden, werkt het beste en milieu vriendelijker. Gewoon alleen met water om het zweet, huidvet en bagger van tuig en laarzen te halen. Soms daarna nog ff een vochtige spons met zadelzeep op de lederen delen die de huid raken te beschermen tegen het zout in het zweet, daar heeft het leer het meeste van te lijden. Als een flinke regenbui heb gehad of moet op wedstrijd dan haal ik alles uit elkaar voor een grote onderhoudsbeurt. Maar zo ff snel alles weer netjes weghangen na gebruikt is een vaatdoekje prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 23:18 



 
Profiel   

Depende schreef
TS gezien de aard van de viezigheid zou ik echt schoonmaken wel nodig vinden. Op verschillende websites lees ik dat je groene zeep kunt gebruiken op leer.


Ik heb alleen niet altijd de tijd om echt met water en zeep schoon te maken vandaar dat ik een simpelere oplossing zoek voor tussendoor. Eenmaal thuis kan ik uiteraard wel uitgebreider poetsen.

Zojuist de action, lidl, hema, blokker, kruitvat en AH gehad maar helaas geen leerdoekjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:43 



 
Profiel   

https://www.dirk.nl/boodschappen/huisho ... kjes/45789

Deze misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 11:46 



 
Profiel   

Dancer schreef

De dichtstbijzijnde Dirk is 120km verderop helaas -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:30 



 
Profiel   

En die liggen helaas ook niet overal... Hier zit wel een dirk... Ze hadden er nog nooit van gehoord -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 12:46 



 
Profiel   

Zijn ze overal bij de Action al weg? Anders ga ik nog even een poging doen om te kijken of er hier nog liggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 13:01 



 
Profiel   

De dekamarkt heeft ze ook zo te zien: https://www.dekamarkt.nl/boodschappen/h ... tuks/45789

Dirk heeft exact dezelfde. Ik denk voor de mensen waarbij ze er nog nooit van gehoord hebben, een foto laten zien wellicht helpt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 13:06 



 
Profiel   

Toevallig hier ook even gekeken bij Action en kon ze ook niet vinden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 13:06 



 
Profiel   

Kairos schreef
De dekamarkt heeft ze ook zo te zien: https://www.dekamarkt.nl/boodschappen/h ... tuks/45789

Dirk heeft exact dezelfde. Ik denk voor de mensen waarbij ze er nog nooit van gehoord hebben, een foto laten zien wellicht helpt :)


Ook 120km :')


Spenk schreef
En die liggen helaas ook niet overal... Hier zit wel een dirk... Ze hadden er nog nooit van gehoord -O-


Als het goed is moeten ze ze wel voor je bestellen bij de servicebalie

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 13:08 



 
Profiel   

Er zijn best wat DIY's om zelf schoonmaakdoekjes te maken. Als je nou ipv schoonmaakmiddel leerzeep gebruikt? Gewoon vanuit zo'n fles?

Vind het lastig uitleggen, maar een lege bus, daarin doe je stevig keukenpapier. Uit de rol heb je het karton gehaald.
De bus vul je met leerzeep, het papier absorbeert het, en vanuit het midden kun je steeds een nieuw velletje halen.

Ik zou dan wel dat papier gebruiken wat nat mag worden en nog steeds heel blijft. Van Sorbo geloof ik.

https://www.tipsenweetjes.nl/schoonmake ... lijk-zelf/

Zo dus, met een fles vloeibare zadelzeep ipv iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 13:14 



 
Profiel   

Ik heb nu een flesje Petrie boot cleaner en een geel doekje in de kast liggen, werk prima. Even wat vloeibaar spul op de doek en hoppa

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-21 14:05 



 
Profiel   

Met zo spuitbus zadelzeep gaat het echt zo snel . 2. Minuten en klaar maar de Lidl heeft die doekjes inderdaad ook regelmatig

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 10:52 



 
Profiel   

Ik gebruik de leer doekjes al langer niet meer maar soms wel gewoon baby doekjes, die werken net zo prima voor het echte vuil. De spullen worden regelmatig helemaal schoongemaakt dus tot nu toe kan het echt geen kwaad. En ik heb dure merken leer hangen.

Of de NAF Quick clean vind ik ook echt een uitkomst. Spray dus handig in gebruik, even op een doekje en daarmee ergste vuil eraf halen. Werkt echt heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 11:43 



 
Profiel   

[ img ]

Tot vandaag nooit van deze winkel gehoord, maar deze doekjes gecoord bij So Low vandaag. €1,69 voor 40 stuks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:18 



 
Profiel   

O nee dat is niet goed voor mij om te weten. Ik vind dat echt een geweldige winkel...ik moet daar niet te vaak komen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 20:54 



 
Profiel   

Bij mij in Harderwijk liggen de leerdoekjes inderdaad bij de Dirk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 06:45 



 
Profiel   

bij de Dekamarkt voor 1.10

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:42 



 
Profiel   

Ik heb een pot leerdoekjes bij kramer gekocht. Bevallen me prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:47 



 
Profiel   

Bij de Dirk of Dekamarkt inderdaad, dat zijn precies dezelfde als van de Action.
Is er niet een bokker die een heel stel naar je kan opsturen? Zo ben ik ook via via aan een voorraad gekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 21:52 



 
Profiel   

Wij hebben deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/sweeps-reinigingsdoekjes-voor-leer-12-x-15-doekjes/9200000071360484/?bltgh=vMxeoXvPls1Ly-HLVidKlA.2.9.ProductImage of is dat te duur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 22:22 



 
Profiel   

Miriam91 schreef
Bij de Dirk of Dekamarkt inderdaad, dat zijn precies dezelfde als van de Action.
Is er niet een bokker die een heel stel naar je kan opsturen? Zo ben ik ook via via aan een voorraad gekomen


Oww echt fijn! Dekamarkt niet in de buurt, maar Dirk wel een soort van, dus maar ff groot inslaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:08 



 
Profiel   

Er zijn maar een paar dirks die ze hebben. En bestellen kunnen en willen ze niet. Is plaatselijk assortiment geven ze aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 07:25 



 
Profiel   

Spenk schreef
Er zijn maar een paar dirks die ze hebben. En bestellen kunnen en willen ze niet. Is plaatselijk assortiment geven ze aan.


Owww ik hoop écht dat ze er in Assen dan wel zijn -O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen