Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Leerdoekjes

 
Profiel   

Nu de action geen leerpoetsdoekjes meer blijkt te verkopen zit ik even met een klein probleempje.
De doekjes die ik online vind zijn allemaal 7+ euro voor 25 en gezien ik er toch wel tot 10 per week ga gebruiken tikt dat aan. De Dirk lijkt ze goedkoop te hebben maar die heeft in de weidse omgeving geen lokaties. Een leervriendelijk alternatief is ook prima, maar het moet wel handzaam zijn om in een jaszak te stoppen en snel te gebruiken.

Iemand met tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 22:28 



 
Profiel   

Ik volg even, ik zit namelijk met hetzelfde probleem :\ erg jammer dat de Action ze niet meer heeft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 22:39 



 
Profiel   

Hier ook zelfde probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 22:49 



 
Profiel   

Ahhhh, nee, dus toch. Ik ben er ook al een paar keer naar opzoek geweest, maar ze zijn er dus echt uit?? Balen zeg, dan lees ik even mee..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 22:50 



 
Profiel   

komen ze niet over een tijdje weer terug?
volgens mij was dit een tijd geleden het zelfde waren ze ook op en daarna waren ze er weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 22:56 



 
Profiel   

Mijn nieuwsgierigheid, hoe lukt het jou om 10 doekjes per week te gebruiken?
Ik heb 1 pakje al maanden in de kast liggen, en zo af en toe gebruik ik een doekje.. :=

Zijn er ook andere alternatieven? Ook met het oog op milieu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 22:59 



 
Profiel   

Ik heb ze bij de Lidl gehaald, een maand geleden ongeveer. Bevallen tot nu toe prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:01 



 
Profiel   

Ehh- goh, ik gebruik hier gewoon babydoekjes voor mijn leer.. Jammer dat de leerdoekjes eruit zijn gehaald, gebruikte ze amper door de pakken babydoekjes te veel, maar toch. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:10 



 
Profiel   

Bij de Lidl. W5 doekjes voor leder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:16 



 
Profiel   

Weet niet waarvoor je zoveel gebruikt .
Maar gewoon ‘ouderwets’ spuitbus en een doekje net zo snel

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:18 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Mijn nieuwsgierigheid, hoe lukt het jou om 10 doekjes per week te gebruiken?
Ik heb 1 pakje al maanden in de kast liggen, en zo af en toe gebruik ik een doekje.. :=

Zijn er ook andere alternatieven? Ook met het oog op milieu?


Kom ik ook wel aan hoor, per laars 1 doekje, 4 dagen rijden zijn 8 doekjes en dan nog over je hoofdstel oid

Ontopic, ik heb me rot gezocht vandaag bij de action en de medewerkers snapte mijn vraag niet. Lederdoekjes?? Wat zijn dat? 8)7
Maar wat balen zeg, ik gebruikte ze ook zeer veel... hoop dat ze snel terug zijn....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:37 



 
Profiel   

Pot met vet kopen en een oude doek en dan heb je ook een mooi resultaat!

Je doet overigens vrij lang met een pot dus ik denk dat je het bedrag voor de doekjes er wel uit hebt. Daarnaast kost het iets meer tijd , maar het is wel voordeliger en net zo makkelijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:42 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
Pot met vet kopen en een oude doek en dan heb je ook een mooi resultaat!

Je doet overigens vrij lang met een pot dus ik denk dat je het bedrag voor de doekjes er wel uit hebt. Daarnaast kost het iets meer tijd , maar het is wel voordeliger en net zo makkelijk :D

Maar vet is echt mega slecht....

De doekjes zijn puur schoonmaken. Ik maak er dagelijks mijn singel en laarzen mee schoon. Zou ik dat met vet doen wordt het A niet schoon en B dan verzadig je het leer compleet

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:44 



 
Profiel   

Dan vervang je de pot vet voor bijvoorbeeld een fles effax ledercombi. Zit geen vet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:47 



 
Profiel   

Spenk schreef
Zebrastreep schreef
Pot met vet kopen en een oude doek en dan heb je ook een mooi resultaat!

Je doet overigens vrij lang met een pot dus ik denk dat je het bedrag voor de doekjes er wel uit hebt. Daarnaast kost het iets meer tijd , maar het is wel voordeliger en net zo makkelijk :D

Maar vet is echt mega slecht....

De doekjes zijn puur schoonmaken. Ik maak er dagelijks mijn singel en laarzen mee schoon. Zou ik dat met vet doen wordt het A niet schoon en B dan verzadig je het leer compleet


Je hebt ook nog schoonmaakmiddel in de vorm van een smeerseltje. Ik smeer alles niet zo vaak in hoor , vaak vergeet ik het of heb ik er geen zin in :+

Je kan natuurlijk ook gewoon bij een schoenenwinkel wat ophalen wat je kunt gebruiken om schoon te maken. Al denk ik dat dat misschien wel een stukje duurder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:50 



 
Profiel   

Ik poets dus niet elke keer mijn jodphurs := Zijn ze vies, dan maak ik ze met een vochtige doek schoon. Even drogen met een droge doek, en eens in de zoveel tijd poets ik mijn spul helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 00:26 



 
Profiel   

Wat is er eigenlijk mis met een sponsje en zadelzeep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 08:07 



 
Profiel   

Zadelzeep is ook niet best voor je laarzen... Wordt door elke fabrikant af geraden

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 08:24 



 
Profiel   

Spenk schreef
Zadelzeep is ook niet best voor je laarzen... Wordt door elke fabrikant af geraden


Nee oké, voor je laarzen niet. Maar hoofdstel, zadel en singel kan er prima mee.
Voor mijn laarzen pakte ik een vochtige handdoek en haalde die er na het rijden overheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 08:30 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Wat is er eigenlijk mis met een sponsje en zadelzeep?


Is niet te doen even snel tussendoor.
In mijn geval gaat het om hygiene bij materiaal wat ik voor mensen gebruik.
Mijn collegas gebruiken gewoon een allesreiniger sopje maar lijkt me niet heel goed voor mijn leer :o

Hebben ze de Lidl doekjes altijd? Zie ze niet op de website staan maar zal eens gaan kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 15:41 



 
Profiel   

Een natuurproduct als leer echt "ontsmetten" tussen de ene mens en de andere mens is niet mogelijk.

Laat dan de mensen handschoenen aantrekken.

Of maak gebruik van biothane teugels bv, die kun je wel weer heel gemakkelijk echt ontsmetten.

Ik vul nu in dat het om teugels gaat, dat klopt wellicht helemaal niet.

Maar wat je doet met een leerdoekje gaat niets functioneels bijdragen aan hygiëne/ontsmetten n:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:00 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Een natuurproduct als leer echt "ontsmetten" tussen de ene mens en de andere mens is niet mogelijk.

Laat dan de mensen handschoenen aantrekken.

Of maak gebruik van biothane teugels bv, die kun je wel weer heel gemakkelijk echt ontsmetten.

Ik vul nu in dat het om teugels gaat, dat klopt wellicht helemaal niet.

Maar wat je doet met een leerdoekje gaat niets functioneels bijdragen aan hygiëne/ontsmetten n:


Het gaat bij mij niet om paardrijmateriaal, een handschoen is geen oplossing helaas. Ik wil het huidvet eneventueel zweet wel af poetsen tussendoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:13 



 
Profiel   

Ja ik baal ook echt dat ze ze niet meer hebben. Ik maakte daar altijd mijn singels mee schoon na het rijden -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:51 



 
Profiel   

Spenk schreef
Zadelzeep is ook niet best voor je laarzen... Wordt door elke fabrikant af geraden


Ik poets mijn laarzen eigenlijk nooit :+ Sterker nog ik rij er amper mee :') Ik rij meer met mijn Ariat schoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:54 



 
Profiel   

Nu ik dit lees blij dat wij de laatste keer flink ingeslagen hadden. Hopelijk komen ze wel weer terug.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen