Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Dringend: Verschil big neck Bucas

 
Profiel   

Haf_Woezel schreef
femkepien schreef
Ik denk dat je inderdaad vooral meer ruimte nodig hebt voor de hals. Amigo bravo met V sluiting vind ik zelf erg fijn. Ook vind ik die EJ deken op je foto zeker een maat te klein


toch? en iedereen zegt dan weer dat 195 groot is.
Dit is het deken als hij normaal staat:


[ [url=m/Sf9Lv2.jpg]Afbeelding[/url] ]


De deken van EJ is goed qua maat. 195 gaat zeker te groot worden.

Je kan beter kijken naar een ander model. Bucas past lang niet op alle paarden, ook al heb je de juiste maat. Ik zou eens een Amigo proberen. Mocht deze krap zijn, probeer dan de XL uitvoering. Ik heb voor onze fjord ook een XL uitvoering gekocht en die zit echt top!! Er is nog geen enkele deken die beter heeft gelegen op hem.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:26 



 
Profiel   

Update: heb toch de high neck besteld en het probleem is opgelost

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 18:47 



 
Profiel   

nope, is weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:19 



 
Profiel   

Irritant he...
Ik heb quarterhorses en ook al heb ik de big neck zit het nog strak bovenop de schoft. Ik denk dat dit een minpunt is van de Bucas.
Ik heb ze ook graag vanwege de stay dry maar in de winter als ze geschoren zijn krijgen ze toch echt een andere dikke deken. Dan heb ik de winterdekens met terug gesneden schoft van Arthurs Westernstore. Zijn ook niet zo stom duur en zitten prima. Heb er ook halsen bij als het echt wat koud gaat zijn. Zo doe ik het nu al een paar jaar en denk dat deze bij een Haf ook fijn liggen.

https://westernstore.nl/index.php?dispa ... gory_id=96

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 16:52 



 
Profiel   

Mijn haflinger is vrij robuust van bouw met dikke speknek. Hij heeft een 'gewone' Bucas Irish en die past gewoon goed. Dat met die 'big neck' heeft hij kennelijk niet nodig.
Wel een beetje slijtage op de manen vlak voor de schoft waar de rand van de deken op drukt, maar dat zie je bij iedere deken en bij ieder type paard. Verder heeft mijn haf totaal geen schuurplekken. De pasvorm van die Bucas Irish schijnt anders (makkelijker) te zijn dan andere types van Bucas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 17:05 



 
Profiel   

Dees schreef
Mijn haflinger is vrij robuust van bouw met dikke speknek. Hij heeft een 'gewone' Bucas Irish en die past gewoon goed. Dat met die 'big neck' heeft hij kennelijk niet nodig.
Wel een beetje slijtage op de manen vlak voor de schoft waar de rand van de deken op drukt, maar dat zie je bij iedere deken en bij ieder type paard. Verder heeft mijn haf totaal geen schuurplekken. De pasvorm van die Bucas Irish schijnt anders (makkelijker) te zijn dan andere types van Bucas.


heb jij je hand er al eens onder gestoken als hij aan het grazen was? drukte dat niet? bij mij was dat toch wel een redelijke drukpunt, zeker als ik bedenk dat hij daar een ganse dag mee loopt te grazen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:39 



 
Profiel   

Harry's Horse ligt ook vaak goed bij brede paarden. Hier ligt Pagony trouwens ook goed op een breed paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:46 



 
Profiel   

Haf Woezel, mijn haf draagt deze deken nu voor het 3e seizoen en hij staat het liefst 24/7 met zijn bakkesje aan de grond te vreten. Die drukpunten hebben we hier iig geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 18:55 



 
Profiel   

Bij big neck is de opening zo groot als bij een maat groter, maar de rest van de stof niet. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Mss kun je dat nog proberen.

Verder;
Amigo bravo met V sluiting (niet Disc)
Of rambo duo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:04 



 
Profiel   

Dees schreef
Haf Woezel, mijn haf draagt deze deken nu voor het 3e seizoen en hij staat het liefst 24/7 met zijn bakkesje aan de grond te vreten. Die drukpunten hebben we hier iig geen last van.


heb jij geluk :D

@Nibbit: merci

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:05 



 
Profiel   

AMIGO BRAVO 12 XL ORIGINAL TURNOUT MEDIUM 250G

vallen deze klein of groot uit? (of normaal)?
heb normaal 185 maar dit is 183.. geen idee of dat zoveel gaat uitmaken ma kwil niet weer gaan terugsturen :s

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:10 



 
Profiel   

Amigo Bravo 12 XL Original Turnout Medium 250g

deze besteld, fingers crossed!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen