Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke beenbeschermers bij modderige buitenbak?

 
Profiel   

Ik weet niet goed welke beenbeschermers ik voor mijn paard moet kopen.
Haar huidige beschermers zijn aan de grote kant, harry's horse air mesh pro in maat L.
De back on track beschermers die ik nog had liggen zijn veeeeel te groot, dat waren de royal working boots in L. (overigens te koop voor de liefhebber, voor en achter maat L in bruin, ongeveer 4 maanden gebruikt)

Nu wil ik wel graag hoge beschermers voor voor- en achterbenen, hoeven niet helemaal rond de kogel te gaan. En aangezien ik vaker in een modderige buitenbak train is het belangrijk dat ze geen water opnemen, en makkelijk af te spoelen zijn.

Ik dacht dus nu aan cross beschermers. Vooral aan de Premier Equine Carbon Tech Air Flex Eventing Boots. Maar ik weet niet goed of deze zouden passen qua maat en heb ook nog geen nederlands verkooppunt gevonden. Dus als ze uit engeland moeten komen wil ik wel dat ze goed passen.

Weet iemand goede beenbeschermers die aan deze eisen voldoen? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:31 



 
Profiel   

Tenzij er een reden is waarom je beenbeschermers nodig hebt, zou ik gewoon zonder rijden voor bakwerk.

Anders; misschien zijn de compositie iets? Die zijn erg luchtig en makkelijk schoon te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:07 



 
Profiel   

goldyc schreef
Tenzij er een reden is waarom je beenbeschermers nodig hebt, zou ik gewoon zonder rijden voor bakwerk.

Anders; misschien zijn de compositie iets? Die zijn erg luchtig en makkelijk schoon te maken.


Bedankt voor de tip!
Ik heb een heel lief leuk paard wat het handig lijkt te vinden om haarzelf te raken op de meest onlogische plekken, vandaar de hoge beschermers :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:09 



 
Profiel   

PEI is gewoon bij een eventing-shop te halen, bv. eventing-sgw.nl of eventing-shop.com. :)
Ik vind het hele fine beschermers, maten zijn er in S,M en L. Meest gangbare maat voor een paard is maatje M, anders worden ze vaak al snel te lang. Maar beide eigenaren van shops zijn super, en helpen je heel erg graag in het vinden van de juiste maat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:21 



 
Profiel   

Eskadron cross beschermers kunnen een oplossing zijn. Zijn gewoon peeskappen met harde schaal, verkrijgbaar in set met lange achterkappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:30 



 
Profiel   

Ik denk dat de PE een goede optie is. Wel even kijken naar de maat zoals hierboven al genoemd, ze vallen vrij ruim. Maar inderdaad de shops hebben een fijn advies! :j

De eskadron zijn qua sluiting fijn in natte baan maar denk dat die neopreen binnenkant toch niet snel/goed genoeg droogt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen