Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sprenger fairrider sporen

 
Profiel   

Goedeavond, ik kwam deze sporen tegen en vroeg me af of er al iemand ervaring mee heeft?

https://pferdesport.sprenger.de/shop/pf ... poren.html

Ze lijken me erg "vriendelijk" maar zijn ze dat ook? Voor zover sporen vriendelijk kunnen zijn maar daar nu graag geen discussie over.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:06 



 
Profiel   

Ehh- wat is er mis met gewoon de kuitdruk? Ik zie het nut er zo niet van in (maar normale sporen ook niet).
Maar ja, zeker liever deze dan een punt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:09 



 
Profiel   

Anastasia24 schreef
Ehh- wat is er mis met gewoon de kuitdruk? Ik zie het nut er zo niet van in (maar normale sporen ook niet).
Maar ja, zeker liever deze dan een punt. :)

Dat was ook de vraag niet, gaat er nu om of mensen met specifiek deze sporen ervaring hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:20 



 
Profiel   

Heel het idee van de spoor gaat hiermee verloren :?.

Overigens kan een spoor vriendelijker zijn dan dat geschop wat veelvuldig voor komt. Maar van deze "spoor" snap ik het nut niet.
Mooi marketingpraatje, dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:32 



 
Profiel   

Het nadeel van deze 'sporen' lijkt mij dat het veel onduidelijker is voor jezelf of je m wel of niet aanraakt met het spoordeel. Gevolg is dat het ding teveel gebruikt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:35 



 
Profiel   

Ik heb er mee gereden en ik zie er de meerwaarde niet van in. Als je op een goede manier met sporen rijdt, gebruik je een spoor om een verfijnde hulp te geven. Dat kan met deze (naar mijn idee) niet.

Dit zijn prima sporen voor mensen die de sporen gebruiken op een paard wat niet voor het been is. Dus niet voor de verfijnde hulp, maar om een zogenaamd sterkere kuitdruk te geven. Dan vind ik dit wel beter dan dat mensen voor dit probleem sporen met een flinke punt nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:50 



 
Profiel   

Vroeger zaagden we het bolletje van de sporen af en vijlden het glad. Toen waren sporen nog verplicht vanaf de M1 en als je niet met sporen wilde rijden dan loste je dit zo op.
Maar dit is de dure versie ervan dan begrijp ik? Of heeft het nog een ander nut?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 19:57 



 
Profiel   

Zelf geen ervaring mee, zag er laatst wel een filmpje van dat Pontus Hogusson ze ging proberen.

https://youtu.be/6SILMofxNQA

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 20:26 



 
Profiel   

sunny16 schreef
Zelf geen ervaring mee, zag er laatst wel een filmpje van dat Pontus Hogusson ze ging proberen.

https://youtu.be/6SILMofxNQA

Hier kan ik wat mee bedankt!

Ik heb ze inmiddels besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 22:22 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Vroeger zaagden we het bolletje van de sporen af en vijlden het glad. Toen waren sporen nog verplicht vanaf de M1 en als je niet met sporen wilde rijden dan loste je dit zo op.
Maar dit is de dure versie ervan dan begrijp ik? Of heeft het nog een ander nut?

Deze sporen puilen juist nog wel uit en dan over de gehele breedte van de hak, dus je raakt het paard altijd als je niet al te lange benen hebt. Dat zie je ook in de video. Dus deze hebben nog wel degelijk een werking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 02:23 



 
Profiel   

JenniferU schreef
sunny16 schreef
Zelf geen ervaring mee, zag er laatst wel een filmpje van dat Pontus Hogusson ze ging proberen.

https://youtu.be/6SILMofxNQA

Hier kan ik wat mee bedankt!

Ik heb ze inmiddels besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen.


Het is even geleden deze topic maar ik vroeg me af hoe ze je bevielen? Ik heb reuma (met de nodige operaties) en mijn paardje moet ik een beetje vooruit duwen zeg maar. Dat lukt met mijn lichaam lastig. We rijden alleen buiten (ik kan niet fanatiek in de bak rijden) en probeer wel overgangen te rijden maar er komt weinig verandering in. Dus ik vroeg me af of deze “vriendelijke” sporen een klein beetje uitkomst kunnen bieden. Gewone sporen vind ik te.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 16:20 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds zeer tevreden over de sporen.
Paard is slecht aan het been maar met deze sporen reageert hij voldoende en minder heftig dan met gewone sporen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 16:57 



 
Profiel   

JenniferU schreef
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de sporen.
Paard is slecht aan het been maar met deze sporen reageert hij voldoende en minder heftig dan met gewone sporen.


Dat is fijn op te horen. Hoeft inderdaad maar net dat zetje te zijn. Dank je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 18:15 



 
Profiel   

Wat verwacht je van deze sporen ? Anders dan de sporen die je nu hebt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 13:34 



 
Profiel   

Pancake93 schreef
Wat verwacht je van deze sporen ? Anders dan de sporen die je nu hebt ?



Ik heb nu geen sporen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-22 14:18 



 
Profiel   

Even een update: vandaag halverwege de les, mijn sporen afgedaan en verder gereden. Paard was evengoed scherp aan t been terwijl normaal kan ik hem amper rijden als ik eerst met heb gereden en dan zonder.
Geeft voor mij wel aan dat mijn paard scherper aan t been is geworden sinds ik met deze sporen rij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 21:31 



 
Profiel   

Helaas voor ons geen oplossing.
Ze reageert er 0,0 op. Niet anders dan zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 15:38 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Vroeger zaagden we het bolletje van de sporen af en vijlden het glad. Toen waren sporen nog verplicht vanaf de M1 en als je niet met sporen wilde rijden dan loste je dit zo op.
Maar dit is de dure versie ervan dan begrijp ik? Of heeft het nog een ander nut?


Was mijn eerste gedachte ook
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 15:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen