Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaring dekens Equoiq

 
Profiel   

Hoihoi,

Ik ben voor mijn paard (met grote schouderbladen) op zoek naar een fijne passende deken die niet schuurt op de borst en kwam deze dus tegen in mijn zoektocht.

https://equoiq.com/

Heeft hier al iemand ervaring mee?

Zijn ze sterk genoeg om niet stuk te gaan in een groep met paarden die nogal graag (bruut) spelen? :+

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 07:54 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar harnachement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 09:16 



 
Profiel   

Hi Besje,
Geen ervaring met deze deken. Ben op zich wel geïnteresseerd.
Ik heb voor mijn paard met brede schouders en brede boeg de armorflex met gesloten voorkant : https://www.uhg-shop.nl/nl/armorflexr-c ... deken.html
Die tot nog toe het meest optimaal werkt. Naar mijn idee blijven er altijd wensen over, geen enkele deken zal 100% "pressure free" liggen.
Op zich vind ik het idee van de sluiting verplaatsen naar de zijkant, niet verkeerd. Het balans probleem heeft ze opgelost door de fournituren aan beide zijden te plaatsen. Daar zie ik wel een extra kwetsbaarheid in voor zowel deken als paard. Sluitingen aan de voorkant zijn meestal het eerste stuk aan een deken. Nou kan je dat wel weer repareren, maar het blijft terugkeren. Voor het paard is de gekozen positie van de sluitingen misschien toch minder fijn dan je in eerste instantie zou denken. kijk eens naar deze tekening van de brachial plexus van het paard (knooppunt van zenuwbanen) : https://www.facebook.com/photo/?fbid=30 ... 6562216094 .
Daarnaast vind ik het losse frontstuk redelijk hoog geplaatst. (i.i.g. te hoog voor mijn paard, met lage halsaanzet).
Ze heeft ergens op haar website een plaatje met handgeschreven maataanduiding, waar ik nog niet direct uit kan opmaken hoe lang de totale onderzijde zou zijn incl. frontstuk. Ze heeft i.i.g. geen tussenmaten, het verspringt met 10 cm.
Ik zag ergens in de shop al wel een optie met een meer v-shaped frontstuk zodat er iets minder druk op de "slokdarm/luchtpijp" komt.
Qua stof keuze: 1200D is redelijk sterk (heeft mijn paard al 10 jaar, staat in kuddeverband 24/7 buiten). Het kan wel stuk, maar gebeurt minder snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 09:47 



 
Profiel   

thanks voor je feedback!

Ik vraag me af of ze die "losse" stukken er niet afgetrokken gaan krijgen (want ja het zijn soms maniakale speelvogels dus }:0 de horseware's worden hier ook gewoon stukgebeten (wat niet zoveel moed geeft)

Ik bekijk jouw deken ook even :D de weatherbeeta staat ook nog op het mogelijkheden lijstje (gezien de grote schouders en breedte van m'n paard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 10:22 



 
Profiel   

dat bedoel ik ook met kwetsbaarheid van de zijkantsluitingen: als dit gebruikt in een kudde "ravotters" hebben ze een geweldig leuke tijd om te kijken hoe snel ze de voorkant er af kunnen trekken.
Mijn schatting : geef ze max. 5 minuten, en je zult het antwoord weten ;-).
Vandaar o.a. mijn keuze destijds voor een gesloten voorkant deken. Ook vanwege de veel grotere bewegingsvrijheid voor de voorbenen/schouders, maar ook vanwege geen druk op boeg door sluiting.
En daarvóór hadden we toevallig een Weatherbeeta die na een half uur spelen aan gort was op voorkantsluiting en zijkantplooien volledig afgescheurd. (let-op: N=1 hier qua gebruikerservaring Weatherbeeta. Er zullen best gebruikers ervan te vinden die positievere ervaringen hebben.)
Mijn ervaring: Ruinen happen graag een uitstekende delen. Dus plooien nodigen daarvoor uit. Deze Equoiq-voorkant-constructie is net zo'n uitnodiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 13:56 



 
Profiel   

Dan krijg je dit |o

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 17:15 



 
Profiel   

ja precies : een bouwpakket :D . Voordeel van deze horseware-aktie bij jou was wel dat hij nog zeer wel reparabel was.
Kon ik destijds van Weatherbeeta niet zeggen: die was naast plooien en sluiting stuk ook gestript tot minirok aan één zijde: helaas voorbij reparabel. erg sneu wel, was een nieuwe, lag er net een half uur op :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 21:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen