Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk hackamore hoofdstel?

 
Profiel   

Ik ben al weken op zoek naar een hackamore hoofdstel, maar ik kan echt niets vinden waar ik het 'jaaaa' gevoel bij krijg.
Oké, eentje. Van Acavallo. Deze.

[ img ]

[ img ]

Die is echt het hele plaatje (inclusief de hackamore scharen en de neusriem, maar ik kan alleen de trensversie vinden (die volgens mij echt niet geschikt te maken is voor de hackamore, door het tweede bakstuk)..
Of is dat misschien wel mogelijk?

Wat zoek ik eigenlijk?
Nou..

- Een kwaliteitshoofdstel waar een hackamore aan kan.
- Van soepel, zacht leder
- Chocolade bruin, echt de kleur zoals hierboven.
- Anatomisch gevormd kopstuk
- Eenvoudig design; zonder steentjes, glitter of andere versieringen.

Ik zit naar de Dy'on hackamore hoofdstellen te kijken, maar ik vind de kleur meer naar het roodbruine neigen en dat is echt niet wat ik zoek..

Wie kan me helpen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 23:35 



 
Profiel   

Bedenk wel met een hackamore hoofdstel waar een keelriem aan zit (zoals bij deze op je foto's) dat als je teugels aanneemt, dus wat druk op de teugels neemt, de scharen kantelen, en daardoor de bakstukken richting de ogen gaan.
Persoonlijk ben ik meer voorstander van een kaakriem, die voorkomt dit, en zorgt ervoor dat het hoofdstel wat stabieler ligt. :-)

Zelf werk ik met Biothane, ik maak ook hackamore hoofdstellen (met kaakriem) maar ik werk niet met leer dus ik kan je verder niet helpen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 23:46 



 
Profiel   

Je zou het misschien eens in het leerbewerkingstopic kunnen vragen, daar zitten een paar mensen die echt prachtige dingen maken en je misschien kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 07:20 



 
Profiel   

Zover ik kan vinden is dit het trenshoofdstel met losse neusriem en scharen.
Ik heb ook een gewoon hoofdstel die ik gebruik voor mijn bitloze neusriemen. Neusriem en bit eraf, bitloze neusriem aan de bakstukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 08:37 



 
Profiel   

Ik zie hier weinig specifiek hackamore aan aan dit hoofdstel. Volgens mij is dit gewoon een teenshoofdstel met een hackamore eraan. Nadeel van een hackamore aan zo’n hoofdstel is dat de bakstukken gaan schuiven als je de teugels aanneemt en die komen dan erg dicht bij de ogen. Ziet er leuk uit op de foto maar in de praktijk zou ik er niet zo blij van worden. Ik heb zelf een barefoot contour physio. Die zijn er ook in het bruin.

https://www.horsetopshop.com/products/b ... iQQAvD_BwE


Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 12-01-22 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:12 



 
Profiel   

Deze op de foto zou ik niet willen bakstuk ligt nu al dicht bij het oog.

Ik vind die van barefoot fijn.
Is wel donkerbruin maar het pad er onder niet.
Frontriem kun je zelf nog veranderen, maar dan zit je nog met het stuk achter de oren.
Of je moet dat met indringverf behandelen, dan is het denk ik wel wat je wilt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:13 



 
Profiel   

Ineens denk ik aan Hooks, die heeft vaak ook mooie dingen.

Deze:

https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:16 



 
Profiel   

Bij hooks kun je ook losse bakstukken met die keelriem eraan bestellen. Kun je gewoon aan je eigen trenshoofdstel maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:18 



 
Profiel   

[ img ]

Ik ben echt fan van Sabro, naast deze hackamore heb ik ook een trenshoofdstel van dit merk. Geweldig leer en kwaliteit. De hackamore valt wel groot, dit is een VB en zit op het kleinst.. ook in donkerbruin te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 13:10 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie hulp en tips! Vooral voor het wijzen op het feit dat de bakstukken richting de ogen kunnen schuiven, zo zonder kaakriem.

Ik twijfel momenteel tussen twee hoofdstellen; de Barefoot Contour Physio of de PS of Sweden Hackamore. Heeft iemand misschien ervaring met de laatste?

Ik heb nu ook een hackamore hoofdstel van Barefoot (oud model) en daar loopt ze eigenlijk best goed op. Zijn er ook nog meer mensen die ervaring hebben met de Barefoot Contour Physio?

Ik lees wel dat ze groot uitvallen? Ik heb een Tinker van 1.53..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 00:53 



 
Profiel   

Misschien had je deze al gezien

https://www.dochorse.nl/dyon-hackamore-hoofdstel.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 07:19 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ineens denk ik aan Hooks, die heeft vaak ook mooie dingen.

Deze:

https://www.hooks.nl/paard/paardenuitru ... airfield-1

[ Afbeelding ]


Ooh die is zo mooi, dat ik spontaan spijt krijg van mijn Nalanta hoofdstel, die ik net in dit topic wilde noemen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 07:46 



 
Profiel   

Mocht je zuid Oost Brabant wonen mag je de barefoot wel eens passen.
Maar ze vallen idd niet klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 08:39 



 
Profiel   

Barefoot valt groot inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 08:56 



 
Profiel   

Steentje schreef
Bedankt voor jullie hulp en tips! Vooral voor het wijzen op het feit dat de bakstukken richting de ogen kunnen schuiven, zo zonder kaakriem.

Ik twijfel momenteel tussen twee hoofdstellen; de Barefoot Contour Physio of de PS of Sweden Hackamore. Heeft iemand misschien ervaring met de laatste?

Ik heb nu ook een hackamore hoofdstel van Barefoot (oud model) en daar loopt ze eigenlijk best goed op. Zijn er ook nog meer mensen die ervaring hebben met de Barefoot Contour Physio?

Ik lees wel dat ze groot uitvallen? Ik heb een Tinker van 1.53..


Hier ook tevreden gebruiker van de Barefoot Contour Physio (als sidepull). Heb hem tweedehands, ziet er nog steeds mooi uit, goede kwaliteit en past perfect op de mijne. Valt inderdaad ruim, ik heb een paar gaatjes bijgeprikt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 09:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen